• 29-03-2021, 22:24:18
    #19
    oguzkeles58 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gerçek şeriat vardı hocam daha büyük adalet yok Fatih Sultan Mehmet ile kadı hikayesini dinlemenizi tavsiye ederim o zaman belki yönetimin nasıl güçlü olduğunu anlarsınız
    Tamam da tüm padisahlar Fatih Sultan Mehmet gibi yönetmedi ki Fatih Sultan Mehmet şimdi cıkıp gelse dünyayı yönetir ama ondan sonraki padisahlar oyle miydi
  • 29-03-2021, 22:25:44
    #20
    Mrslan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Osmanlı döneminde çok büyük ve değerli padişahlar vardı. Gerek dinimiz gerek toprağımız için çok büyük hamleler yapmış olanları vardı. Fakat bir o kadar ülkenin varını yoğunu yiyen, keyfini süren padişahlarda vardı. Sarayda bolluk içinde keyif sürerken, dışarıda insanlar açlık sefalet içindeydi. Her önemli olayın bir dönüm noktası ve o dönümü gerçekleştiren bir kişi vardır. Bu sadece Atatürk için değil, batan büyük bir firmayı bir anda yükselişe geçiren bir ceo, bilim adamları, komutanlar hatta Elon Musk. Dünya tarihinin her döneminde bu özel kişiler hep olmuştur ve Türkiye Cumhuriyeti için bu özel kişi de Mustafa Kemal Atatürk'tü. O olmasaydı ne olurdu? İlk cümlelerimde bahsettiğim gibi, ülkenin bir çok toprağı elden gider, açlık sefalet içinde kalır, seve seve ermeni/yahudi ülkelerinin vatandaşları olurduk.
    Gayet güzel söylemişsiniz katılıyorum ama merakımdan soracağım size Atatürk olmasaydı düşman bizi işgal etseydi zorla alfabemizi değiştirir miydi ? Yada zorla kendi kanunlarını zorla uygulamaya çalışır mıydı ? Yada Mübarek cuma günü tatil olan günümüzü hristiyan tatil günü pazara çeker miydi ? Yada hilafeti kaldırır mıydı ?
  • 29-03-2021, 22:26:28
    #21
    senibirkedigibi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tamam da tüm padisahlar Fatih Sultan Mehmet gibi yönetmedi ki Fatih Sultan Mehmet şimdi cıkıp gelse dünyayı yönetir ama ondan sonraki padisahlar oyle miydi
    Çoğunluğu iyiydi hocam.
  • 29-03-2021, 22:27:48
    #22
    senibirkedigibi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tamam da tüm padisahlar Fatih Sultan Mehmet gibi yönetmedi ki Fatih Sultan Mehmet şimdi cıkıp gelse dünyayı yönetir ama ondan sonraki padisahlar oyle miydi
    Bir hocayı dinlemiştim demişti ki, Osmanlıda şeriat vardı doğru, islamiyete uygun, ama Padişahlık sistemi islamiyete uygun değildi,
    Babası belki iyi adamdı doğru yönetmiştir, ama ondan sonra gelen oğlu belki delinin teki olabilir, bu sebeple islamiyette de seçim vardır ve Padişahlık sistemi islamiyette yoktur demişti
  • 29-03-2021, 22:27:59
    #23
    oguzkeles58 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çoğunluğu iyiydi hocam.
    Zaten bozmasaydı yıkılmazdı. Cumhuriyet ilanına kadar gelmezdik
  • 29-03-2021, 22:28:00
    #24
    dipnot: Demokrasiyi aldıgımız ülkelerden bazıları onlar da sistemlere geçiş yapmışlar ki bu bizim içinde zor olmazdı

    https://www.youtube.com/watch?v=DnLZJUj1KsE
  • 29-03-2021, 22:29:00
    #25
    apo1221 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir hocayı dinlemiştim demişti ki, Osmanlıda şeriat vardı doğru, islamiyete uygun, ama Padişahlık sistemi islamiyete uygun değildi,
    Babası belki iyi adamdı doğru yönetmiştir, ama ondan sonra gelen oğlu belki delinin teki olabilir, bu sebeple islamiyette de seçim vardır ve Padişahlık sistemi islamiyette yoktur demişti
    Atatürk Laiklik ilkesini zaten canı sıkıldıgı icin getirmedi ya?

    Konu yine aynı yere geldi bakınız..

    İyiki Atatürk var.
  • 29-03-2021, 22:32:17
    #26
    oguzkeles58 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gayet güzel söylemişsiniz katılıyorum ama merakımdan soracağım size Atatürk olmasaydı düşman bizi işgal etseydi zorla alfabemizi değiştirir miydi ? Yada zorla kendi kanunlarını zorla uygulamaya çalışır mıydı ? Yada Mübarek cuma günü tatil olan günümüzü hristiyan tatil günü pazara çeker miydi ? Yada hilafeti kaldırır mıydı ?
    Ben de bu görüşe yorum yapmak istedim. Evet değiştirirdi. Kendi kutsallarını bize dayatır üstüne zorunlu olarak din vs. tüm kültürümüzü değiştirmek zorunda kalırdık. İşte belki baskıya boyun eğsek de şu an uygur Türklerinin durumunda olurduk.
    Alfabe değiştirmekten kastınızı anladım fakat bunu şu şekilde düşünün halkın sadece %3lük bir kesimi okuma yazma biliyordu. Arap harfleri ile okuma yazma öğrenmek zordu ve devletin hedefi muaasır medeniyetler seviyesine çıkmaktı. Bu sebeple Latin harfleri kendi Türk dil yapısına uygun olarak düzenlendi.
  • 29-03-2021, 22:33:52
    #27
    Ne olsun istiyorsun gardaş? Fikrimizi soruyorsun ama alttan alta bir mesaj veriyor gibisin.