• 19-02-2021, 00:25:35
    #10
    Backlinkim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kendinizi geliştirmiş olsaydınız, güzel bir işiniz olsaydı, aylık olarak aldığınız miktar 10-15 bin tl olsaydı, yine aynı eleştiriyi yapıyor olacak mıydınız. Burada gecesini gündüzüne katıp da dil öğrenen, web tasarım işi ile, seo işi ile meşgul olan, şirket kuran, kazancı çok güzel olan arkadaşlarımız var. Hayallerinizi biraz yüksek tutun ve kendinizi her açıdan geliştirmeye bakın. Umarım bir gün hayat sizin için de güzel olur.
    cuvelious adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    daha yetişkin bile değilim liseliyim ayrıca 10-15 bin tl alsamda bu eleştriyi yapıyor olacaktım çünkü artık 15-20 bin tlye bile geçinemeyecek hale doğru gidiyoruz hızla. bırak telefonu yağ 85 tl olmuş. illa benim ihtiyaçlarımı giderebilmem içini internetten mi bi iş yapmam gerekiyor ? illa bi ek gelir mi olması gerekiyor ?
    Backlinkim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşte eleştirerek yağın fiyatını, telefonların fiyatlarını düşürmemiz mümkün değil. Ancak kendimizi sürekli geliştirerek alım gücümüzü arttırabilmemiz mümkün. Sistemin bu şekilde olmasından elbette kimse memnun değil. Biz bir şey satın alırken paramızı değil, aslında zamanımızı veriyoruz. Çok daha kötü şartlarda da yaşayabilirdik, çok daha iyi şartlarda da. Mevcut düzenin getirdiği yaşama şeklimiz şu an bu. Biz de bu düzene bir şekilde zor olsa da ayak uydurmak zorundayız. Yapabileceğimiz başka bir şey yok.
    çok ıyı cevap vermıssın tebrık edıyorum bugun ılcede tayland endoneyalı malezyalı 3 oğrencı aradas grubu gelmısdı sohbet ettım bıraz dunya genelı oyle anlatıldığı gıbı olmadığını her ulkede sıkıntılar olduğınu gormus oldum ama bu sosyaş medyadan elestıren arkadaslar neden yerlı malı kullnmıyorsun dedımızde mırın kırın edıyor genelı
    Not general mobıl yerlı malıdır asgarı ucretın %60 na denk gelen telefonları var alabılırsın veya aılene aldırablırsın

    burada yağ 60 tl olan yerden alırsın 15 tl cebın de kalır
    ıphone veya samsung a 5 bn vermezsın gıder 2 bn cıvarı yerlı malı telefon alırsın 3 bn cepte kalır
    ulke gelıssın ıstıyorsan ulkeye katma değer aktacak seyler uretmek ıcın geleceğını kurarsın memur olayım edımı garantı altına alayım dıyıp elestıremezsın
    Hayvancılık yapan bız koyluler bıle su ulkede memur takımından daha çok katma değer katıyoruz bısıler ureterek
    resmen memurluk ponzı sıstemın en buyuğu devlet ıcın kara delık
  • 19-02-2021, 00:27:01
    #11
    moncen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çok ıyı cevap vermıssın tebrık edıyorum bugun ılcede tayland endoneyalı malezyalı 3 oğrencı aradas grubu gelmısdı sohbet ettım bıraz dunya genelı oyle anlatıldığı gıbı olmadığını her ulkede sıkıntılar olduğınu gormus oldum ama bu sosyaş medyadan elestıren arkadaslar neden yerlı malı kullnmıyorsun dedımızde mırın kırın edıyor genelı
    Not general mobıl yerlı malıdır asgarı ucretın %60 na denk gelen telefonları var alabılırsın veya aılene aldırablırsın

    burada yağ 60 tl olan yerden alırsın 15 tl cebın de kalır
    ıphone veya samsung a 5 bn vermezsın gıder 2 bn cıvarı yerlı malı telefon alırsın 3 bn cepte kalır
    ulke gelıssın ıstıyorsan ulkeye katma değer aktacak seyler uretmek ıcın geleceğını kurarsın memur olayım edımı garantı altına alayım dıyıp elestıremezsın
    Hayvancılık yapan bız koyluler bıle su ulkede memur takımından daha çok katma değer katıyoruz bısıler ureterek
    resmen memurluk ponzı sıstemın en buyuğu devlet ıcın kara delık

