Backlinkim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hisseye girilen kuruluş illegal işlem yapmıyorsa sanırım haram olmuyormuş hocam. Örneğin gidip de bir kumar firmasından, alkol firmasından hisse alınır o zaman dinimizce uygun değilmiş diye biliyorum. Yanlış yönlendirmek istemem tabi ki.
Banka hisseleri de (katılım bankası hariç) buna dahildir hocam.

Ekstra olarak da şunu bilmek gerekir: Yatırım yapılacak şirket ne durumda? Batmaya doğru giden şirketin halinden haberimiz yokken sırf hisse senedi rakamlarına bakarak almak -zarara girme ihtimali olduğundan- caiz görülmemiştir. Avrupa'da kontrolü daha sıkı yapıyorlarmış. Yatırım yapılacak şirketin durumu kolay bir şekilde öğrenilebiliyormuş. Bu şekilde helal deniyor.