• 17-06-2021, 20:07:49
    #19
    bence büyük düşünmeyenler için yani ayda asgari ücret 3-4 bin veya bilemedin 5 bin kazanacaklar için genç girişimci desteği hariç çok küçük şirket desteği diye bir şey olmalı gelir vergisinden veya kdvden veya başka tür şeylerden muaf olmalı bu sayede şirket açma oranı da artar
  • 17-06-2021, 20:08:01
    #20
    phpxtr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    geçenlerde buna benzer konu açmıştım çoğu r10 üyesi linçlemişti, "beğenmiyorsan şirket kurma", "1000 tl aylık gelirin varsa o şirketi kapat" gibisinden. Dikkatli olun Malesef böyle hele ki 1500-2000 TL geliriniz varsa aylık zarar oluyor cebinizden çıkıyor daha çok
    linç etmeyi severler ya. ama şiddet çözüm değilse yeterince uygulamıyorsun demektir diye söz var ya, vergi vermek çözüm değilse yeterince vermiyorsun demektir gibi olmuş durum, geliri artırıp daha çok vergi vermek tek çare
  • 17-06-2021, 20:10:39
    #21
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    kazanmak için çalışmıyoruz ki, kazandırmak için çalışıyoruz resmen
  • 17-06-2021, 20:11:19
    #22
    Google'a "Demirören Vergi Affı" diye arattığınızda bile durumu görüyorsunuz kaldı ki bu tek bir tanesi. Bunun gibi kaç tane var kim bilir. Küçük esnaf orasını burasını yırtıyor geçinmek için vergiden beli kırılıyor diğer paşaların değme keyfine. Bıktırdılar artık insanları aptal yerine koymayı geçtik kukla olarak görüyorlar artık kafalarına ne eserse. Şunu da bırakayım ;


    https://www.youtube.com/watch?v=d_0Y06-zdjY
  • 17-06-2021, 20:14:26
    #23
    Bir de serbest meslek makbuzu olayı var, onun için de aldığım her ödeme için yüzde 20 vergi var. Müşteriye 250 TL'lik iş yapsam, 50 TL vergiye gidiyor. 5000 TL'de 1000 TL yine aynı hesap ama stopaj vs yok galiba biraz daha rahat olur
  • 17-06-2021, 20:30:29
    #24
    halito adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam mesele vergi ödememek değil ki. Yazdıklarınıza sonuna kadar katılıyorum. Ancak mesele bu değil, mesele vergisini ödemek isteyen vatandaşın zorluk çekmesi. 1 tl dahi kazansak, vergisini vermeliyiz/vermek zorundayız. Peki olmayan bir parayla vergimi nasıl ödeyeceğim? Tabi burda vergi derken genel olarak bir şirketin tüm masraflarını kast ediyorum. Ortada bir seçim sorunu var, ya aç kalıp üstüne borçlanacağız ya da vergimi nasıl ödüycem, şirketi nasıl kurucam diye kara kara düşünücez
    Hocam bağkur primini ve gelir vergisini zaten ödemek zorundasın onları es geçiyorum, asgari ücretle çalışan işçi dahil herkes maaşından veriyor bunları. KDV yi yukarıda belirttiğim gibi müşteri düşünmek zorunda siz değilsiniz. Ekstra olarak damga vergisi, stopaj vb. şeyler var bunlar bel bükücü nitelikte değil. Şirket açmayı düşünüyorsanız belirli bir limitin üzerinde kazanç sağlamanız şart, ona göre fiyat politikası uygulamanız gerekli. Hizmetinizi sağlarken KDV hariç olarak fiyat söyleyin olması gerektiği gibi. Sistemde bir sorun olduğunu düşünmüyorum (Adsense vb. internetten nispeten küçük meblalar kazanalar hariç) toplumsak uygulamada sorunumuz var. Hem vergi bilinci, hem de bu tip sorunların olmaması için Amerika ve Avrupa' daki bazı ülkeleri örnek alarak vergi hariç fiyat politikasına gitmemiz gerektiğini düşünüyorum, birde vergiden kaçınmayı bırakmamız lazım, o zaman her şey daha güzel olur. Ayrıca kadınlar ve gençler için çeşitli teşvikler var, ilk aşamada sisteminizi oturtana kadar veya işin yürüyüp yürümeyeceğine dair fikir sahibi olana kadar, çokta bir yükün altına girmeden kendinizi deneyebilirsiniz.
  • 17-06-2021, 21:15:29
    #25
    Vergi vermeyen insanlar piyasayı bozarlar.
    Çünkü vergi verenlerin maliyetlerine sahip olmadıkları için bu maliyetleri fiyatlarında indirim olarak yansıtırlar.
    Böylece müşteriler ve piyasa, vergi vermeyen kayıt dışı çalışanlar yüzünden vergisiz fiyata alışır ve vergi verenler eğer özel bağlantıları ve ekstra satış becerileri yoksa iş yapamaz hale gelir.
    O nedenle ya hep beraber vergi kaçırmalıyız ya da vergi kaçıran tüm rakiplerimizi ihbar edip kimseye vergi kaçırtmamalıyız.

    Mesela web piyasasının bu kadar düşmesinin sebebi babasının evinde oturan, kira, elektrik, su, ısınma, yemek derdi olmayan bir de üzerine babasından harçlık alırken ekstra gelir olsun diye web işi yapan öğrenciler.
    Çünkü bu öğrencilerin kız arkadaşları ile sinemaya gitme dışında ciddi hiç bir gideri olmadığı için ve vergi de vermedikleri için fiyatlarına hiç bir maliyet yansıtmıyorlar ve piyasayı düşürüyorlar.

    Ülkenin en büyük sorunu doğrudan vergi veren az olduğu ve herkesin bir şekilde kayıt dışı ekonomiye bulaşması nedeniyle verilen vergilerin hesaplarının sorulmaması. Devletin soyulmasına kimsenin ses çıkarmaması. Poşete 25 kuruş vermek istemeyen Türk seçmeni cebinden çıkarıp 250 lira vergi vermeye başlasa her ihaleden önce siyasetçilerin korkudan dizlerin titremeye başlar.
  • 17-06-2021, 22:41:09
    #26
    Hayır şu saçma. Kirayı onu bunu düşsem demişsin. Hocam biz maaş alırken kirayı düşüp bilmem neyi düşüp bu maaşı alıyoruz mu diyoruz ? Giderlerimiz ortalama bu diyoruz. Eğer sana 700 kaldıysa kardasın. Bize hiçbişey kalmıyor
  • 17-06-2021, 22:57:17
    #27
    Ben her ay 54 tl damga vergisi
    3 ayda bir 0 tl gelir vergisi veriyorum