• 06-04-2020, 16:20:51
    #1
    Cümleten merhaba,

    Ayın ikisinde hepsiburada sitesiden bir led tv siparişi verdim ve bugün sabah horoz lojistik tarafından getirildi. Buraya kadar sorun yok. Ürünü alırken kutuyu inceledim, ezik, patlak, hasar yoktu. Ürünü teslim aldıktan sonra açıp çıkardım. Ürünün alt kısmında bariz bir ekran sorunu olduğunu gördüm. Daha önce birçok ürün aldım ama ilk defa bu kadar kötü hissettim (kazıklanma duygusu galiba ).
    Müşteri hizmetlerini ardım ürünü alalı yarım saat olmadığını ve böyle bir sorun ile karşılaştığımı anlattım. Bişey yapamayacaklarını ve kargo firmasının tutanak tutması gerektiğini söylediler. Hemen ürünü getiren kuryenin numarasını aradım. (Teslimat öncesi arayan kişi) Birşey yapamayacaklarını servisi aramam gerektiği söylediler. Servisi aradım. Kargo nedeniyle olduğunu söylediler, biraz sert çıkınca tamam yarın gelip bakalım ama büyük ihtimalle ücretli tamir çıkacak buda yaklaşık ürün fiyatının 3/4 'ü olduğunu söylediler.
    Ardından tekrar hepsiburadayı aradım ve muhattabımın onlar olduğu söyledim. 14 gün koşulsuz iade etme hakkımın olduğunu ve geri vermek istediğimi söyledim. Kargo firması ile ilgili fiş oluşturduk, onlar ile görüşeceğiz dediler. Bende (daha önce benzer bir olay n11 ile olmuştu, sadece oyalama olduğunu düşündüm) siz dediğiniz işlemi yapın bende tüketici hakem heyetine başvuru yapacağım dedim. Buna gerek olmadığını iki gün beklememi söylediler ama ben beklersem hakkım olan vaktin kaybından korktuğum için işlemi yapacağımı söyleyip kapattım.

    Sonuç:
    -Hakem heyetine e devlet üstünden başvurdum. Burada şöyle bir handikap var ürünü ben teslim aldım ama ürün ofis için olduğundan ofis adına alındı. Şimdi burda başvuruyu benim yapmamda sorun olur mu ? Alıcı olarak ben yazılıyım sonuçta.
    -120 ekran kırık tv
    -Sinir krizi geçiren ben.

    Bilgisi olan arkadaşlar bir yardım etsin.Sinir krizi geçirmek üzereyim. Böyle bir durumu yaşayan var mı? Neler yapılır ?

    EDİT:
    Az önce servis geldi. Tutanağı biz veremiyoruz ancak fabrika bize gönderiyor bizde size veriyoruz dendi. Dediğim gibi kutuyu ilk olarak onlar açmış olsaydı bile bu durum karşısında yapılacak bir şeyin olmadığını söyledi. Yani garip bir olay inşallah çözülür.

    SONUÇ :
    Tekrardan selamlar, bu sorunu yaşayanlara bir yol göstermesi açısından sonucu da paylaşayım. Uzun bir uğraş sonucu iade aldım. Ürünü getiren kargo firması ile (horoooz lojistik) hepsiburada yaptığı anlaşma sonucunda tutanak ve ürün tesliminden önce açılmasını yasaklamış. Bunu bizzat horozdan öğrendik. Zaten bizede açtırmamıştı. TV firması ile irtibata geçtik. Fabrikadan değişim raporu aldık. Tekrar müşteri hizmetlerini arayarak bu sonuçların hepsini onlarla paylaştık. Müşteri hizmetleri horoz lojistik anlaşmasını bilmediğini söyledi, detayları kanıtlar ile birlikte paylaşmaya hazır olduğumu söyledim. Aynı gün iade kodu açtılar. Ürünü iade ettim. 11 gün boyunca kargoda bekledi ürün. Sistemde hala kargoda gözüküyor. Artık sabır taşının çatladığı son gün müşteri hizmetlerini aradım. Biraz sert konuştum galiba. Anlayışla karşıladılar. Acil yazısı ile bir bildirim yaptıklarını söylediler. Aynı gün akşama doğru kargo teslim alındı. Geceye doğru iade mesajı geldi.

    Şunu gördüm, hakkınızı kovalamanız gerekiyor. Ve sizi yıldırmaya çalışıyorlar.
    Birde unutmadan müşteri hizmetleri çalışanlarına ne kadar kibar yaklaşırsanız işler o kadar kolay hal olur. Zaten ellerinden gelen her şeyi yapmaya çalışıyorlar. Firmanın suçunu çalışan birine bağırarak, sert konuşarak çıkarmaya karşıyım. Zaten siz sıcak kanlı yaklaştığınızda şaşırıyor bazıları