    bi dakika bi dakika yani sen şimdi yağın bana 60 tl olduğunu mu savunuyosun ? ayrıca ülkede iphone kullanmak isteyen bi tek ben değilim daha kullanışlı olduğu için almak istiyorum herkes yerli telefon almak zorunda mı ? farklı bir şey istemeye hakkımız yok mu ? ülkem gelişssin istiyosam beni yönetenler iş yapacak ben yerli telefon alarak katkı sağlamayacağım.
  • 19-02-2021, 00:29:59
    #12
    moncen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çok ıyı cevap vermıssın tebrık edıyorum bugun ılcede tayland endoneyalı malezyalı 3 oğrencı aradas grubu gelmısdı sohbet ettım bıraz dunya genelı oyle anlatıldığı gıbı olmadığını her ulkede sıkıntılar olduğınu gormus oldum ama bu sosyaş medyadan elestıren arkadaslar neden yerlı malı kullnmıyorsun dedımızde mırın kırın edıyor genelı
    Not general mobıl yerlı malıdır asgarı ucretın %60 na denk gelen telefonları var alabılırsın veya aılene aldırablırsın

    burada yağ 60 tl olan yerden alırsın 15 tl cebın de kalır
    ıphone veya samsung a 5 bn vermezsın gıder 2 bn cıvarı yerlı malı telefon alırsın 3 bn cepte kalır
    ulke gelıssın ıstıyorsan ulkeye katma değer aktacak seyler uretmek ıcın geleceğını kurarsın memur olayım edımı garantı altına alayım dıyıp elestıremezsın
    Hayvancılık yapan bız koyluler bıle su ulkede memur takımından daha çok katma değer katıyoruz bısıler ureterek
    resmen memurluk ponzı sıstemın en buyuğu devlet ıcın kara delık

    kardeşim gerçekten nasıl bir at gözlüğü takıyorsunuz anlamıyorum ki ya adam bana gelmiş yağın 60 tl olmasını savunuyor. bi kere ben memur olayım kendimi garanti altına alayım diyede bir cümlem olmadı. sen bana herşeyin ucuzundan al diyeceğine neden alım gücünün düşüklüğünden ve fiyatların pahalılığından bahsetmiyosun ? ben neden yurtdışında 700-800 dolar ödenen bir telefona 5-6-7k veriyorum niye bunu sorgulamıyosunuz ? herşeyin ucuzunu ye iç kullan demesini biliyosunuz ama
  • 19-02-2021, 00:51:28
    #13
    Aylık 10-15 bin lira ile insan ancak kendini geçindirir, hayatını idame ettirir, 10-15k TL cinsinde para değil yani. Açlık / yoksulluk sınırının bi tık üstü o kadar. Çoğu Avrupa ülkesinin asgari ücret karşılığı 10k TL. 10-15k ile karnını doyurabilirsin ama hiçbişeyin sahibi olamazsın, bi ev kolay kolay geçindiremez çocuklarına doğru düzgün bişey bırakamazsın.

    Alım gücü ve enflasyon konusunda sürekli kötüye gidiyoruz, paramızda sürekli olarak değersizleşiyor, 1e 1buçuk olan oran 1e 7buçuk olduğunda spekülasyon diyenler; faizle zoraki 7buçuktan 7ye düşünce dolar düştü diyorlar. Sonra esnaf dolar düşmesine rağmen fiyatları düşürmüyor diye esnafa kızıyorlar. Kimse için doların orada olması sorun değil yani, esnaf zam yapıyor esnaf suçlu, kazancı çok yüksek olmayan öğrencilerimiz suçlu, gerçekten çok ilginç.

