• 14-04-2021, 08:31:51
    #64
    Bezos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçen yaz patladık tatil dönemi kısıtlamalar kalktı elden ele gezdirdik virüsü daha doğru düzgün ekonomi patlak vermemişken otelleri açmak ülkeye turist almak nedir neyin acelesi. Yani en başında patladık bu saatten sonra istediğiniz kadar kısıtlama yapın bitiremezsiniz.
    Ya turistle çok alakası olduğunu düşünmüyorum test yaptırmayanlar zaten giremeyecek. Ülkeye döviz de lazım. Bizim kendi halkımız bilinçsiz davrandı cafeler esnaf gereken sınırın üstünde müşteri aldı 1ay önceki kısıtlamaların hafifletilmesinden sonra bile öyle yaptılar. Her şeyi hükümette aramayalım bizim halkın bilinçsizliği yüzünden bitmiyor adam doğru düzgün maske takmıyor hala otobüsler tıklım tıkış
  • 14-04-2021, 09:03:54
    #65
    siirvehikaye adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3 hafta tam kapansak biterdi diyenler gerçekten inanarak mı yazıyor bunu yoksa kafa mı buluyorlar...3 hafta sonra sıfırlanacak mı bu hastalık...sıfırlanmayacak. sıfırlanmadığı için tekrar yayılmayacak mı?

    Ayrıca okullarda saklanıyor diyenler de neye dayanarak yazıyor bunları...benim okulda 92 öğretmen ar. son 3 ayda hasta olan sayısı sadece 1 ...2000 öğrenci var. son günlerde 10-15 hasta çıktı. bugünler biraz daha fazla ama öyle abartıldığı gibi değil...ayrıca 1 öğretmende ya da öğrencide çıktı diye okulları kapatmak ne kadar mantıklı...
    Daha yeni başımızdan geçen bir durum türkçe öğretmenimiz 3 hafta rapor aldı ve sebebi söylenmedi. Ardından Sosyal öğretmeni 3 hafta rapor aldı sebebi söylenmedi. Geçtiğimiz günde matematik öğretmeni rapor aldı sebebini bilmiyoruz.

    Siz ne düşünürdünüz bu durumda çocuğunuzu gönderirmisiniz ?
  • 14-04-2021, 09:35:49
    #66
    Gokenim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ya turistle çok alakası olduğunu düşünmüyorum test yaptırmayanlar zaten giremeyecek. Ülkeye döviz de lazım. Bizim kendi halkımız bilinçsiz davrandı cafeler esnaf gereken sınırın üstünde müşteri aldı 1ay önceki kısıtlamaların hafifletilmesinden sonra bile öyle yaptılar. Her şeyi hükümette aramayalım bizim halkın bilinçsizliği yüzünden bitmiyor adam doğru düzgün maske takmıyor hala otobüsler tıklım tıkış
    Kendi içimizde yaydık en başta turist hiç girmemiş olsaydı bile büyük şehirlerden hiç vaka görülmeyen şehirlere taşındı bu virüs tatil bahanesiyle. Buna izin veren maalesef hükümetti.

    Çin de virüs görüldükten sonra alınan tedbirlere yapılan işlemlere bir bakın. Virüslü kişileri alıp alıp kapattılar biz de ise ev de yat dinlen ilaçlarını kullan kimseyle iletişime geçme deniyor evine gönderiliyor. Bu şekilde bitiremeyiz.

    Ya tümden yasakları kaldırıp toplu bağışıklık geçireceğiz ki bu durumda binlerce insanımızı feda etmiş olacağız ya da doğru düzgün tam kapanmayla kısa sürede hafifleteceğiz.
  • 14-04-2021, 17:10:08
    #67
    En önemli faktör atlanıyor; aşı.
    Şuan da ülke olarak aç-kapat modeli uygulamaktayız. Bu vaka sayısını sabitleme de güzel bir rol oynasa da, geçici bir etki oluyor.
    Bu model, uzun vade de tam kapanmadan daha çok harcamaya sebep oluyor.
    Tam kapanmanın etkili olabilmesi için, aşı tedarik sorunları çözülüp, ülkenin %65-70'i aşılanana kadar tam kapanma uygulamasına geçilmeli. Aksi takdirde tam kapanmanın da çok büyük bir etkisi olmayacaktır.
    Şimdilik en iyi yol, tedbirleri aksatmadan sıkı sıkıya uygulamak.
  • 14-04-2021, 18:51:11
    #68
    BatuhaNN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    En önemli faktör atlanıyor; aşı.
    Şuan da ülke olarak aç-kapat modeli uygulamaktayız. Bu vaka sayısını sabitleme de güzel bir rol oynasa da, geçici bir etki oluyor.
    Bu model, uzun vade de tam kapanmadan daha çok harcamaya sebep oluyor.
    Tam kapanmanın etkili olabilmesi için, aşı tedarik sorunları çözülüp, ülkenin %65-70'i aşılanana kadar tam kapanma uygulamasına geçilmeli. Aksi takdirde tam kapanmanın da çok büyük bir etkisi olmayacaktır.
    Şimdilik en iyi yol, tedbirleri aksatmadan sıkı sıkıya uygulamak.
    Haziranda 30 milyon aşı gelecekmiş bakalım. Aşı olsa ne olur milyonlarca insan da yaptırmam etmem diyor.
  • 15-04-2021, 09:39:10
    #69
    Foxi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Daha yeni başımızdan geçen bir durum türkçe öğretmenimiz 3 hafta rapor aldı ve sebebi söylenmedi. Ardından Sosyal öğretmeni 3 hafta rapor aldı sebebi söylenmedi. Geçtiğimiz günde matematik öğretmeni rapor aldı sebebini bilmiyoruz.

    Siz ne düşünürdünüz bu durumda çocuğunuzu gönderirmisiniz ?
    Aynen öyle nişanlımın müdür yardımcısı covid olduğu halde tüm belirtiler varken test dahi yaptırmadı aşı olabilmek için. Covid geçirenlere aşı yapmıyorlarmış herhalde bir süre. 2 hafta izin kullandı herkese grip demiş
  • 15-04-2021, 10:13:56
    #70
    Gokenim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ya turistle çok alakası olduğunu düşünmüyorum test yaptırmayanlar zaten giremeyecek. Ülkeye döviz de lazım. Bizim kendi halkımız bilinçsiz davrandı cafeler esnaf gereken sınırın üstünde müşteri aldı 1ay önceki kısıtlamaların hafifletilmesinden sonra bile öyle yaptılar. Her şeyi hükümette aramayalım bizim halkın bilinçsizliği yüzünden bitmiyor adam doğru düzgün maske takmıyor hala otobüsler tıklım tıkış
    Evet tüm suç bilinçsiz halkın. Çünkü kurallar koyuluyor ve kurallara öncelikli olarak hükümet kendisi uyuyor ve çok güzel denetliyor. Mesela toplu iftar ve sahur yasağı. Atalarımızdan gelen imam ve cemaat meselesi...


    https://twitter.com/tcbestepe/status...534842887?s=20


    Herşeyi de hükümetten bilmeyin be kardeşim!