En önemli faktör atlanıyor; aşı.
Şuan da ülke olarak aç-kapat modeli uygulamaktayız. Bu vaka sayısını sabitleme de güzel bir rol oynasa da, geçici bir etki oluyor.
Bu model, uzun vade de tam kapanmadan daha çok harcamaya sebep oluyor.
Tam kapanmanın etkili olabilmesi için, aşı tedarik sorunları çözülüp, ülkenin %65-70'i aşılanana kadar tam kapanma uygulamasına geçilmeli. Aksi takdirde tam kapanmanın da çok büyük bir etkisi olmayacaktır.
Şimdilik en iyi yol, tedbirleri aksatmadan sıkı sıkıya uygulamak.
Haziranda 30 milyon aşı gelecekmiş bakalım. Aşı olsa ne olur milyonlarca insan da yaptırmam etmem diyor.