• 26-03-2021, 09:55:18
    #1
    4-5 yıldır aktif olan haber sitemizden bir çok kez dava edilmiştik. ( internet sitesi iş yoğunluğumuz sebebiyle devredildi )

    En meşhuru sanırım Kazım Ersun Yanal' ile olmuştu. ( teknik direktör ) . Ancak bunların yanında benim en tuhaf karşıladığım Türkiye'nin en büyük 2 haber ajansından biri tarafından edildiğimiz dava oldu. Dava içeriği '' haber içeriğinde ki görselin kendi çektiği resim olması ''

    Evet doğru haber içeriğinde ki görsel fotoğraf olmadığı için kullanılan bir resim bu konuda kesinlikle itirazımız yok ancak , bu kadar araştırılarak inciğine kadar nasıl para kazanırım diye dolaşan bir avukat kitlesi mevcut. Bu yüzden size önerim lütfen dikkat edin ( ajans tarafından aranarak 7 bin tl para talep edilmişti, anlaşmayı kabul etmediğimiz için dava süreci başlatılmıştı ) dava lehimize sonuçlandı ancak bu konuda dikkatli olmanızı öneriyorum .
  • 26-03-2021, 09:56:51
    #2
    Hocam siteyi, serverlari vs. yurtdisina almayi dusundunuz mu? Hatta bide ustune yurtdisi sirket kurarsiniz, bidaha ugrasmazsiniz boyle tiplerle. Cuzi miktarlara kuruluyor bu sirketler.
  • 26-03-2021, 09:57:47
    #3
    TheOutsider adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam siteyi, serverlari vs. yurtdisina almayi dusundunuz mu? Hatta bide ustune yurtdisi sirket kurarsiniz, bidaha ugrasmazsiniz boyle tiplerle. Cuzi miktarlara kuruluyor bu sirketler.
    illegal bir işlem yapmıyoruz hocam sonuçta ek olarak yurtiçi şirket olması gerekiyor belediyelere fatura kesebilmeniz için.
  • 26-03-2021, 10:02:15
    #4
    Tatoglubilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    illegal bir işlem yapmıyoruz hocam sonuçta ek olarak yurtiçi şirket olması gerekiyor belediyelere fatura kesebilmeniz için.
    Illegal olmasada gereksiz bas agrisi yaratmis kac kere avukat dava vs. ugrasmissiniz. Stres sahibi yapar adami bu isler. Bu arada yabanci sirketle turkiyedeki musterilere fatura kesiyorum ben sorunsuz, belediyelere ozel bir durum galiba sizin dediginiz.
  • 26-03-2021, 10:03:55
    #5
    karar ekleyebilir misiniz sakıncası yoksa
  • 26-03-2021, 10:04:02
    #6
    Dava sebebi gerçekten komik
  • 26-03-2021, 10:07:24
    #7
    Daha acısı var arkadaşlar, konu sahibinin dediği gibi çakal avukatlar var bu işi takip eden, paylaşılan karikatürleri kendi sitesinde sosyal medya hesabında paylaşanları vs dava edip para istiyorlar.
    Hakikaten suyunu çıkardılar bu işlerin.
  • 26-03-2021, 10:08:18
    #8
    Üyeliği durduruldu
    Hak sahibi tarafından da bakmak lazım olaya. Bir resmi çekmek 1 saniye olabilir ama o 1 saniyede orada olup o kareyi yakalamak da bir emek. Emek olmadığını düşünseniz bile o bir hak. Yasal ve etik olarak hakkını aramışlar. Sitenizdeki bir içeriği aşırdıklarında nasıl partutuş oluyorsanız firmalar da içeriklerinin tamamını ya da bir kısmını korumak zorunda. Yoksa bu haber sitesi, şu kişisel blog, şu da stock sitesi diye işin peşine düşülmezse aç kalırsınız. Yurt dışında şirket aç ama yine de o adamın resmini arakla diye akıl veriliyor garip.
  • 26-03-2021, 10:18:15
    #9
    beachturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    karar ekleyebilir misiniz sakıncası yoksa
    Emsal karar niteliği için istiyorsanız bildiğim kadarıyla bu dava türlerinde emsal karar olarak geçerli olmuyordu ancak akşam hatırlatırsanız tarafınıza özel mesajla karar tebliği iletebilirim.

    Halil0707 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hak sahibi tarafından da bakmak lazım olaya. Bir resmi çekmek 1 saniye olabilir ama o 1 saniyede orada olup o kareyi yakalamak da bir emek. Emek olmadığını düşünseniz bile o bir hak. Yasal ve etik olarak hakkını aramışlar. Sitenizdeki bir içeriği aşırdıklarında nasıl partutuş oluyorsanız firmalar da içeriklerinin tamamını ya da bir kısmını korumak zorunda. Yoksa bu haber sitesi, şu kişisel blog, şu da stock sitesi diye işin peşine düşülmezse aç kalırsınız. Yurt dışında şirket aç ama yine de o adamın resmini arakla diye akıl veriliyor garip.
    Halil bey bizlerde ellerde fotoğraf makineleriyle , telsizlerle polis arkadaşlarımızın peşinde koşturduğumuz arkadaş çalıştırıyoruz. Haberi çalarsan tabi ki bu dediğinde haklısın emek var nizam var. Resim de emektir , içerikte bu konuda sorun yok ancak binlerce haber girişinin olduğu sitede sadece 1 görselin alıntılanması ( görsel bulunmadığı için ) dava açma gereksinimi doğurmaz. Özel haber olur ve özel haber görselini kullanırız anlarım ( bu zaten yaşanmaz ) ancak genel ajans bültenine düşen haber görseli içinde dava etmek etik olmaz. Bizi aradıklarında haber ile bilgi istediklerinde ücretsiz bilgi veriyoruz , bizde alıyoruz.

    Dip not : Benim sitemim ajansa değil onlarla çok iş ortaklıklarımız oluyor ücretsiz olarak. Problem ajanslarda görev alan avukatlarda . Editörlerin bilgisi olmadan dava açılıyor arayıp sorduğumuzda '' abi hiç haberimiz yok hukuk birimi açmış '' deniliyor. Sırf ajanslara yıllık fatura çıkarmak için şu kadar kişiye ( firmaya) dava açtık diyebilmek için bu işlemi yapıyorlar.

    Sorun avukatlarda , emin olun bağlı oldukları ajansın haberleri bile olmuyor çoğunlukla