• 31-08-2021, 18:21:46
    #1
    Ben bu sene öylesine sınava girdim ve turizm otelcilik bölümü kazanmışım sizce gidiyim mi yoksa bu sene çalışıp seneye att (paramedik) bölümünü mü tercih edeyim? Sizce hangisi daha mantıklı olur yaşım 21 şuan att iş olanağı çok gibi geliyor bana. Bu bölümleri okuyan okumakta olan bitirmiş, ve ya çevresinden bir duyumu olan, kendi fikirlerini paylaşmak isteyen varsa lütfen yardımcı olabilir mi
  • 31-08-2021, 18:23:54
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    İkisi de işsiz tayfa hocam. Bu ülkede 2 yıllık bölüm okuyup iş bulma dönemi bitti.
  • 31-08-2021, 18:26:23
    #3
    @wm_xfreex; hocam etrafımda sadece paramedik okuyupta iş bulan olduğu için bizim burada özel hastaneler çok fazla o yüzden de avantajlı biraz gibi geldi KPSS güzel bir puan alıp devlete atansan zaten orası çok iyi
  • 31-08-2021, 18:27:55
    #4
    Kenke adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @wm_xfreex; hocam etrafımda sadece paramedik okuyupta iş bulan olduğu için bizim burada özel hastaneler çok fazla o yüzden de avantajlı biraz gibi geldi KPSS güzel bir puan alıp devlete atansan zaten orası çok iyi
    Kpss 90 üstü yaparım diyorsan lafım yok
  • 31-08-2021, 18:30:14
    #5
    Turizm otelcilik, kariyer ayağına manita yapmacılik evlenip yurt dışına çıkmacilik.
    Biraz geniş düşünün gençler.
    • Proteus
    • Kenke
    Proteus ve Kenke bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 31-08-2021, 18:31:30
    #6
    Turizm otel işletmeciliği yerine turist rehberliği olsaydı git derdim kokart almak için bölümü okuman gerekiyor. Lakin otel işletmecilikte direk bir firmada işe başlayıp daha hızlı ve daha iyi öğreniyorsun okulda doğru düzgün eğitim vermiyorlar. Paramedik bölümü hakkında bilgim olmamasına rağmen bu ikisi arasında kalırsan paramediği seç derim
  • 31-08-2021, 18:32:17
    #7
    Misafir; hiç böyle düşünmemiştim bu bir fırsat mı yoksa
  • 31-08-2021, 18:33:35
    #8
    4 yillik osmangazi turizm mezunuyum hocam.

    Kpss ile atanma sansin cok ama cok az. Soyle ornek vereyim, turizm bakanligi adam aliyor, 1 kisi turizmci ise 100 kisi muhendis/isletmeci vs.

    Akademik acidan olumlu olabilir. Diger bolumlere gore ilerlemen daha kolay olur.

    Sektorde calisacaksan kiymetin bilinmez. İyi bir isletme olmali ki emeginin hakkini alasin.

    Kisaca; turizm belki gelecekte kiymetlenir ama suan senin 4 yil okuyup yapacagin her isi ilkokul mezunu adam yapiyor malesef. O nedenle iyi arastirip 15 yil sonra hayatina en iyi tesiri edecek karari vermeni tavsiye ederim.

    Basarilar.
  • 31-08-2021, 18:33:54
    #9
    @wm_xfreex; kısmet artık ama bu korona vb şeyler bitmeyecek gibi hocam özeller bile çok alım yapıyor şuan ileride nasıl olur bilemem tabi ama