Bende tecrübelerimi yazayım. Genelde devrecilikten daha çok sıracılık vardır (üst devre alt devre olayı) Bizim komutanlarımızda bile devrecilik vardı

Askere o şekilde davranırlardı.Üst devre ise daha kolay iş alt devre ise daha zor iş verirlerdi

Arkadaşlar genel olarak hemen hemen her şey bulunduğunuz yere göre değişecektir. Bir yerde çok kötü olan askerlik diğer yerde gayet rahat olacaktır.Bunu düşünmeyin fazla şansınıza artık

Acemiliğim rezillikti usta birliğim gayet güzel yaptım .
Rahat askerlik için bazı tavsiyelerim;
0-)Askerliğin iç ortamı sivil ortam gibi değildir.Girince burada yaparım ederim keserim diyenler süt dökmüş kedi gibi olurlar
1-)Askerde hırsızlık olmaz yer değiştirme olur.
2-)Beyninizi askeriyenin dışında bırakın
3-)Çok saçma şeyler göreceksiniz,duyacaksınız,emir alacaksınız.SORGULAMAYIN (BUNU YAPMAK ÇOK ZORDUR) Verilen emri yapın geçin.
4-)Askerde işten kaçmayın çok belli olur.Zaten yapacağınız 6 ay ,6 ay iş yapsanız ezilseniz hiç bir şey olmaz(genelde olmazda bu çok fazla) Kendiniz uyanıklık yapmaya çalışmayın ne çok önlerde olun ne çok arkalarda aralarda kaynayın her zaman.
5- )üst devre alt devre olayı kötü bir şey değildir.Alt devreyken siz kimseyi rahatsız etmezseniz genelde denileni yapın geçin.Ki ben alt devreyken bile rahattım bana karşı gayet saygılıydılar üst devreler.Ben üst devre olunca da alt devreme saygılıydım. Saçma üst devrelerin olacak görmezden gelmeyi öğrenin.Yoksa başınıza iş açarsınız Biz bir kete alt devre üst devre toplu kavgaya girmiştik bir arkadaş yüzünden

Kavga da çok güzeldi ama

6-) İnsanları görünüşleri,davranışlarıyla hemen yargılamayın dışlamayın kimin ne hayat yaşadığını asla bilemezsiniz.
7-) Askerde dayak olmaz ama yine de komutanlarınıza karşı saygılı olun.Özelliklede nöbet yazan komutana,askere. Adamlar dayak atmaz ama seni sürekli 3-5 nöbeti yazar dayak yemezsin ama dayak yemiş gibi olursun

8-) Güzel anılar biriktirin .Acemiliğim ne kadar kötü geçse de usta birliğinde çok değerli insanlarla tanıştım.
Daha yazsak dünyaları yazarız
Özetlemek gerekirse: Sorgulamayın, çok öne çıkma çok geriye kalma aralarda takıl,Sana verilen görevi yap 6 ay iş yapmakla ölmezsiniz inanın