• 27-03-2020, 02:08:57
    #19
    Böyle bir durum varsa gerekli mercilere şikayet etmek zorundayız ve zorundasınız.
  • 27-03-2020, 02:13:27
    #20
    coder85 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    türkiyenin gücü yetmiyor diyenlere şaşırıyorum hiç ayda kaç para devlete vergi ödediğinizi hesaplıyormusunuz acaba ?
    Kusura bakmayın fakat açıkça görüyoruz yetip yetmediğini.
  • 27-03-2020, 02:14:45
    #21
    MythDev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herkese merhabalar, hayırlı geceler. Şuan yazdığım şeyler ağır sitem içerir. Kaldıramayacaklar varsa lütfen konudan çıksın.

    Evli olan ve ikisi de genç olan çifte 1 hafta kadar önce CODIV-19 pozitif tanısı konulmuş, lakin "evde kendinizi karantinaya alın" denilerek eve gönderilmiş. O çift bugün "can sıkıntısından" dışarıya çıkmışlar ve gezip tozup evlerine geri gelmişler. Bahsettiğim kişiler tanıdığım kişiler.

    Allah aşkına devlet böyle mi önlem alıyor? 65 yaş üstü insanları eve kilitleyip diğerlerine karışmayarak mı çözülecek bu iş? Her sabah dükkanını açan, veya da işine giden bir sürü insan var. Bu insanlar toplu taşıma araçlarını kullanıyorlar, yeri geldiğinde başka insanlarla burun buruna diyaloğa giriyorlar. Ekmek paralarının peşindeler. Tek suçları bu.

    Şimdi sorguluyorum. 65+ insanları eve tıkıyorsunuz ama sabah işe gidip akşam eve gelen insanların virüs taşıyıp taşımadığından bir habersiniz. Yaşlılar evde oturuyorken gençler eve virüsü taşıyor ve siz bunu görmüyorsunuz. #evdekal gibi b.ktan etiketlerle bilmem nelerle çözülecek şey değil bu. Her gece 2x 3x katı vaka ve ölüm açıklıyorsunuz. Bunun önüne böyle mi geçeceksiniz? Bana göre 2 yol var;

    1-) Sokağa çıkma yasağı getireceksiniz (istemsiz gülüyorum buna). Getirdikten sonra da esnafın ve çalışanların maaşlarını, giderlerini vs. Karşılamanız gerekir ama neredeeeeee... Paralar mezara gidecek çünkü.

    2-) Tüm yaşlıları bir araya toplayıp karantina oluşturacak ve onların yanına kimseyi yaklaştırmayacaksınız.

    Ben bunlar yapılmıyorsa burada kasıtlı olarak 2 şey ararım.

    1; Buna devletin gücü yetmiyor.
    2; Devletin gücü yetiyor ama afedersiniz s.kine sallamıyor.

    Sözlerim siyasi değil. Yorum yapacak birisi elbet çıkar ama lütfen işi siyasi olarak değerlendirmeyin. Ben gerçeklerden bahsediyorum. Pozitif olarak görüyorum.
    Şimdi biri çıkacak konun altına yaşlılar virüs bulaştırıyor diyecek.
    15 gündür forumda bunu anlatmaya çalışıyorum. Herkes yaşlılar virüs bulaştırıyor yazıyor. Komik miyiz cahil miyiz bilemiyorum.
  • 27-03-2020, 02:17:54
    #22
    ejder024 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şimdi biri çıkacak konun altına yaşlılar virüs bulaştırıyor diyecek.
    15 gündür forumda bunu anlatmaya çalışıyorum. Herkes yaşlılar virüs bulaştırıyor yazıyor. Komik miyiz cahil miyiz bilemiyorum.
    Yaşlılar virüs bulaştırmıyor. Genç olup da semptomları göstermeyenler yaşlılara virüsü bulaştırıyor. Bunu anlamakla başlıyor bence asıl mesele...
  • 27-03-2020, 02:23:36
    #23
    MythDev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yaşlılar virüs bulaştırmıyor. Genç olup da semptomları göstermeyenler yaşlılara virüsü bulaştırıyor. Bunu anlamakla başlıyor bence asıl mesele...
    Tamam onu biliyorum ben. Toplumun büyük bir kısmı konuyu idrak edememiş. Yaşlıları taşıyıcı sanıyor. Gençler istediği gibi gezer onlardan bulaşmaz sadece yaşlılardan bulaşır diye anlamışlar olayı. Ben diğer konudaki yorumlardan bu kanıya vardım.
    Buyrun benim açmış olduğum konuda bile pek çok yorum bu yönde
    https://www.r10.net/off-topic/227816...mediginiz.html
  • 27-03-2020, 02:31:44
    #24
    ejder024 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tamam onu biliyorum ben. Toplumun büyük bir kısmı konuyu idrak edememiş. Yaşlıları taşıyıcı sanıyor. Gençler istediği gibi gezer onlardan bulaşmaz sadece yaşlılardan bulaşır diye anlamışlar olayı. Ben diğer konudaki yorumlardan bu kanıya vardım.
    Buyrun benim açmış olduğum konuda bile pek çok yorum bu yönde
    https://www.r10.net/off-topic/227816...mediginiz.html


    Ya ben günlerdir evde olan insanım. İzmir Karşıyaka'da yaşıyorum. Bunalıp "Hadi bir bira içeyim ve sahil havası alayım" diye evden çıktım. Markete gidip 1 bira aldım ve sahile oturdum. Aradan 30-40dk geçti, yanıma 40-45 yaşlarında birisi geldi. Önce "sigaran var mı" diye sordu. Var abicim al dedim, üstüne "birandan 1 yudum alabilir miyim" diye sordu ve "al" dedim. Bir yudum çekti ve geri uzattı, "yok sen içmeye devam et afiyet olsun" dedim ve birayı alıp gitti. Bende virüs var mı yok mu bir haber, adamın s.kinde değil. Biz kime ne anlatıyoruz ki?
  • 27-03-2020, 02:33:30
    #25
    Devletin eksiği evde tedavi aşaması olmaması gerek yada baska bi çözüm gerek adamlar çıkıyor dışarı hadı çıkmadılar desek evde ne yicekler eksik oldumu markete gitmicekler mi gitcekler bumu önlem
  • 27-03-2020, 02:43:13
    #26
    Yorumları dikkatli dikkatli okudum. Anladığım şu : Biz ölmüşüz ağlayanımız yok 😔
  • 27-03-2020, 02:48:53
    #27
    bhyilmaz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Böyle bir durum varsa gerekli mercilere şikayet etmek zorundayız ve zorundasınız.
    Etsen ne olur ? Testler ücretsiz deniliyor, bazı yerlerde evet ücretsiz ama bazı hastanelerde 450-500 TL arası ücret alınıyor (özel hastane değil) daha bunun önüne geçememiş basiretsiz bir mekanizma bu süreci yönetiyor. Benim annem kanser hastası komşu gelip zili çalsa bile kapıyı açmaması gerektiği konusunda her gün uyarıyorum, korkunun dibine vuruyorum her gün.