E-ticaretin püf noktalarını sayayım size bu şartları yerine getiremiyorsanız batarsınız.
- Pazaryerleri özellikle Trendyol çok güçlü buralarda satış için üretim yapabiliyor yada yaptırabiliyor olmanız gerekiyor. Maliyet önemli.
- Web sitesinden satış yapıyorsanız yazılım bilginiz şart yine üretim önemli stokla çalışırsanız batarsınız.
- Stoksuz satış için üretiminde içinde olduğu bir planlama yapmanız gerekiyor.
- Stoklu ürünlerde stok devir hızı önemli chachflow sağlayamazsanız batarsınız.
- Günün sonunda nezaman batacağınız tarihi belirlemek önem arzeder sonra o tarihte e - ticarette 2. aşamaya geçersiniz.
Batış tarihiniz belli değilse önce paranızı, sonra arabanızı sonrada evinizi alırlar. Saygılar sevgiler.
E-ticarette püf noktalar
22
●1.583
- 16-08-2021, 23:46:22Bu post aslında çok değerli, çünkü adeta güzel bir beyin fırtınası yapılıyor.
Konu sahibi arkadaşın bazı tedbirler ile tarafların zarar görmeden ticareti sonlandırma çabası aslında çok güzel. Fakat bazı eksikler gördüm. Örneğin, sözleşme serbestisi ilkesince tek tarafı koruyacak maddelerden oluşan bir sözleşme pek kabul görmeyecektir. Zira sözleşme serbestisinin de bir sınırı vardır. Demek istediğimi bİraz daha açacak olursam; kargoyu almayan kişinin satıcıda oluşturduğu mağduriyete vurgu yapıldığı gibi kargoyu aldığında hasar görmüş ürünle vb. durumla karşılaşan alıcının da hakkına vurgu yapılmalı. (Aslında arkadaşımız mağdur etmeyip yeniden ücretsiz gönderiyorum demiş ama, işte bu husus yazılı olmalı). Hem daha etik bir sözleşme olur hem karşı taraf daha güvende hisseder kendini.
Ne yaparsanız yapın WhatsApp mesajları veya Instagram DM leri ile gerçekleşecek ticaret her zaman risk deposu olacaktır. Oralardan "Onay Kutucuğu" olan web sayfasına çekerek ilerlemek ve taraflarca elektronik ortamda onaylanan dokümanın müşteriye de iletilmesi bir nebze daha etkin olabilir.
İcra takibi konusu biraz olmamış. Zira 40 TL lik bir ürün ve 15 TL lik kargo bedeli için icra masraflarına ASLA deÄŸmeyeceÄŸi aÅŸikardır 😊 Burada asıl kaynağınız 6502 sayılı Yasanın ilgili maddeleri ve kapsayıcı içeriÄŸi olmalıdır. Kapıda ödeme konusuna gelince, bugün LC Waikiki gibi dev ÅŸirketler dahi bu seçeneÄŸi sunduÄŸuna göre demek ki opsiyonel ödeme koÅŸulu olarak önemli bir odak noktası. Åžahsen tercih etmesem de e-ticaret için sanırım ki gerekli...
Özetle, bu konu aslında geliştirilmeli ve zarar gören taraf olmaması sağlanmalıdır. Güzel bir girişim bence. Bir de bazı yorumlar okudum, şahsen alakasız geldi; batacağınız günü bilip 2. Plana geçin gibi...
Bir istatistik atasözü der ki "Ölçmediğini yönetemezsin!" Dolayısı ile ticaret becerisi de kullanılarak gelir - gider dengesini korumak ve metriklerle ilerleyip büyümek gerekir. Zira ticaret Batış günü belirlemek için değil, planlı büyüme, müşteri potansiyeli, pazar payı, memnuniyet ve kar maksimizasyonu odaklı yapılmalıdır.
