• 28-06-2021, 11:01:26
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Merhaba değerli r10.net üyeleri !
    3 Yıldır bir abimin yanında dondurmacılık yapıyorum, birden aklıma esti, size de anlatmak istedim.
    İlk başta her gün gelen 100-150kg İnek sütünü kazana döküp altını yakıyoruz. Kaynamaya yakın karıştırıcısını açıyoruz.
    https://www.hizliresim.com/qc9i3y3
    Süt kaynayınca yukarıya doğru köpüklenmeye başlar, köpüklenme başladıktan sonra şeker ve salep karışımını süte döküyoruz.
    https://www.hizliresim.com/87q62v7
    4 farklı çeşit salep kullanmaktayız. Sade dondurma için ve meyveli dondurmalar için farklı salepler var.
    3 salep çeşidi meyvelilere konur. kilosu 400₺ olan çekirdek salep vardır. Bu sadece sade dondurmaya konmaktadır. Diğer salepler içilebilir fakat çekirdek salep çok yoğundur ve içilemez.
    Sütümüz kaynadı şeker ve salebi döktük, süt 1.5 saat daha bu şekilde kaynamaya devam edecek.
    Her şey bittikten sonra sütü soğumaya bırakıyoruz (5-6saat)
    Soğuduktan sonra dondurma yapma makinesine sütümüzü koyuyoruz.
    https://www.hizliresim.com/ne1duvk
    Sütümüzü koyduktan sonra neli yapacaksak onun aromasını döküyoruz (sade yapılacaksa hiçbir şey dökmüyoruz.Döktugumuz makina -30 derece olduğu için buz tutmus. Sütü dökmeden önce spatula tarzı aletle buzları temizliyoruz.
    https://www.hizliresim.com/ne1duvk
    https://www.hizliresim.com/d0ohd3y
    20 dakika sonra dondurmalar hazır oluyor, derin dondurucuya atıp 2 gün donduktan sonra tezgahta satışa hazır hale geliyor. Afiyet olsun
  • 28-06-2021, 11:06:37
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Bir gün deneyeceğim bunu teşekkürler
  • 28-06-2021, 11:06:37
    #3
    Güzel konu. Bunu bir de evde yapılabilecek ölçülerle anlatmanızı bekliyoruz, biz dondurma satmıyoruz
  • 28-06-2021, 11:07:49
    #4
    Ben daha hızlısınız biliyorum, Ayakkabını giyiyorsun, kapıyı açıyorsun, yürüyorsun, markete gidiyorsun, kapısından giriyorsun, atıştırmalık bölümünden dondurmayı buluyorsun, alıp kasaya gidiyorsun, ödeyip eve dönüyorsun
  • 28-06-2021, 11:08:10
    #5
    Üyeliği durduruldu
    komplexuss adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir gün deneyeceğim bunu teşekkürler

    Bip adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Güzel konu. Bunu bir de evde yapılabilecek ölçülerle anlatmanızı bekliyoruz, biz dondurma satmıyoruz
    Evde yapmak gerçekten zahmetli, makinelerin yaptıklarını evde el gücü ile yapmak zorluyor, fakat neden olmasın
    Bu arada birgün beklerim yolunuz düşerse..
  • 28-06-2021, 11:09:03
    #6
    ThecBerg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle


    Evde yapmak gerçekten zahmetli, makinelerin yaptıklarını evde el gücü ile yapmak zorluyor, fakat neden olmasın
    Bu arada birgün beklerim yolunuz düşerse..
    Kocaeli'de tanıdık sayısı 2 oldu, yolum düşerse mutlaka gelirim, teşekkürler.
  • 28-06-2021, 11:09:23
    #7
    Üyeliği durduruldu
    Candogancan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben daha hızlısınız biliyorum, Ayakkabını giyiyorsun, kapıyı açıyorsun, yürüyorsun, markete gidiyorsun, kapısından giriyorsun, atıştırmalık bölümünden dondurmayı buluyorsun, alıp kasaya gidiyorsun, ödeyip eve dönüyorsun
    17 yaşındayım kapalı dondurma maximum 3-4kere yemişimdir. Hem tadı kötü hem de içinde ne olduğu belli değil, açık dondurma bence en güzeli, %100 süt ile yapılıyor Sevgiler.
  • 28-06-2021, 11:10:02
    #8
    Üyeliği durduruldu
    Bip adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kocaeli'de tanıdık sayısı 2 oldu, yolum düşerse mutlaka gelirim, teşekkürler.
    Her zaman bekleriz
  • 28-06-2021, 11:12:51
    #9
    ThecBerg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    17 yaşındayım kapalı dondurma maximum 3-4kere yemişimdir. Hem tadı kötü hem de içinde ne olduğu belli değil, açık dondurma bence en güzeli, %100 süt ile yapılıyor Sevgiler.
    şanslısın hocam