    İnşallah yararlı olur. Esenlikler dilerim.
  • 06-04-2020, 16:24:13
    #2
    Evet tüketici hakem heyetine siz başvurucu yapacaksınız. Fatura sizin adınıza ise ve kargo alindi iş bitti tutanak tutulmadi diye birşey yok. Siz tüketici hakem heyetine açık ve net şekilde kanıtlarla birlikte başvuru yapın kesin sonuç alacaksınız. Ben 8 yıl kullandığım buz dolabını iade edip sıfırını aldım. Hakkınızı arayın
  • 06-04-2020, 16:24:30
    #3
    Selam; Normalde alınan TV ürünlerini servis gelip açıp kurmuyor mu? Siz açınca sorumluluğu üstünüze almış olabilirsiniz.
  • 06-04-2020, 16:28:33
    #4
    Lederheld adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet tüketici hakem heyetine siz başvurucu yapacaksınız. Fatura sizin adınıza ise ve kargo alindi iş bitti tutanak tutulmadi diye birşey yok. Siz tüketici hakem heyetine açık ve net şekilde kanıtlarla birlikte başvuru yapın kesin sonuç alacaksınız. Ben 8 yıl kullandığım buz dolabını iade edip sıfırını aldım. Hakkınızı arayın
    Dönüş için teşekkürler, hakem heyetine; fatura, teslim tutanağı ve sipariş ss ile başvuru yaptım. İnşallah dediğiniz gibi bir sonuç alırım


    R@mses adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selam; Normalde alınan TV ürünlerini servis gelip açıp kurmuyor mu? Siz açınca sorumluluğu üstünüze almış olabilirsiniz.
    Bu konuyu bende biliyorum ama ürün için askı aparatı kullanılacak ise geliyorlarmış. Onun haricinde gelmelerinin gerek olmadığını söylediler .?
  • 06-04-2020, 16:33:59
    #5
    Aslında hb üzerinden iade işlemi başlatabilirdiniz. Kolinin ve ürünün fotoğrafını ekleyip kusurlu geldiğini, kargo paketinde sorun olmadığı için kargo raporu tutulmadığını belirtip kesin iade talebinde bulunurdunuz. Verilecek kargo no ile ücretsiz olarak ürünü hb'ya gönderirdiniz. En azından bu işlemlerden sonra iade yapılmazsa diğer resmi işlemlere geçebilirdiniz. Benim başıma birkaç sefer elektronik üründe benzer sorunlar geldi. HB üzerinden sorunsuz iade gerçekleştirdim. Sorun da çıkabilrdi, elektronik üründe bu sorunların çözümü satıcıya bırakılıyor çünkü.
  • 06-04-2020, 16:46:54
    #6
    Akar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aslında hb üzerinden iade işlemi başlatabilirdiniz. Kolinin ve ürünün fotoğrafını ekleyip kusurlu geldiğini, kargo paketinde sorun olmadığı için kargo raporu tutulmadığını belirtip kesin iade talebinde bulunurdunuz. Verilecek kargo no ile ücretsiz olarak ürünü hb'ya gönderirdiniz. En azından bu işlemlerden sonra iade yapılmazsa diğer resmi işlemlere geçebilirdiniz. Benim başıma birkaç sefer elektronik üründe benzer sorunlar geldi. HB üzerinden sorunsuz iade gerçekleştirdim. Sorun da çıkabilrdi, elektronik üründe bu sorunların çözümü satıcıya bırakılıyor çünkü.
    Yorumunuz için teşekkürler. Maalesef satıcı HB.
    Dediğiniz gibi müşteri hizmetlerine söyledim. Ben ürünü bu şekilde geri göndereyim. İade açın dedim. Dedikleri şey şu, ürünü gönderirseniz tutanak olmadığı için kabul edilmeyecektir. ve süreç uzayacaktır.
    Ama dediğiniz gibi işlemi başlatmaya çalışayım.
  • 06-04-2020, 16:47:58
    #7
    Eğer satıcı HB kendisi ise oyalıyorlar genelde. Eğer farklı bir satıcı ise, HB satıcıya ağır baskı uyguluyor iade alması için. Ancak TV gibi ürünlerin kurulumunu genelde servisin gelip yapması gerekiyor. Hatta servise kurulum yaptırmazsanız garanti devre dışı kalıyor denilmişti bana. İnşallah böyle birşey yoktur.
  • 06-04-2020, 16:48:22
    #8
    Bende bir led tv satın almıştım hb üzerinden. Servis duvara asılmayacağı için gelmelerine gerek olmadığını söyledi, ısrar edince gelmek zorunda kaldılar. Geldiklerinde ürünü kutusundan kendileri çıkarttılar. Ürün ayıplı çıktı. Tutanak ile hiç uğraşmadan

    Tüketici hakem heyeti sizin probleminizi Muhakkak çözer
  • 06-04-2020, 16:49:57
    #9
    Javus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğer satıcı HB kendisi ise oyalıyorlar genelde. Eğer farklı bir satıcı ise, HB satıcıya ağır baskı uyguluyor iade alması için. Ancak TV gibi ürünlerin kurulumunu genelde servisin gelip yapması gerekiyor. Hatta servise kurulum yaptırmazsanız garanti devre dışı kalıyor denilmişti bana. İnşallah böyle birşey yoktur.
    Teşekkürler yorumunuz için. Maalesef satıcı HB. İnşallah bir çözüm bulurum.