    Biri çıkıp alım gücüm zayıf diye eleştiri yaptığında o zaman ucuzunu bul al diyoruz, kendini geliştir diyoruz, ne ara böyle olduk? Bu arkadaş kendini geliştirsin, r10un en iyi yazılımcısı olsun, ticarete yeteneği yoksa bu ülkede 10k maaşı bile zor kazanır. Amerika'da Avrupa'da çalışan bir berber kadar temizlikçi kadar alım gücü olmaz(mesleği küçümsemek değil, gelişim konusuna ithafen). Ticari zeka ve yetenek farklıdır sonuçta. Çok zeki diye her insan ticaret yapamaz.
    A partili yada b partili olmak değil bu, eleştirilmeyen her sistem körelir, kötü bir gidişat var, eleştirmeye korkuyoruz, eleştirene laf ediyoruz. Açım diyorsun cebinde akıllı telefon var diyen bir zihniyet türedi, çok tehlikeli.
  • 19-02-2021, 00:52:57
    #14
    Ayzeta adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aylık 10-15 bin lira ile insan ancak kendini geçindirir, hayatını idame ettirir, 10-15k TL cinsinde para değil yani. Açlık / yoksulluk sınırının bi tık üstü o kadar. 10-15k ile karnını doyurabilirsin ama hiçbişeyin sahibi olamazsın, bi ev kolay kolay geçindiremez çocuklarına doğru düzgün bişey bırakamazsın.

    Alım gücü ve enflasyon konusunda sürekli kötüye gidiyoruz, paramızda sürekli olarak değersizleşiyor, 1e 1buçuk olan oran 1e 7buçuk olduğunda spekülasyon diyenler; faizle zoraki 7buçuktan 7ye düşünce dolar düştü diyorlar. Sonra esnaf dolar düşmesine rağmen fiyatları düşürmüyor diye esnafa kızıyorlar. Kimse için doların orada olması sorun değil yani, esnaf zam yapıyor esnaf suçlu, kazancı çok yüksek olmayan öğrencilerimiz suçlu, gerçekten çok ilginç.

    Biri çıkıp alım gücüm zayıf diye eleştiri yaptığında o zaman ucuzunu bul al diyoruz, kendini geliştir diyoruz, ne ara böyle olduk? Bu arkadaş kendini geliştirsin, r10un en iyi yazılımcısı olsun, ticarete yeteneği yoksa bu ülkede 10k maaşı bile zor kazanır. Amerika'da Avrupa'da çalışan bir berber kadar temizlikçi kadar alım gücü olmaz(mesleği küçümsemek değil, gelişim konusuna ithafen). Ticari zeka ve yetenek farklıdır sonuçta. Çok zeki diye her insan ticaret yapamaz.
    A partili yada b partili olmak değil bu, eleştirilmeyen her sistem körelir, kötü bir gidişat var, eleştirmeye korkuyoruz, eleştirene laf ediyoruz. Açım diyorsun cebinde akıllı telefon var diyen bir zihniyet türedi, çok tehlikeli.

    üstteki arkadaşada bunu anlatmaya çalışıyorum ağzın bal yesin ya
  • 19-02-2021, 01:53:31
    #15
    Ayzeta adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aylık 10-15 bin lira ile insan ancak kendini geçindirir, hayatını idame ettirir, 10-15k TL cinsinde para değil yani. Açlık / yoksulluk sınırının bi tık üstü o kadar. Çoğu Avrupa ülkesinin asgari ücret karşılığı 10k TL. 10-15k ile karnını doyurabilirsin ama hiçbişeyin sahibi olamazsın, bi ev kolay kolay geçindiremez çocuklarına doğru düzgün bişey bırakamazsın.

    Alım gücü ve enflasyon konusunda sürekli kötüye gidiyoruz, paramızda sürekli olarak değersizleşiyor, 1e 1buçuk olan oran 1e 7buçuk olduğunda spekülasyon diyenler; faizle zoraki 7buçuktan 7ye düşünce dolar düştü diyorlar. Sonra esnaf dolar düşmesine rağmen fiyatları düşürmüyor diye esnafa kızıyorlar. Kimse için doların orada olması sorun değil yani, esnaf zam yapıyor esnaf suçlu, kazancı çok yüksek olmayan öğrencilerimiz suçlu, gerçekten çok ilginç.

