sızın gıbılere laf anlatacıma deveye hendek atlatmak daha kolay 10 yıldır almanyaya gıden akramda var 5 yıldır gıden de sadece kur farkı olustuğu ıcın suan gelırlerı ıyı aylık 10 k ustu kazanıyolar laın dedın sekılde bırım fıyata vurduğunda o adam almanyada 1 kısı 1500 euroya çalışıp evı geçındıramam dıyor çoluk çocuk burda 9 ayda bır gerı gelıyolar Turkıyede ortalama 4,500 bırım Almanya araba gıbı urunlerın ucuz olmaısnın sebedı adamlar 80yıl once araba yapmak ıcın gtunu yırtarken bıızm baska seylerle uğrasıyor olmamız
aynı sekılde almanya 2 sefer dunya savasında yenııldı param parça oldu lakın yıne urettı kazandı suan halkına ucuz araba verebılıyor bızde bayrak deıreğınınn ıpnı urettık dıye sevınıyorduk o zamanlar bılmem anlata bıldımmı
mesela su pandemı donemın de fıyatlar çok arttı nedenı sebebı kur farkı ve pandemının olusturduğu dunya krızı
sen bunları gormeyıp ben herzaman ıthal urunu ucuz almak ıstıyorum dersen ulkene katma değer katacak seyler yap
mesela facebook apple google amazom abd nın kendı urunlerı değıl abd de yasayan vatandasların kurduğu sırketler sende en kalıtelısını yap halka ucuz dağıt
özet olarak geçtım sen bunları kendınce yorumlarsın artık oturduğun yerden ulke gelısmıyor
ustte verdığım memur orneğı ulkenın kara delığı sadece bır tanesı
en buyuk kara delığı ıse mb faız zemını ıle ozel yapı tarafından çalışması = Faız
birader bana ilk önce yağın 65 tl olmasını savundun ikinci olarak yerli mal al devlete katkı sağla dedin gerçekten sen marijuana falan mı içtin ? şimdide telefon fiyatının sebebini 80 sene öncesine bağlıyosun. tarih bilgin 0. türkçe bilgin zaten yok orası ayrı bi olayda bi insan bu kadar mı ezbere konuşur ? neymiş efendim 80 sene önce onlar araba yapmak için kıçını parçalıyorken biz başka şeylerle uğraşıyor muşuz hahahah ben bu sözleri her gün her yerde görüyorum ne yazık ki sizin gibi insanların kökü bitmemiş hala. daha benim ne iş yaptığımı bile bilmeden oturduğun yerden ülke gelişmiyor demende ayrı bi saçmalık. emin ol şurda 2 saat bilgisayar başında senden daha fazla yarar sağlıyorumdur ülkeme. 20 senedir olan bitenleri görmeyip adam nerdeyse 1 asır öncesine laf atıyor bak bakalım son 20 senenin türkiyesine çıkan dış borçlara dış politika mevzularına döviz seviyelerine ondan sonra gel burda bana ülkene katkı yap de. ülkem bana katkı sunacak bişey yaptıda ben mi geri çevirdim ?