• 26-08-2020, 16:45:01
    #1
    Çalıştığım firmada bir çok marka'dan sorular geliyor ve cevaplıyoruz sizlerinde soruları var ise cevaplayabilirim

    Genel olarak bakarsak

    Yanı kısacası elinizdeki datalar izinli olsa bile 1 eylüle kadar yüklemezseniz izinsiz olacaklar ve şikayet olması durumunda ceza verilecektir.

    SMS, Email ve call center üzerinden kampanya yapanlar var ise kayıt olması gerekiyor ve izinli datalarını aktarmaları gerekiyor. ( sadece izinli dataları izin vermeyen kişileri aktarmalarına gerek yok )
  • 26-08-2020, 16:54:09
    #2
    Hocam merhaba.
    Şimdi ileti yönetim sistemine kayıt etmedik diyelim.
    Ve 1 Eylülden sonra bir duyuru göndermek istiyoruz.

    Bu duyuruyu diyelim ki SMS ile göndermeden önce,
    ne yapmak gerekiyor.
  • 26-08-2020, 17:04:27
    #3
    quite adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam merhaba.
    Şimdi ileti yönetim sistemine kayıt etmedik diyelim.
    Ve 1 Eylülden sonra bir duyuru göndermek istiyoruz.

    Bu duyuruyu diyelim ki SMS ile göndermeden önce,
    ne yapmak gerekiyor.
    Gönderebilirsin ama birisi şikayet ederse araştırma yapılır ve kayıt olmadığın ortaya çıkarsa ceza alırsın
  • 26-08-2020, 18:15:18
    #4
    Merhaba,

    İşin içinden çıkamadığımız bazı konular var. Ben yine buradan da sorayım belki fikirleriniz vardır.

    1. Tacir/esnaflara önceden izin alınmaksızın ileti gönderilebilir. Webform üzerinden tacir olduğunu beyan ederek mail ve telefon numarası içeren bir form doldurulduğunu varsayalım. Fakat formu dolduranın verdiği bilgiler alakasız birisinin bilgileri. Biz bu verilen e-maile mail attık, sms gönderdik. Sonra şikayet edildi. Bu gibi durumlarda hizmet sağlayıcı ceza yer mi?

    2. Aynı şekilde webform üzerinden x kişisi kendisine ait olmayan e-mail ve telefon numarasını yazarak ticari ileti almak istiyorum seçeneğini işaretleyerek kayıt bırakıldı. Biz bu verilen e-maile mail attık, sms gönderdik. Sonra şikayet edildi. Hizmet sağlayıcı ceza yer mi?

    3. 1 Eylül'e kadar izinli veriler yüklenecek. Verileri yükledik. Yüklenen tüm verilere sms ve mail gidecek mi? Vatandaş da belirli bir süre içerisinde izin verdiği yerleri görüp izinlerini kaldırabilecek. Bu süre içerisinde vatandaş yine şikayet edebilir mi izin vermedim diyerek ya da sadece izin kaldırma hakkını mı kullanacak?

    Teşekkürler.
  • 26-08-2020, 18:24:22
    #5
    RenkliGolge adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    İşin içinden çıkamadığımız bazı konular var. Ben yine buradan da sorayım belki fikirleriniz vardır.

    1. Tacir/esnaflara önceden izin alınmaksızın ileti gönderilebilir. Webform üzerinden tacir olduğunu beyan ederek mail ve telefon numarası içeren bir form doldurulduğunu varsayalım. Fakat formu dolduranın verdiği bilgiler alakasız birisinin bilgileri. Biz bu verilen e-maile mail attık, sms gönderdik. Sonra şikayet edildi. Bu gibi durumlarda hizmet sağlayıcı ceza yer mi?

    2. Aynı şekilde webform üzerinden x kişisi kendisine ait olmayan e-mail ve telefon numarasını yazarak ticari ileti almak istiyorum seçeneğini işaretleyerek kayıt bırakıldı. Biz bu verilen e-maile mail attık, sms gönderdik. Sonra şikayet edildi. Hizmet sağlayıcı ceza yer mi?

    3. 1 Eylül'e kadar izinli veriler yüklenecek. Verileri yükledik. Yüklenen tüm verilere sms ve mail gidecek mi? Vatandaş da belirli bir süre içerisinde izin verdiği yerleri görüp izinlerini kaldırabilecek. Bu süre içerisinde vatandaş yine şikayet edebilir mi izin vermedim diyerek ya da sadece izin kaldırma hakkını mı kullanacak?

    Teşekkürler.

    1 ve 2 sorunuz için hayır burada bir sorun yok bu şekilde gıcıklık için herkes bunu yapar

    3 dataları yükledikten sonra sms ve email atmıyor sistem sadece bunlar izinli listem diyorsun
    Vatandaş için olan panel açılmadı açıldığında email adresini arattığında hangi firmanın listesinde ise onları görecek ve listeden çıkma istediğinde bulunabilecek tabii bulunduğunda sizde bu adresleri alıp kendi tarafınızda güncellemeniz lazım
    Listeyi yüklemeniz izinli olduğu anlamına gelmez yinede bunu sizin kanıtlamanız lazım

    Tacir/esnaflara önceden izin alınmaksızın ileti gönderilebilir. buna parantez açmak gerekirse B2B iseniz B2B gönderim yapabilirsiniz bunun için izin almanıza gerek yok ama şöyle bir şey var pazarlama emaili gönderemezsiniz izin almadıysanız sadece bilgilendirici blog vs gibi şeyler gönderebilirsiniz.
  • 26-08-2020, 23:16:23
    #6
    Merhaba, IYS'ye kayıt olmak için MERSİS istiyor, ancak şahıs firması ile MERSİS'e kayıt olunamıyor. Şahıs firması olarak nasıl kayıt olabilirim? Marka tescilim mevcut. Teşekkürler.
  • 27-08-2020, 09:16:08
    #7
    Denizli_5M adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, IYS'ye kayıt olmak için MERSİS istiyor, ancak şahıs firması ile MERSİS'e kayıt olunamıyor. Şahıs firması olarak nasıl kayıt olabilirim? Marka tescilim mevcut. Teşekkürler.
    Şahıs Firmalarının da mersis numarası oluyor normal şirketlerin mersis numarası vergi numarası ile başlar şahıs firmaların ise tc kimlik numarası ile başlamaktadır.

    şu siteyi bir inceleyin https://mersis.gtb.gov.tr/
  • 27-08-2020, 11:34:34
    #8
    onurkaplan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şahıs Firmalarının da mersis numarası oluyor normal şirketlerin mersis numarası vergi numarası ile başlar şahıs firmaların ise tc kimlik numarası ile başlamaktadır.

    şu siteyi bir inceleyin https://mersis.gtb.gov.tr/
    Teşekkürler, Mersis'e başvuru yaptım ancak henüz onayda görünüyor. Kaç günde onaylandığı ile ilgili bilginiz var mı?
  • 27-08-2020, 12:25:13
    #9
    Denizli_5M adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekkürler, Mersis'e başvuru yaptım ancak henüz onayda görünüyor. Kaç günde onaylandığı ile ilgili bilginiz var mı?
    onunla ilgili bir bilgim bulunmuyor.
    okuduğum kadarıyla 1 ile 3 gün arası diyorlar.