• 16-03-2020, 13:39:48
    #1
    Ülke olarak çok dar bir boğazdan geçiyoruz. Sağlık açısından sokağa çıkmamak mantıklı gelebilir ama geniş bir çerçeveden baktığımızda bu durumun bir çok yuvayı maddi yönden etkileyeceğini de gözardı etmememiz gerekir.
    Yasak yerine, sokağa çıkanların azami derecede önlem almasını önermemiz gerekir diye düşünüyorum.
    Herkesin eşit miktarda para ve yiyecek stoğu yok. Yevmiye şeklinde çalışan vatandaşlarımız var.

    Ben şahsım adına krizi tetikleyecek her türlü davranıştan kaçınmaya çalışıyorum. Olağan şekilde alışverişlerimi yapmaya devam ediyorum.
    Ticaret halkalarımızın sağlam kalması için bir kardeşiniz olarak benim naçizane önerim budur.

    Örnek veriyorum: Benim sektörüm toptan. Ben paramı havuzda bekletir, pasta almazsam, pastacı kazanamaz->masa alamaz->mobilyacı kazanamaz->tv alamaz->Beyaz eşyacı kazanamaz->ayakkabı alamaz vs vs.
    Hepimiz etkileniriz.

    Bu salgın inşallah en kısa sürede son bulur.
    • MagePrime
    • FeyyazAdatepe
    MagePrime ve FeyyazAdatepe bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 16-03-2020, 13:42:09
    #2
    2 sene sürecekmiş aşının tamamlanması..Dünya ekonomisi dayanamaz buna..Tanrı yardimcımız olsun..
  • 16-03-2020, 13:43:15
    #3
    Ben de perakende sektöründe hizmet veriyorum fakat dediğinize katılamıyorum. Dediğiniz gibi bu bir ekonomik sıkıntıya sebebiyet verebilir fakat ekonomik sıkıntıya sebep olmaması için günlük aktivitelerimize devam edelim diyemem. Bu bir sağlık konusu. Kesinlikle ekonomik alandan çok daha önemli. Yeterince önemsenmediğini bile düşünüyorum.
  • 16-03-2020, 13:44:32
    #4
    Bu da geçer ya Hu
    http://biriz.biz/hikaye/dh63.htm
  • 16-03-2020, 13:45:32
    #5
    yetgin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben de perakende sektöründe hizmet veriyorum fakat dediğinize katılamıyorum. Dediğiniz gibi bu bir ekonomik sıkıntıya sebebiyet verebilir fakat ekonomik sıkıntıya sebep olmaması için günlük aktivitelerimize devam edelim diyemem. Bu bir sağlık konusu. Kesinlikle ekonomik alandan çok daha önemli. Yeterince önemsenmediğini bile düşünüyorum.
    Herkes yeteri kadar önlemini alıp olağan hayat akışına devam etmeli diye düşünüyorum.
    Olası bir sokağa çıkma yasağının ülkenin geleceğine, var olan ticari hacminin ne kadar azalabileceğine ne derece etki edebileceğini az-çok tahmin edebiliyoruz.
  • 16-03-2020, 13:48:36
    #6
    yetgin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben de perakende sektöründe hizmet veriyorum fakat dediğinize katılamıyorum. Dediğiniz gibi bu bir ekonomik sıkıntıya sebebiyet verebilir fakat ekonomik sıkıntıya sebep olmaması için günlük aktivitelerimize devam edelim diyemem. Bu bir sağlık konusu. Kesinlikle ekonomik alandan çok daha önemli. Yeterince önemsenmediğini bile düşünüyorum.
    Aynen öyle kesinlikle çok doğru bir yorum olmuş, tabi patronlar bunu istemez
  • 16-03-2020, 13:49:00
    #7
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herkes yeteri kadar önlemini alıp olağan hayat akışına devam etmeli diye düşünüyorum.
    Olası bir sokağa çıkma yasağının ülkenin geleceğine, var olan ticari hacminin ne kadar azalabileceğine ne derece etki edebileceğini az-çok tahmin edebiliyoruz.
    Yeteri kadar önlemden kastınız nedir? Hava yoluyla bulaşabilen bir virüse karşı nasıl bir önlem alınabilir? Malum kolonya-dezenfektan kullanımıyla yayılımın önleneceğini düşünüyor musunuz?



    KingCoder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynen öyle kesinlikle çok doğru bir yorum olmuş, tabi patronlar bunu istemez
    Ben de patronum. Fakat ekonomik sıkıntı sağlık sıkıntısı yanında düşünülmesi gereksiz ve ahlaksız bir konu olmakta.
  • 16-03-2020, 13:53:43
    #8
    Arkadaşın demek istediği paraları sağa sola saçalım demek değil, sadece kendimizi her şeyden soyutlamayalım..
    Ortalıkta felaket tellalı gibi dolaşmayalım. Sağ duyulu olalım/davranalım.
    Bunu da atlatacağız inşallah.
  • 16-03-2020, 13:54:59
    #9
    yetgin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yeteri kadar önlemden kastınız nedir? Hava yoluyla bulaşabilen bir virüse karşı nasıl bir önlem alınabilir? Malum kolonya-dezenfektan kullanımıyla yayılımın önleneceğini düşünüyor musunuz?
    En basitinden virüsü taşıyan-taşımayan herkes maske takmalı. Burada oturup, el yıkaması vs gibi şeylerden bahsedecek değilim herkes kişisel hijyenine olabilecek en üst seviyede dikkat etmeli. Toplu ortamlarda bulunanlar daha dikkat etmeli.

    Perakende firmanız varmış. Bu krize ne kadar dayanabileceksiniz? Var mı yeteri kadar önleminiz? 50 ve üzeri işçi çalıştıran firmalar var. Bunun gibi 100-200 tane firma kepenkleri indirdiği gün çözümünüz nedir?