• 29-03-2021, 22:34:56
    #28
    Üyeliği durduruldu
  • 29-03-2021, 22:36:31
    #29
    Script ve Lisans
    Osmanlı şeriat ile yöneten bir imparatorluktu o yüzden mükemmel yönetim şekli vardı. Son zamanlarda içerideki hainlerin artması sebebiyle padişahlarımız neye inanacağını şaşırdı ve maalesef yıkıldı. Sizin sorunuza gelecek olursak osmanlının şeriat ile yönettiği bu zamanda da yönetilirdi ve öyle olması gerekmekte. ŞERİAT ŞART 😊 yoksa hiçbirşey düzelmez. Allahın kanunları şart bu dünyaya.

    birileri iran falan için cumhuriyet mi ilan edilmiş diye birşey yazmış da oralarda sadece adı şeriat olarak geçiyor. Aynı şuan bizim laiklik gibi yani. Laikliğe göre yaşayacak olsak şuan şapka takmak zorundayız hala
  • 29-03-2021, 22:36:45
    #30
    senibirkedigibi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Atatürk Laiklik ilkesini zaten canı sıkıldıgı icin getirmedi ya?

    Konu yine aynı yere geldi bakınız..

    İyiki Atatürk var.
    Aynen hocam laiklik olmasaydı biz napardık zaten ya ölüp biterdik Atatürk'ün sanki bir tek laiklik ilkesi varmış gibi tutturmuş tüm atatürkçüler laiklik de laiklik arkadaş ne alakası var konuyla ?
  • 29-03-2021, 22:41:14
    #31
    osmanlı yerine karaman beyliği yükselseydi bugün çok daha iyi olabilirdik kanısındayım. ve arap kültürünü din diye taklit etmemiz kendimize attığımız en büyük kazık olmuş hala farkında değiliz. edebiyattan tut giyim kuşama kadar sürekli arap taklitçiliğini yapmışız. islam öncesi devirde de çinlilere hayranmışız çinin ipekli kumaşına tatlı diline güzel kızına ülkeleri feda etmişiz. göktürk kitabelerinden bunu anlayabiliyoruz. batıyla tanıştıktan sonra da bir batı hayranlığı var. bunun temel sebebi nedir deseniz ben de işin içinden çıkamıyorum. ama bugün içinde bulunduğumuz çıkmazın ( çıkmaz derken fakirlik sefalet geri kalmışlık cahillik aklına ne gelirse ) temel sebebi cahilliktir. sanılıyorki halkın %99 u müslüman tek tek sorsan nüfusun %60 ı düzgün kelime şehadet getiremez. hoca dediklerimiz bile öğrenememiş islamın şartı nedir imanın şartı nedir? babadan dededen öğrendiğimiz saçmalıklara islam diye inanmaya devam ediyoruz.Kuran ne diyor Allah bize neler demiş kaçımız merak etti hepsini okudu? hani müslümandın sen ? ölümüz ölüyor üstüne bıçak koyuyoruz niye koyduğumuzu bilmeden . cahillik paçadan akıyor vesselam.
  • 29-03-2021, 22:44:50
    #32
    SefaUyanik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Osmanlı şeriat ile yöneten bir imparatorluktu o yüzden mükemmel yönetim şekli vardı. Son zamanlarda içerideki hainlerin artması sebebiyle padişahlarımız neye inanacağını şaşırdı ve maalesef yıkıldı. Sizin sorunuza gelecek olursak osmanlının şeriat ile yönettiği bu zamanda da yönetilirdi ve öyle olması gerekmekte. ŞERİAT ŞART 😊 yoksa hiçbirşey düzelmez. Allahın kanunları şart bu dünyaya.

    birileri iran falan için cumhuriyet mi ilan edilmiş diye birşey yazmış da oralarda sadece adı şeriat olarak geçiyor. Aynı şuan bizim laiklik gibi yani. Laikliğe göre yaşayacak olsak şuan şapka takmak zorundayız hala
    Ufak bir dipnot vermek istedim. Şapka kanunu Laiklik ilkesi içinde yer almaz. Şapka kanunu İnkılapçılık ilkesidir. Laiklik içerisinde kılık/kıyafet kanunu girmektedir.
  • 29-03-2021, 22:45:52
    #33
    Gold üye
    kim bu denyo?
  • 29-03-2021, 22:49:26
    #34
    Herkes birbirine düştüğüne göre başlık amacına ulaşmış
    Fikir üretmek tartışmak güzeldir. Seviyeli /karşısındaki kişinin görüşüne saygı duyulduğu sürece.
    Bu konuyu günlerce konuşsan yine bitmez.
  • 29-03-2021, 22:50:06
    #35
    @SefaUyanik; insan yapımı kanunlara bile uyan yok güçlü olana göre yontuluyor Allah'ın kanunları gelse ne olacak kim uygulayacak kim uyacak sen hak aramayı doğruyu yanlışı halk olarak bilmedikten sonra ?

    arabistanda şeriat var da ne oldu geldi burda adamı katletip gitti namussuzlar.

    ayrıca osmanlı tam olarak şeriata tabi değildi öyle olsa bir insanı öldüren insanlığı öldürmüş gibidir diyor mealen ayetlerde. sebep ne olursa olsun insan öldürmeye kardeş öldürmeye şeriatta izin var mı? ayet ve hadislerde bir ima bile var mı buna izin veren? varsa bilmek isterim.
  • 29-03-2021, 22:53:05
    #36
    yorum yapmıcam ban yerim yoksa