Hocam mesele vergi ödememek değil ki. Yazdıklarınıza sonuna kadar katılıyorum. Ancak mesele bu değil, mesele vergisini ödemek isteyen vatandaşın zorluk çekmesi. 1 tl dahi kazansak, vergisini vermeliyiz/vermek zorundayız. Peki olmayan bir parayla vergimi nasıl ödeyeceğim? Tabi burda vergi derken genel olarak bir şirketin tüm masraflarını kast ediyorum. Ortada bir seçim sorunu var, ya aç kalıp üstüne borçlanacağız ya da vergimi nasıl ödüycem, şirketi nasıl kurucam diye kara kara düşünücez
Hocam bağkur primini ve gelir vergisini zaten ödemek zorundasın onları es geçiyorum, asgari ücretle çalışan işçi dahil herkes maaşından veriyor bunları. KDV yi yukarıda belirttiğim gibi müşteri düşünmek zorunda siz değilsiniz. Ekstra olarak damga vergisi, stopaj vb. şeyler var bunlar bel bükücü nitelikte değil. Şirket açmayı düşünüyorsanız belirli bir limitin üzerinde kazanç sağlamanız şart, ona göre fiyat politikası uygulamanız gerekli. Hizmetinizi sağlarken KDV hariç olarak fiyat söyleyin olması gerektiği gibi. Sistemde bir sorun olduğunu düşünmüyorum (Adsense vb. internetten nispeten küçük meblalar kazanalar hariç) toplumsak uygulamada sorunumuz var. Hem vergi bilinci, hem de bu tip sorunların olmaması için Amerika ve Avrupa' daki bazı ülkeleri örnek alarak vergi hariç fiyat politikasına gitmemiz gerektiğini düşünüyorum, birde vergiden kaçınmayı bırakmamız lazım, o zaman her şey daha güzel olur. Ayrıca kadınlar ve gençler için çeşitli teşvikler var, ilk aşamada sisteminizi oturtana kadar veya işin yürüyüp yürümeyeceğine dair fikir sahibi olana kadar, çokta bir yükün altına girmeden kendinizi deneyebilirsiniz.