Nacizhane görüşlerimdir. Konuyu izninizle takipte kalıyorum👍 - 16-08-2021, 23:59:55Aslında sözleÅŸme de deÄŸil hocam yazılan ÅŸey. Sadece gerçek olmayan satıcıyı belirmek için kullandım. Ben sadece fikir vermek için yazdım. BaÅŸka arkadaÅŸlar baÅŸka sorunlar için çözüm önerisi sunabilir belki diye.Romitet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Est hocam. Adı çıkmış Kayseri'nin. Esnafı biraz kurnaz sanır kendini o yoksa o tarz bir esnaf değilimRomitet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bir önemli noktaya daha değineyim. Mutlaka gönderdiğiniz kargoları takip edin hele ki kapıda ödeme ise. Müşteri sipariş verir, ürün kargoya verilir, aradan 3-4 gün geçer neredeyse kargo geri gelecektir müşteri demez ki kargom nerede? O yüzden imkanınız varsa müşteriyi kargosunu teslim alması konusunda uyarın. Bazı uygulamalar var. Kargo kodlarını uygulamaya girerek kimin teslim alıp almadığını anlık görebilirsiniz. - 17-08-2021, 01:28:03Kargoya verdiğiniz ürün etiket resmini çekip müşterinin tlf numarasına sipariş vermiş olduğunuz şu ürün, şu saatte kargoya verilmiştir diye whatsapp mesaj atıyordum.constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
(Kanuni olarak sıkıntı yaşamama nedenim müşteriler memnun olduğu içindi.
)
NOT: Sanal pazaryerlerini pek kızdırmayacak şekildeAlıntı
ürün kalitesini ön plana çıkartan güzel bir yazıyı yazıcıdan yazıp kutuya eklediğimde güzel yorumlar yazmışlardı. Bir kaç küçük detay daha ile sanal pazar yerinden alışveriş yapan ziyaretçiyi bir şekilde siteme ziyaret etmelerini sağlıyordum.
- 17-08-2021, 11:53:47
Kampanya dönemlerinde reklam yapmak: En büyük hatalardandır. Paranıza yazık, Trendyol yada Hepsiburada ile aşık atamazsınız, reklamları kapatmayın sadece günlük maliyeti minimuma çekin o HAFTA"Şimdi biz hepsiburada da %30 indirim kampanyası yaptık. Bu reklam görselini instagram hesabımızda paylaştık. Bu instagram görseline sponsorlu reklam çıkmak mantık olmaz mı kampanya dönemimizde? Reklam linki hepsiburada mağazamıza yönlendirsek? - 17-08-2021, 12:10:38Kayseri'de hemde talasta kargoda çalışan birisi olarak tek ve net önerim kapıda ödemeli kargo göndermeyin hatta ücret alici kargo da göndermeyin dağıtıma çıkan kapıda ödeme ve alıcı ödemeli kargolarin toplamında %20 teslimat edilememe orani var.
Ödemesi yapılmış bir kargoyu en kötü ihtimal görevli yada komşusuna verebilirsiniz.
Aracı kurumlarla çalışmayın açayım hemen adı çıkmış dönüş oranı yüksek olan sizin adınıza gönderi yapan şirketler ile çalışmayın.
Ekstra ve daha önemli not
Paketlemelerinize dikkat edin şeffaf kargo deyip manifesto poşetinde kargo göndermeyin, tabi efendim açıp kontrol edebilirsiniz demeyin müşteriyi tek kullanımlık görmeyin,kargo görevlisi satış danışmanı değil açıp kontrol ettirip ürün teslim etmez! - 17-08-2021, 21:08:29Trendyol da satılan ürünlerde telefon numarası yazıyor mu ki? Yoksa ben mi bilmiyorum nerede yazdığınıBiELOF adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ben numarası yazmıyor diye biliyorum.
Aras Kargo mu hocam? Gerçi ben kız yurdunun karşısındakine gidiyorum. Sizin ki başka şubede olabilir.Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

Ben numarası yazmıyor diye biliyorum.