• 26-10-2020, 05:10:59
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Merhaba

    Ben de herkes gibi sık sık şikayet konularını okuyorum ve çoğu zaman 2-3 ticareti olmuş yeni üyelerin dolandırılıklarına rastlıyorum. Arkadaşlar lütfen biraz daha dikkatli olalım. Satış başlıklarına, içeriğe veya fiyata sakın kanmayın. Forumda bu kişilerin geçmişini öğrenmek için güzel araçlar var. En fazla 1 gününüzü alır.

    Öncelikle kişiye kimin davetiye gönderdiğine bakmak. Sonra davetiye gönderene PM atıp kişi hakkında bilgi rica etmek. Muhtemelen size bilgi vermeyecektir. Bu durumda satıcıya yeni üye olduğunu, önce ürün teslim edilirse ödeme yapabileceğinizi belirtin. Kabul ederse büyük olasılıkla sorun çıkmaz.Elbette satıcı instagram hesabı türünden satışlar yapıyorsa sıkıntı olabiliyor. Hesabı teslim etse de şifre değiştirme olayları var.

    Örneğin en son @Siberhatz; isimli üye 3 kişiyi dolandırmış. Kimin kime davetiye yolladığını sorgulamak elbette bana düşmez ama bu durumda foruma sadece dolan dırıcılık için üye olmuş birine davetiye gönderen kişiye sorma gereği duyuyorum. Davetiye ciddi iştir. Güvendiğimiz bildiğimiz kişilere yollanmalıdır. Bu kişi neden foruma davet edilmiş?
  • 26-10-2020, 05:23:13
    #2
    kullanıcı adı siberhatz olan birine nasıl güvenir ki insan...
  • 26-10-2020, 05:28:47
    #3
    davetiyeyi yollayan kişinin nickte siberworld multi üyelik olabilir. Diğer hesapta pek güvenilir durmuyor.
  • 26-10-2020, 06:08:10
    #4
    Ben ve arkadaşımı da yakın zamanda 400 lira dolandırdı birisi aynı günler içerisinde 700 lira ve ne kadar aldığını bilmediğim bir kişiyi daha dolandırmış.
  • 26-10-2020, 07:42:49
    #5
    Üyeliği durduruldu
    R10 da sahte-karlara dolan-dolandır-ıcılara ekmek çıkmaması lazım. Yönetim bu konuda hassasiyet gösteriyor ama yine de sürekli gelişen ek önlemler gerekmekte ...
  • 26-10-2020, 07:50:35
    #6
    linuxfreak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba

    Ben de herkes gibi sık sık şikayet konularını okuyorum ve çoğu zaman 2-3 ticareti olmuş yeni üyelerin dolandırılıklarına rastlıyorum. Arkadaşlar lütfen biraz daha dikkatli olalım. Satış başlıklarına, içeriğe veya fiyata sakın kanmayın. Forumda bu kişilerin geçmişini öğrenmek için güzel araçlar var. En fazla 1 gününüzü alır.

    Öncelikle kişiye kimin davetiye gönderdiğine bakmak. Sonra davetiye gönderene PM atıp kişi hakkında bilgi rica etmek. Muhtemelen size bilgi vermeyecektir. Bu durumda satıcıya yeni üye olduğunu, önce ürün teslim edilirse ödeme yapabileceğinizi belirtin. Kabul ederse büyük olasılıkla sorun çıkmaz.Elbette satıcı instagram hesabı türünden satışlar yapıyorsa sıkıntı olabiliyor. Hesabı teslim etse de şifre değiştirme olayları var.

    Örneğin en son @Siberhatz; isimli üye 3 kişiyi dolandırmış. Kimin kime davetiye yolladığını sorgulamak elbette bana düşmez ama bu durumda foruma sadece dolan dırıcılık için üye olmuş birine davetiye gönderen kişiye sorma gereği duyuyorum. Davetiye ciddi iştir. Güvendiğimiz bildiğimiz kişilere yollanmalıdır. Bu kişi neden foruma davet edilmiş?
    Katılıyorum. Sipariş öncesi küçük bir araştırma şart.
  • 26-10-2020, 08:05:11
    #7
    Aslında cep telefonu numarası ile giriş aktif edilmeli. Adam sürekli hat alacak hali yok ya. Elindeki hatları tüketip cevresindeki kişilerin hattini kullanacak en kötü ihtimal. Onlarda banlaninca bir daha üye olamayacak
  • 26-10-2020, 08:12:56
    #8
    English adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aslında cep telefonu numarası ile giriş aktif edilmeli. Adam sürekli hat alacak hali yok ya. Elindeki hatları tüketip cevresindeki kişilerin hattini kullanacak en kötü ihtimal. Onlarda banlaninca bir daha üye olamayacak
    Hocam rakamlar 400-700₺ adam niye hat almaktan çekinsin ? Çok basit düşünmedin mi sencede?
  • 26-10-2020, 08:17:45
    #9
    BozR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam rakamlar 400-700₺ adam niye hat almaktan çekinsin ? Çok basit düşünmedin mi sencede?
    Her yeni hat aldığında yeni üye statüsünde olacak. Üyeler o kişilerle ticaret yapmaya çekinecekler. Çok basit değil alınabilecek en iyi önlemlerden birisi bu. Daha iyisi var mi sizce ? Şu an mail adresiyle giriliyor. Eskiden üye adıyla giriliyordu ve ************** daha fazlaydı. Benim dediğim giriş yöntemi mail adresiyle giriş yöntemine göre daha güven verici.Zaten ************** %100 bitmez sadece önlem. Son olarak zaten yeni üyeler her kategoride ticaret konusu açamiyor. Hala basit mi düşündüğümü düşünüyorsunuz