Romitet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bu post aslında çok değerli, çünkü adeta güzel bir beyin fırtınası yapılıyor.
Konu sahibi arkadaşın bazı tedbirler ile tarafların zarar görmeden ticareti sonlandırma çabası aslında çok güzel. Fakat bazı eksikler gördüm. Örneğin, sözleşme serbestisi ilkesince tek tarafı koruyacak maddelerden oluşan bir sözleşme pek kabul görmeyecektir. Zira sözleşme serbestisinin de bir sınırı vardır. Demek istediğimi bİraz daha açacak olursam; kargoyu almayan kişinin satıcıda oluşturduğu mağduriyete vurgu yapıldığı gibi kargoyu aldığında hasar görmüş ürünle vb. durumla karşılaşan alıcının da hakkına vurgu yapılmalı. (Aslında arkadaşımız mağdur etmeyip yeniden ücretsiz gönderiyorum demiş ama, işte bu husus yazılı olmalı). Hem daha etik bir sözleşme olur hem karşı taraf daha güvende hisseder kendini.

Ne yaparsanız yapın WhatsApp mesajları veya Instagram DM leri ile gerçekleşecek ticaret her zaman risk deposu olacaktır. Oralardan "Onay Kutucuğu" olan web sayfasına çekerek ilerlemek ve taraflarca elektronik ortamda onaylanan dokümanın müşteriye de iletilmesi bir nebze daha etkin olabilir.

İcra takibi konusu biraz olmamış. Zira 40 TL lik bir ürün ve 15 TL lik kargo bedeli için icra masraflarına ASLA değmeyeceği aşikardır 😊 Burada asıl kaynağınız 6502 sayılı Yasanın ilgili maddeleri ve kapsayıcı içeriği olmalıdır. Kapıda ödeme konusuna gelince, bugün LC Waikiki gibi dev şirketler dahi bu seçeneği sunduğuna göre demek ki opsiyonel ödeme koşulu olarak önemli bir odak noktası. Şahsen tercih etmesem de e-ticaret için sanırım ki gerekli...

Özetle, bu konu aslında geliştirilmeli ve zarar gören taraf olmaması sağlanmalıdır. Güzel bir girişim bence. Bir de bazı yorumlar okudum, şahsen alakasız geldi; batacağınız günü bilip 2. Plana geçin gibi...
Bir istatistik atasözü der ki "Ölçmediğini yönetemezsin!" Dolayısı ile ticaret becerisi de kullanılarak gelir - gider dengesini korumak ve metriklerle ilerleyip büyümek gerekir. Zira ticaret Batış günü belirlemek için değil, planlı büyüme, müşteri potansiyeli, pazar payı, memnuniyet ve kar maksimizasyonu odaklı yapılmalıdır.

Nacizhane görüşlerimdir. Konuyu izninizle takipte kalıyorum👍
Aslında sözleşme de değil hocam yazılan şey. Sadece gerçek olmayan satıcıyı belirmek için kullandım. Ben sadece fikir vermek için yazdım. Başka arkadaşlar başka sorunlar için çözüm önerisi sunabilir belki diye.

Romitet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Gerçi biz de Kayserililere ticaret konusunda tere sattık, olmadı şimdi 😁
Est hocam. Adı çıkmış Kayseri'nin. Esnafı biraz kurnaz sanır kendini o yoksa o tarz bir esnaf değilim

Bir önemli noktaya daha değineyim. Mutlaka gönderdiğiniz kargoları takip edin hele ki kapıda ödeme ise. Müşteri sipariş verir, ürün kargoya verilir, aradan 3-4 gün geçer neredeyse kargo geri gelecektir müşteri demez ki kargom nerede? O yüzden imkanınız varsa müşteriyi kargosunu teslim alması konusunda uyarın. Bazı uygulamalar var. Kargo kodlarını uygulamaya girerek kimin teslim alıp almadığını anlık görebilirsiniz.