• 28-10-2020, 19:01:13
    #19
    Herkes ekonomist olmuş buralarda harcanıyorsunuz yönetimden isteğimde artık dolar filan konularına izin vermesin. @Coskun;
  • 28-10-2020, 19:15:04
    #20
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam seni severim de biraz gerçekçi ol.
    Lira ile vergi toplayıp dolar ile borç ödüyorsan dolar çıktıkça borcun artar.
    Bu hükümet 3 ay önce doları 6,85 te tutabilmek için 100 milyar dolar merkez bankası rezervi ziyan etti.
    Bak 100 milyar dolar döviz doları mayıs temmuz arasında doları 6,85 te tutmak için resmen yakıldı.
    Madem rekabetçi kur vardı niye merkez bankası rezervlerini yokettiler?
    Çünkü rekabetçi kur falan yok, beceremediler şimdi bahane uyduruyorlar.

    Bu para senin benim paramdı.
    Merkez Bankası rezervleri eksiye düştü artık satabilecekleri paraları olmadığı için dolar çıkıyor yoksa bir halt bildikleri için değil.

    Dolara müdahale edebilecek tek şey faiz.
    Böyle inat edip faiz arttırmamak da diretirlerse doların önünde 10 liraya adar engel yok.

    Ayrıca bu ülkeye yatırım falan gelmez.
    Sen bugün Ermenistan'a yatırım yapar mısın?
    Vergi sistemi belli olmayan, hukuk sistemi siyasallaşmış, tek bir adamın ağzından yönetilen ve uluslarası güçler ile her an büyük kavga çıkarıp ambargo ya da yaptırım yiyebilecek bir ülkeye kimse para yatırmaz.
    Asgari ücretlinin sayısı artacak iş bulunacak diyorsun, asgari ücret 250 euronun altına düştü, battı iflas etti diye alay edilen yunanistanda 700 euronun altına düşmedi hiç bir zaman.
    Senin hedeflendiğini söylediğin devlet politikası sürünecek asgari ücretli fakirler yaratma politikası mı?
    Sen bu doların çıkışı ile birlikte oluşacak enflasyonu bir izle bakalım 2 ay içinde nasıl zamlar gelecek.
    Bu seferde fırsatçılar diyecekler...
    Faiz artarsa enflasyon artar diye saçma sapan ekonomi teorisi uyduranlar şimdi dolar artarken enflasyonu düşürsünler de göreyim.

    Bu bahsettiğin rekabetçi kur politikası denilen şey beceriksiz hükümetin mahvettiği ekonomi için uydurduğu bir kılıf.
    "Senin hedeflendiğini söylediğin devlet politikası sürünecek asgari ücretli fakirler yaratma politikası mı?"

    Ben tam olarak bundan bahsediyorum. Asgari ücretlilerin sayısı artacak, 2000 yılında bu ülkenin asgari ücretli sayısı çalışan sayısına göre oranı kaçtı kaç oldu.
    2003 yılında asgari ücretlilerin sayısı genel olarak ücretli çalışanlara oranı %9 iken 2017 yılında %22, 2020 yılında %30 üstü öngörülüyor. Kaynak
    Asgari ücretli dışında devlette çalışan doktorlar dahi isyan ediyor şu anki kurda aldığı maaşlara. Hatta bende 2018 yılında kendimden örnek vererek bu konuya ilişkin konu açmıştım.
    Sen bir işveren olsan hocam, işçi başına 1200-1500 euro maaş mı ödemek istersin yoksa 200-250 euro mu ödemek istersin? Türkiye gibi dinamik ve genç bir nüfusa sahip ülke için bu iş biçilmiş kaftan. Fakat şöyle birşey var dediğin gibi bu ülkeye yabancılar tarafından iş vermek suretiyle yatırım yapılacak mı, yapılmayacak mı? Yapılmazsa sıkıntı büyük.
    Ha bu politikada sıkıntı çekecek olan kim? Halk. İthal edilen ürünlere (Türkiye için konuşursak çoğu ürün) ulaşmak daha zorlaşacak. Herkes eskisi gibi her ithal edilen ürüne sahip olamayacak. Bunun belirtilerini çoktan yaşamaya başladık. Eskiden asgari ücretlinin elinden düşmeyen Iphone'un yerini Xiaomi/Huawei aldı bile.
  • 28-10-2020, 19:42:53
    #21
    LordHaseky adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    "Senin hedeflendiğini söylediğin devlet politikası sürünecek asgari ücretli fakirler yaratma politikası mı?"

