• 28-05-2021, 02:08:11
    #10
    Bip adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Değerlendirelim bu durumu. Bir açıdan iyi bir açıdan kötü. İyi açıyı biliyoruz. Kötü senaryo ise şöyle. Kategori kurallarınca yardım ve bağış gibi talepler yasak. Bu özelliğin gelmesiyle suistimal edilmeye çalışılması daha hızlı olur. Mesela bir üye bu şekilde bir konu açar:

    "Premium üyelik almak istiyorum fakat param yok."

    Bu şekilde konu açmak normalde yasak. Moderatörler bu konuyu görüp kaldırana kadar o üyeye birileri hızla premium üyelik almış olabilir. Hatta daha da ötesi aynı anda birkaç kişi birden de almış olabilir. Normalde açtığı bu talep konusu kategori kurallarımızca uzun ban sebebi. Ben sizden daha çok yardım etmek isterim ama kimin gerçekten ihtiyaç sahibi olduğunu kimin suistimal etmeye çalıştığını bilemeyiz.

    Şimdi diyeceksiniz ki suistimal eden manuel edildiği şekilde de eder. Elbette orası düşününce öyle ama manuel işlemler biraz daha uzun sürdüğü için üyenin o şekilde açtığı konu silindiğinde premium hediye edecek kişi diyecek ki tamam demekki sakıncalı bir durum vardı. Öbür türlü hızlı senaryoda biz bunları konuşamadan üye amacına ulaşmış olabilecektir...

    Benim düşüncem böyle, yine de başka fikriniz varsa tartışabiliriz elbette. Duruma göre değerlendirilir.
    düşünülmesi gereken birşey tabi ama olayın bu kadar suistimal edilebileceğini bu kadar inceye inileceğini düşünmüyorum. Bu konular dediğiniz gibi zaten yasak ban sebebi oldu ki bir kaç kişi suistimal etti form kuralları gereği cezası verildiği zaman çok fazla da böyle birşeye ihtiyaç duyup konu açılacağını düşünmüyorum. Bu aslında var olan birşeyin sadece bi kolaylığı gibi düşünülmeli bence
  • 28-05-2021, 02:13:48
    #11
    Danışman
    Bip adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Değerlendirelim bu durumu. Bir açıdan iyi bir açıdan kötü. İyi açıyı biliyoruz. Kötü senaryo ise şöyle. Kategori kurallarınca yardım ve bağış gibi talepler yasak. Bu özelliğin gelmesiyle suistimal edilmeye çalışılması daha hızlı olur. Mesela bir üye bu şekilde bir konu açar:

    "Premium üyelik almak istiyorum fakat param yok."

    Bu şekilde konu açmak normalde yasak. Moderatörler bu konuyu görüp kaldırana kadar o üyeye birileri hızla premium üyelik almış olabilir. Hatta daha da ötesi aynı anda birkaç kişi birden de almış olabilir. Normalde açtığı bu talep konusu kategori kurallarımızca uzun ban sebebi. Ben sizden daha çok yardım etmek isterim ama kimin gerçekten ihtiyaç sahibi olduğunu kimin suistimal etmeye çalıştığını bilemeyiz.

    Şimdi diyeceksiniz ki suistimal eden manuel edildiği şekilde de eder. Elbette orası düşününce öyle ama manuel işlemler biraz daha uzun sürdüğü için üyenin o şekilde açtığı konu silindiğinde premium hediye edecek kişi diyecek ki tamam demekki sakıncalı bir durum vardı. Öbür türlü hızlı senaryoda biz bunları konuşamadan üye amacına ulaşmış olabilecektir...

    Benim düşüncem böyle, yine de başka fikriniz varsa tartışabiliriz elbette. Duruma göre değerlendirilir.
    Açıklamalarınız için teşekkürler. Fikirlerinize katılıyorum. Negatif durumların oluşmaması için panel olmaması mantıklı. Fakat manuel işlemlerin bir standarttı maalesef yok. Kendim denedim ve süreç çok uzun sürdü. Pozitif bir sonuç da alamadık. Bence farklı bir çözüm yoluna gidilmesi gerekiyor.

    Bu işlem için bir kategori moderatörü görevlendirilebilir. Sadece bu işlem için ayrı bir moderatör bile seçilebilir. Gönüllü olacak arkadaşlar eminim olacaktır. Şahsen bende yapmak isterim. Görevli moderatör kişinin detaylı açıklamalarını inceleyip gerekli değerlendirmeyi yapar ve üyeliğin tanımlanmasını sağlar. Bu şekilde bir çözümün oluşturulması çok zor olmasa gerek.
  • 28-05-2021, 02:20:02
    #12
    Fahrettin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Açıklamalarınız için teşekkürler. Fikirlerinize katılıyorum. Negatif durumların oluşmaması için panel olmaması mantıklı. Fakat manuel işlemlerin bir standarttı maalesef yok. Kendim denedim ve süreç çok uzun sürdü. Pozitif bir sonuç da alamadık. Bence farklı bir çözüm yoluna gidilmesi gerekiyor.