    Biri çıkıp alım gücüm zayıf diye eleştiri yaptığında o zaman ucuzunu bul al diyoruz, kendini geliştir diyoruz, ne ara böyle olduk? Bu arkadaş kendini geliştirsin, r10un en iyi yazılımcısı olsun, ticarete yeteneği yoksa bu ülkede 10k maaşı bile zor kazanır. Amerika'da Avrupa'da çalışan bir berber kadar temizlikçi kadar alım gücü olmaz(mesleği küçümsemek değil, gelişim konusuna ithafen). Ticari zeka ve yetenek farklıdır sonuçta. Çok zeki diye her insan ticaret yapamaz.
    A partili yada b partili olmak değil bu, eleştirilmeyen her sistem körelir, kötü bir gidişat var, eleştirmeye korkuyoruz, eleştirene laf ediyoruz. Açım diyorsun cebinde akıllı telefon var diyen bir zihniyet türedi, çok tehlikeli.
    cuvelious adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    üstteki arkadaşada bunu anlatmaya çalışıyorum ağzın bal yesin ya
    sızın gıbılere laf anlatacıma deveye hendek atlatmak daha kolay 10 yıldır almanyaya gıden akramda var 5 yıldır gıden de sadece kur farkı olustuğu ıcın suan gelırlerı ıyı aylık 10 k ustu kazanıyolar laın dedın sekılde bırım fıyata vurduğunda o adam almanyada 1 kısı 1500 euroya çalışıp evı geçındıramam dıyor çoluk çocuk burda 9 ayda bır gerı gelıyolar Turkıyede ortalama 4,500 bırım Almanya araba gıbı urunlerın ucuz olmaısnın sebedı adamlar 80yıl once araba yapmak ıcın gtunu yırtarken bıızm baska seylerle uğrasıyor olmamız
    aynı sekılde almanya 2 sefer dunya savasında yenııldı param parça oldu lakın yıne urettı kazandı suan halkına ucuz araba verebılıyor bızde bayrak deıreğınınn ıpnı urettık dıye sevınıyorduk o zamanlar bılmem anlata bıldımmı
    mesela su pandemı donemın de fıyatlar çok arttı nedenı sebebı kur farkı ve pandemının olusturduğu dunya krızı
    sen bunları gormeyıp ben herzaman ıthal urunu ucuz almak ıstıyorum dersen ulkene katma değer katacak seyler yap
    mesela facebook apple google amazom abd nın kendı urunlerı değıl abd de yasayan vatandasların kurduğu sırketler sende en kalıtelısını yap halka ucuz dağıt
    özet olarak geçtım sen bunları kendınce yorumlarsın artık oturduğun yerden ulke gelısmıyor
    ustte verdığım memur orneğı ulkenın kara delığı sadece bır tanesı
    en buyuk kara delığı ıse mb faız zemını ıle ozel yapı tarafından çalışması = Faız
  • 19-02-2021, 02:03:22
    #16
    Bence bu Türkçeyle bana bişey anlatmayın zaten, yarısından sonrasını okuyamadım. 60 yıl önce bu ülkede tamamen yerli tasarım ve mühendislikle araç üretti. Ama yıllardır geliştirilmediği gibi kendi imkanlarıyla geliştirene de ruhsat verilmedi. Siz oturup araç üretseniz devlet destek verip seri üretimemi geçecek şuan. Aracın üreticisinin kârından fazla vergi alıyorken yerli araç üretimini destekleyecek olmaları inandırıcı değil, önceki mesajda anlatmak istediğim tek konu bu sistemin eleştirilmemesi ve eleştiren vatandaşın suçlanıyor oluşu, buna katılan lütfen alıntılamasın etiketlemesin, eleştirilmek zorunda.
  • 19-02-2021, 02:21:35
    #17
    moncen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çok ıyı cevap vermıssın tebrık edıyorum bugun ılcede tayland endoneyalı malezyalı 3 oğrencı aradas grubu gelmısdı sohbet ettım bıraz dunya genelı oyle anlatıldığı gıbı olmadığını her ulkede sıkıntılar olduğınu gormus oldum ama bu sosyaş medyadan elestıren arkadaslar neden yerlı malı kullnmıyorsun dedımızde mırın kırın edıyor genelı
    Not general mobıl yerlı malıdır asgarı ucretın %60 na denk gelen telefonları var alabılırsın veya aılene aldırablırsın

