• 07-12-2020, 01:43:42
    #1
    khA
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Selva Demiralp(Türkiye'deki en önemli ekonomistlerden şu anda ülkede yaşayan) ve grubunun yaptığı çalışma sonucu bulunmuştur.

    3-4 hafta kapanmak ve tam durdurmak şu anda yaptığımızdan çok daha iyi bulunmuş ekonomi açısından.

    Tam kapanma 45 günde yüzde 5.8 küçülmeye yol açarken, bu şekilde bırakmak 12 civarında küçülme ile sonuçlanıyor.
    Murat Yetkin ile röportajını izleyebilirsiniz ayrıntılar için.
    https://www.indyturk.com/node/277661...e=DonanimHaber

    Bu arada gençler iş gereği çok doktor tanıyorum. Artık limite geldiler. Şu ana kadar direnmeleri mucize. Adamlar ciddi ciddi hayatlarını veriyor.
    O hipokrat yemini hikayedir diyordum değilmiş.

    Bu konuda hükümet eleştirisi falanda yok, covide inanmıyorum diyecek gerizekalılar gelmesin ne olur. Bazı şeyler hayatidir.
  • 07-12-2020, 01:46:14
    #2
    Kimsenin paçası yemez buna. Ekonomi, vatandaş bu halde iken hala “ pik yaptık “ diye söyleniyor. Utanmasalar imamoğlu yaydı virüsü diyecekler 🤷
  • 07-12-2020, 01:51:08
    #3
    Büyüme rakamları ile halkın cebindeki paranın arasında bir korelasyon yok. Kısmı yasaklar yüzünden bile işsiz kalan onlarca arkadaşım var. Ben de su an işsizim ve ev kiramı ödedikten sonra param bitme seviyesine gelecek, zaten iş de bulamıyorum. Işin gerçek ekonomik boyutunu kimse düşünmüyor.
  • 07-12-2020, 01:52:27
    #4
    Mantıklı bir yaklaşım. Ama insanımız çok beter durumda ekonomik açıdan. Büyük kırılmalar yaşanır. Bence devlet bu şekilde tam kapama sağlayamaz.

    Aklımda bir kaç öneri var ama saçma gelir
  • 07-12-2020, 01:53:06
    #5
    Pandemi döneminde Marmaray'ın 9 seferi iptal edilip insanlar kalabalığa bırakılıyor Çin'e ihracat treni gidecek diye ertesi gün trenin Maltepe'den geri döndüğü ortaya çıkıyor. Bu ülke küçülmesin de kim küçülsün.
  • 07-12-2020, 01:53:42
    #6
    Antocio adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Büyüme rakamları ile halkın cebindeki paranın arasında bir korelasyon yok. Kısmı yasaklar yüzünden bile işsiz kalan onlarca arkadaşım var. Ben de su an işsizim ve ev kiramı ödedikten sonra param bitme seviyesine gelecek, zaten iş de bulamıyorum. Işin gerçek ekonomik boyutunu kimse düşünmüyor.
    Bizim yan apartmandan geçen hafta 3 kişi öldü... forumdan annesini babasını kaybeden insanlar var.

    Keşke süreç buraya gelmeden sayilari en başta dogru aciklayip yaz gibi korona bitecek diyip part hard modunda olmasalardi. Yazin yapacaklari adam akilli yasaklar şuan daha az insanin işsiz kalmasini saglardi.

    Ayni sekilde şuan yapilacak yasaklar ileride daha az insanin işsiz kalmasini saglar.
  • 07-12-2020, 01:58:25
    #7
    khA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selva Demiralp(Türkiye'deki en önemli ekonomistlerden şu anda ülkede yaşayan) ve grubunun yaptığı çalışma sonucu bulunmuştur.

    3-4 hafta kapanmak ve tam durdurmak şu anda yaptığımızdan çok daha iyi bulunmuş ekonomi açısından.

    Tam kapanma 45 günde yüzde 5.8 küçülmeye yol açarken, bu şekilde bırakmak 12 civarında küçülme ile sonuçlanıyor.
    Murat Yetkin ile röportajını izleyebilirsiniz ayrıntılar için.
    https://www.indyturk.com/node/277661...e=DonanimHaber

    Bu arada gençler iş gereği çok doktor tanıyorum. Artık limite geldiler. Şu ana kadar direnmeleri mucize. Adamlar ciddi ciddi hayatlarını veriyor.
    O hipokrat yemini hikayedir diyordum değilmiş.

    Bu konuda hükümet eleştirisi falanda yok, covide inanmıyorum diyecek gerizekalılar gelmesin ne olur. Bazı şeyler hayatidir.
    Kaç ülke tam kapanmış. Bildiğim 5 milyonluk Yeni Zelanda var. O da vakayı sifirlayamadi.

    BenimWebim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Pandemi döneminde Marmaray'ın 9 seferi iptal edilip insanlar kalabalığa bırakılıyor Çin'e ihracat treni gidecek diye ertesi gün trenin Maltepe'den geri döndüğü ortaya çıkıyor. Bu ülke küçülmesin de kim küçülsün.
    Çin treninin size selamı var.


    https://twitter.com/TCDDTasimacilik/...658698243?s=19
  • 07-12-2020, 01:59:43
    #8
    Şu imamoğluna nasıl geliyor olay anlamış değilim. Ne hükümet nede imamoğlu yeteri özeni göstermiyor. Silivri'den İstanbul içine gittiğimde toplu taşımanın durumunu görüyorum. Gel gelelim 1-2 haftaya kadar vaka sayılarına. Al birini vur ötekine.

    1 aylık kapanma imkansız olduğu gibi gereksiz. 1 ay kim kapanır evden çıkmadan. Peki zaten alınamayan D vitamini durumu? 1 ay sonra yeniden insanlar etkileşime girmeyecek mi? Yine yükselecek. Şuan mevcut yasaklarda 1 günü daha yasaklamaları çok iyi olacak. Örneğin Çarşamba günü. Yada Pazartesi'ni de yasaklayıp 4-3 şeklinde yaşama geçilecek. Toplu taşıma hakkında da gerekenler yapılacak. Kucak kucağa insanlar.
  • 07-12-2020, 01:58:42
    #9
    khA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bizim yan apartmandan geçen hafta 3 kişi öldü... forumdan annesini babasını kaybeden insanlar var.

    Keşke süreç buraya gelmeden sayilari en başta dogru aciklayip yaz gibi korona bitecek diyip part hard modunda olmasalardi. Yazin yapacaklari adam akilli yasaklar şuan daha az insanin işsiz kalmasini saglardi.

    Ayni sekilde şuan yapilacak yasaklar ileride daha az insanin işsiz kalmasini saglar.
    Yazın piyasalar canlanır. Para döner piyasada yasak yapılmaz. Turizm vs önemli. Kışın komple yasaklar gelmeli 2 hafta falan vakalar yüzde 75 geriler öyle bir durumda. Sadece gıda enerji sektörleri çalışmalı.