    Ben tam olarak bundan bahsediyorum. Asgari ücretlilerin sayısı artacak, 2000 yılında bu ülkenin asgari ücretli sayısı çalışan sayısına göre oranı kaçtı kaç oldu.
    2003 yılında asgari ücretlilerin sayısı genel olarak ücretli çalışanlara oranı %9 iken 2017 yılında %22, 2020 yılında %30 üstü öngörülüyor. Kaynak
    Asgari ücretli dışında devlette çalışan doktorlar dahi isyan ediyor şu anki kurda aldığı maaşlara. Hatta bende 2018 yılında kendimden örnek vererek bu konuya ilişkin konu açmıştım.
    Sen bir işveren olsan hocam, işçi başına 1200-1500 euro maaş mı ödemek istersin yoksa 200-250 euro mu ödemek istersin? Türkiye gibi dinamik ve genç bir nüfusa sahip ülke için bu iş biçilmiş kaftan. Fakat şöyle birşey var dediğin gibi bu ülkeye yabancılar tarafından iş vermek suretiyle yatırım yapılacak mı, yapılmayacak mı? Yapılmazsa sıkıntı büyük.
    Ha bu politikada sıkıntı çekecek olan kim? Halk. İthal edilen ürünlere (Türkiye için konuşursak çoğu ürün) ulaşmak daha zorlaşacak. Herkes eskisi gibi her ithal edilen ürüne sahip olamayacak. Bunun belirtilerini çoktan yaşamaya başladık. Eskiden asgari ücretlinin elinden düşmeyen Iphone'un yerini Xiaomi/Huawei aldı bile.
    Hocam sıkıntı ithal ürünlere ulaşmak değil.
    Memlekette ithalat olmadan üretim olmaması.
    Vestelin televizyon üretmesi için ithal etmesi lazım.
    Kamyoncunun mal taşıması için ithal mazot kullanması lazım.
    Domates üretmek için tohum, gübre, zirai ilaç, sulama(elektrik) hepsi ithal girdi.
    Yani doların artması öyle bir enflasyon dalgası yaratır ki asgari ücret karın bile doyurmaz hale gelir.
    Bu politikanın sonucunda sadece iktidar koltuğunu kaybetmez bu torunlarımız geleceğini kaybeder.
  • 28-10-2020, 19:52:08
    #22
    R10 Sigortacısı
    LordHaseky adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bu kurun başka bir açıklaması-mantığı ya da izahı var mı? İsteseler faizi arttırırlar. Faiz artarsa kur düşer, ekonomik büyüme durgunlaşır-yavaşlar, yüksek faizde kimse krediye kolay kolay yeltenemeyeceği için yurtiçi yatırımlar azalır (Ayrıca şöyle bir parantez açmak lazım, faizler artarsa inşaat sektörü çok büyük yara alır) bu sebeple işsizlik artar. Bu olayda seçimlerde haneye negatif (-) olarak geri döner.

    Ah hocam ah.. böyle de yaparsan yurt dışında küçük bir şirket bir bakmışsın 3 kuruşa arçelik i satın almış veya 2 yıl önce 40 bine aldığın clio olmuş bugün 150 bin.


    Yurt dışında faizde yok paraları da değerli. 10 yılda dolar 1.5 TL lerden bu noktalara geldi.


    Olay sırf dolarlada alakalı değil tüm dünyada bizim paramız yok oldu gitti.



    Benim içim acıyor. Birazıcık mantıklı her insanında içi acır. Bu ülke ekonomide bu hallere nasıl düştü nasıl geldi akıl mantık almıyor.


    Bakan ekonomiye bakmıyor, merkez bankası başkanı bizim kurla ne alakamız var diyor.


    E 2 - 3 ay önce kur hayatta yükselmez diyenlerde siz değil miydiniz o zaman bakıyordunuz ya?


    Ben finans sektöründeyim. Çevreme tek tavsiyem TL de kalmayın. Dükkan alın, ev alın, altın alın ama TL de kalmayın.
  • 29-10-2020, 02:17:43
    #23
    LordHaseky adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben açıkçası artık kura bilerek müdahale etmediklerini düşünüyorum. Türkiye'nin dinamik nüfusu, konumu vs. bu düşünce de etkili olabilir. Kısacası Türkiye ucuz işgücü ülkesi konumuna gelecek. Yabancı sermaye gelip fabrika açacak, burada üretecek. Konum olarak Avrupa'ya da yakın. İşsizlik bir nebze olsun azalacak, asgari ücretlinin sayısı artacak.
    yeni yeni bu görüş çıktı ortaya. çin yerine bize gelecekler. bizi tercih edecekler diye peki ukraynayı kim tercih etti ? yada başka avrupaya yakın ülkeleri. durum kötü gidiyor.
    yabancı gelsin fabrika açsın dolar düşsün diyoruz o zaman yabancı için biz cazip olmayız.adam zaten dolara göre ucuzuz diye bize geliyor. ekonomi iyi olunca dolar düşecek bu sefer adama bi cazibesi kalmayacak. ardından adam daha ucuz iş gücüne gider. adamların derdi yakınlık uzaklık değil bana göre. yani bu zamana kadar çin ile gayet iyi idare ediyorlardı.

    dükkan açacak adam pandemi bitsin bi sular durulsun öyle açarım diyor. yabancı adam gelip burda iş açması için zaman geçmesi lazım.

    umuyorum tez zamanda güzel ülkem bu sıkıntıları atlatır. bu millet çok daha güzel günler görür.
    Allah yar yardımcımız olsun
  • 29-10-2020, 10:09:15
    #24
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    LordHaseky adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben açıkçası artık kura bilerek müdahale etmediklerini düşünüyorum. Türkiye'nin dinamik nüfusu, konumu vs. bu düşünce de etkili olabilir. Kısacası Türkiye ucuz işgücü ülkesi konumuna gelecek. Yabancı sermaye gelip fabrika açacak, burada üretecek. Konum olarak Avrupa'ya da yakın. İşsizlik bir nebze olsun azalacak, asgari ücretlinin sayısı artacak.
  • 29-10-2020, 10:13:06
    #25
    Adaletin olmadığı yere yatırım mı gelir? her an el konulma korkusuyla! bu ülkenin büyük iş adamları bile yatırımlarını paralarını yurt dışına taşıyor...
  • 29-10-2020, 10:14:37
    #26
    Yani Mealen diyor ki ;


    Saldım Çayıra Mevlam Kayıra...
  • 29-10-2020, 10:15:29
    #27
    WaLL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herkes ekonomist olmuş buralarda harcanıyorsunuz yönetimden isteğimde artık dolar filan konularına izin vermesin. @Coskun;

    Kafa pırıl pırıl maşallah