    burada yağ 60 tl olan yerden alırsın 15 tl cebın de kalır
    ıphone veya samsung a 5 bn vermezsın gıder 2 bn cıvarı yerlı malı telefon alırsın 3 bn cepte kalır
    ulke gelıssın ıstıyorsan ulkeye katma değer aktacak seyler uretmek ıcın geleceğını kurarsın memur olayım edımı garantı altına alayım dıyıp elestıremezsın
    Hayvancılık yapan bız koyluler bıle su ulkede memur takımından daha çok katma değer katıyoruz bısıler ureterek
    resmen memurluk ponzı sıstemın en buyuğu devlet ıcın kara delık
    Hocam ne içiyorsunuz bende alabilir miyim ?
  • 19-02-2021, 02:32:51
    #18
    moncen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sızın gıbılere laf anlatacıma deveye hendek atlatmak daha kolay 10 yıldır almanyaya gıden akramda var 5 yıldır gıden de sadece kur farkı olustuğu ıcın suan gelırlerı ıyı aylık 10 k ustu kazanıyolar laın dedın sekılde bırım fıyata vurduğunda o adam almanyada 1 kısı 1500 euroya çalışıp evı geçındıramam dıyor çoluk çocuk burda 9 ayda bır gerı gelıyolar Turkıyede ortalama 4,500 bırım Almanya araba gıbı urunlerın ucuz olmaısnın sebedı adamlar 80yıl once araba yapmak ıcın gtunu yırtarken bıızm baska seylerle uğrasıyor olmamız
    aynı sekılde almanya 2 sefer dunya savasında yenııldı param parça oldu lakın yıne urettı kazandı suan halkına ucuz araba verebılıyor bızde bayrak deıreğınınn ıpnı urettık dıye sevınıyorduk o zamanlar bılmem anlata bıldımmı
    mesela su pandemı donemın de fıyatlar çok arttı nedenı sebebı kur farkı ve pandemının olusturduğu dunya krızı
    sen bunları gormeyıp ben herzaman ıthal urunu ucuz almak ıstıyorum dersen ulkene katma değer katacak seyler yap
    mesela facebook apple google amazom abd nın kendı urunlerı değıl abd de yasayan vatandasların kurduğu sırketler sende en kalıtelısını yap halka ucuz dağıt
    özet olarak geçtım sen bunları kendınce yorumlarsın artık oturduğun yerden ulke gelısmıyor
    ustte verdığım memur orneğı ulkenın kara delığı sadece bır tanesı
    en buyuk kara delığı ıse mb faız zemını ıle ozel yapı tarafından çalışması = Faız


    birader bana ilk önce yağın 65 tl olmasını savundun ikinci olarak yerli mal al devlete katkı sağla dedin gerçekten sen marijuana falan mı içtin ? şimdide telefon fiyatının sebebini 80 sene öncesine bağlıyosun. tarih bilgin 0. türkçe bilgin zaten yok orası ayrı bi olayda bi insan bu kadar mı ezbere konuşur ? neymiş efendim 80 sene önce onlar araba yapmak için kıçını parçalıyorken biz başka şeylerle uğraşıyor muşuz hahahah ben bu sözleri her gün her yerde görüyorum ne yazık ki sizin gibi insanların kökü bitmemiş hala. daha benim ne iş yaptığımı bile bilmeden oturduğun yerden ülke gelişmiyor demende ayrı bi saçmalık. emin ol şurda 2 saat bilgisayar başında senden daha fazla yarar sağlıyorumdur ülkeme. 20 senedir olan bitenleri görmeyip adam nerdeyse 1 asır öncesine laf atıyor bak bakalım son 20 senenin türkiyesine çıkan dış borçlara dış politika mevzularına döviz seviyelerine ondan sonra gel burda bana ülkene katkı yap de. ülkem bana katkı sunacak bişey yaptıda ben mi geri çevirdim ?