    Bu işlem için bir kategori moderatörü görevlendirilebilir. Sadece bu işlem için ayrı bir moderatör bile seçilebilir. Gönüllü olacak arkadaşlar eminim olacaktır. Şahsen bende yapmak isterim. Görevli moderatör kişinin detaylı açıklamalarını inceleyip gerekli değerlendirmeyi yapar ve üyeliğin tanımlanmasını sağlar. Bu şekilde bir çözümün oluşturulması çok zor olmasa gerek.
    bu iş için görevli bir moderatör var zaten hocam @berkay ama işlemi yapan kendisi değil bu işlemi sadece @Coşkun bey yapıyor günde yüzlerce mesaj geliyor kendisine bu yüzden sürecin uzamasını herkes normal görüyor, kötü senaryoyu düşünmeye gerek yok bence herşeyde böyle bir kolaylık olabilirse eğer hem bu işlerin kolaylığı hem kendince gönlünden hediye etmek isteyen arkadaşlar için çok iyi olur. Bizimkisi sadece bir öneri olursa hoş olur olmazsa da kaldığı yerden devam.
  • 28-05-2021, 09:52:12
    #13
    Bip adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Değerlendirelim bu durumu. Bir açıdan iyi bir açıdan kötü. İyi açıyı biliyoruz. Kötü senaryo ise şöyle. Kategori kurallarınca yardım ve bağış gibi talepler yasak. Bu özelliğin gelmesiyle suistimal edilmeye çalışılması daha hızlı olur. Mesela bir üye bu şekilde bir konu açar:

    "Premium üyelik almak istiyorum fakat param yok."

    Bu şekilde konu açmak normalde yasak. Moderatörler bu konuyu görüp kaldırana kadar o üyeye birileri hızla premium üyelik almış olabilir. Hatta daha da ötesi aynı anda birkaç kişi birden de almış olabilir. Normalde açtığı bu talep konusu kategori kurallarımızca uzun ban sebebi. Ben sizden daha çok yardım etmek isterim ama kimin gerçekten ihtiyaç sahibi olduğunu kimin suistimal etmeye çalıştığını bilemeyiz.

    Şimdi diyeceksiniz ki suistimal eden manuel edildiği şekilde de eder. Elbette orası düşününce öyle ama manuel işlemler biraz daha uzun sürdüğü için üyenin o şekilde açtığı konu silindiğinde premium hediye edecek kişi diyecek ki tamam demekki sakıncalı bir durum vardı. Öbür türlü hızlı senaryoda biz bunları konuşamadan üye amacına ulaşmış olabilecektir...

    Benim düşüncem böyle, yine de başka fikriniz varsa tartışabiliriz elbette. Duruma göre değerlendirilir.
    Çok haklısınız hocam. Ağzınız sağlık.
  • 28-05-2021, 10:52:58
    #14
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok haklısınız hocam. Ağzınız sağlık.
    Konu birisinin haklı haksız olması için açılan bir konu değil hocam 1 günlük üyesiniz size birisi hediye etse kötü birşey mi olur yani, he diyorsunuz ki evet biz yeni üyeleriz bu durumu suistimal mi ederiz diyorsunuz
  • 28-05-2021, 16:36:22
    #15
    ByHicKimse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konu birisinin haklı haksız olması için açılan bir konu değil hocam 1 günlük üyesiniz size birisi hediye etse kötü birşey mi olur yani, he diyorsunuz ki evet biz yeni üyeleriz bu durumu suistimal mi ederiz diyorsunuz
    Ben burada yeni üyeleri temsil etmiyorum sadece kendimi temsil ediyorum öncelikle ve kendi görüşüm dediğim gibi sonuçta herkesin elde edebileceği bir şey ve elde etmese bile eksik kalmıyacağını düşündüğüm bir şey platin üyelik. burada birinci günüm olabilir ama birçok forumda yer aldım o tecrübelerime dayanarak fikrimi sundum. bunu benim nasıl yanlış kullanacağıma getirdiniz konusunda da bir bilgim yok. düşünceniz için teşekkürler.
  • 28-05-2021, 16:50:35
    #16
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben burada yeni üyeleri temsil etmiyorum sadece kendimi temsil ediyorum öncelikle ve kendi görüşüm dediğim gibi sonuçta herkesin elde edebileceği bir şey ve elde etmese bile eksik kalmıyacağını düşündüğüm bir şey platin üyelik. burada birinci günüm olabilir ama birçok forumda yer aldım o tecrübelerime dayanarak fikrimi sundum. bunu benim nasıl yanlış kullanacağıma getirdiniz konusunda da bir bilgim yok. düşünceniz için teşekkürler.
    Size kimse yeni üyeleri temsil ediyorsunuz demedi hocam zaten, bu konuda bile bir tane değil onlarca kötü senaryo türetilebilir ama iyi senaryo sadece bir tane demek istediğim toplum olarak her şeye bir kötü senaryo kılıfı giydirebiliyoruz. Olay aslında çok net suistimal edilebilecek birşey ise eden kişiler gerekli cezasını alır forumda onlarca moderetör var böyle bir konu açılsa report edilse max 2 saate bir mod zaten görüyor gerekli işlemi yapıyor. Bu tarz konularda iyilik yapılmayacağını bu konu üzerinden bir kere daha anlamış olduk. Suç kimsenin değil hepimizin her konuda herşeyde hep olumsuz yanlarını düşünüyoruz, düşünmemeliyiz..
  • 28-05-2021, 19:30:25
    #17
    Alternatif olarak o kisiye ucretini gonderebilir o kiside uyeligi alabilir
  • 28-05-2021, 20:06:33
    #18
    bilgicinitr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Alternatif olarak o kisiye ucretini gonderebilir o kiside uyeligi alabilir
    Aynen hocam.