Değerlendirelim bu durumu. Bir açıdan iyi bir açıdan kötü. İyi açıyı biliyoruz. Kötü senaryo ise şöyle. Kategori kurallarınca yardım ve bağış gibi talepler yasak. Bu özelliğin gelmesiyle suistimal edilmeye çalışılması daha hızlı olur. Mesela bir üye bu şekilde bir konu açar:
"Premium üyelik almak istiyorum fakat param yok."
Bu şekilde konu açmak normalde yasak. Moderatörler bu konuyu görüp kaldırana kadar o üyeye birileri hızla premium üyelik almış olabilir. Hatta daha da ötesi aynı anda birkaç kişi birden de almış olabilir. Normalde açtığı bu talep konusu kategori kurallarımızca uzun ban sebebi. Ben sizden daha çok yardım etmek isterim ama
kimin gerçekten ihtiyaç sahibi olduğunu kimin suistimal etmeye çalıştığını bilemeyiz.
Şimdi diyeceksiniz ki suistimal eden manuel edildiği şekilde de eder. Elbette orası düşününce öyle ama manuel işlemler biraz daha uzun sürdüğü için üyenin o şekilde açtığı konu silindiğinde premium hediye edecek kişi diyecek ki tamam demekki sakıncalı bir durum vardı. Öbür türlü hızlı senaryoda biz bunları konuşamadan üye amacına ulaşmış olabilecektir...
Benim düşüncem böyle, yine de başka fikriniz varsa tartışabiliriz elbette. Duruma göre değerlendirilir.
Açıklamalarınız için teşekkürler. Fikirlerinize katılıyorum. Negatif durumların oluşmaması için panel olmaması mantıklı. Fakat manuel işlemlerin bir standarttı maalesef yok. Kendim denedim ve süreç çok uzun sürdü. Pozitif bir sonuç da alamadık. Bence farklı bir çözüm yoluna gidilmesi gerekiyor.
Bu işlem için bir kategori moderatörü görevlendirilebilir. Sadece bu işlem için ayrı bir moderatör bile seçilebilir. Gönüllü olacak arkadaşlar eminim olacaktır. Şahsen bende yapmak isterim. Görevli moderatör kişinin detaylı açıklamalarını inceleyip gerekli değerlendirmeyi yapar ve üyeliğin tanımlanmasını sağlar. Bu şekilde bir çözümün oluşturulması çok zor olmasa gerek.