osmanlı yerine karaman beyliği yükselseydi bugün çok daha iyi olabilirdik kanısındayım. ve arap kültürünü din diye taklit etmemiz kendimize attığımız en büyük kazık olmuş hala farkında değiliz. edebiyattan tut giyim kuşama kadar sürekli arap taklitçiliğini yapmışız. islam öncesi devirde de çinlilere hayranmışız çinin ipekli kumaşına tatlı diline güzel kızına ülkeleri feda etmişiz. göktürk kitabelerinden bunu anlayabiliyoruz. batıyla tanıştıktan sonra da bir batı hayranlığı var. bunun temel sebebi nedir deseniz ben de işin içinden çıkamıyorum. ama bugün içinde bulunduğumuz çıkmazın ( çıkmaz derken fakirlik sefalet geri kalmışlık cahillik aklına ne gelirse ) temel sebebi cahilliktir. sanılıyorki halkın %99 u müslüman tek tek sorsan nüfusun %60 ı düzgün kelime şehadet getiremez. hoca dediklerimiz bile öğrenememiş islamın şartı nedir imanın şartı nedir? babadan dededen öğrendiğimiz saçmalıklara islam diye inanmaya devam ediyoruz.Kuran ne diyor Allah bize neler demiş kaçımız merak etti hepsini okudu? hani müslümandın sen ? ölümüz ölüyor üstüne bıçak koyuyoruz niye koyduğumuzu bilmeden . cahillik paçadan akıyor vesselam.