• 16-03-2020, 13:59:26
    #10
    "Guardian: İngiltere'de halkın yüzde 80'ine koronavirüs bulaşması bekleniyor, salgın 2021 bahar aylarına kadar sürebilir ve 7.9 milyon kişi hastaneye yatırılabilir."

    https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-51902920
  • 16-03-2020, 14:03:58
    #11
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    En basitinden virüsü taşıyan-taşımayan herkes maske takmalı. Burada oturup, el yıkaması vs gibi şeylerden bahsedecek değilim herkes kişisel hijyenine olabilecek en üst seviyede dikkat etmeli. Toplu ortamlarda bulunanlar daha dikkat etmeli.

    Perakende firmanız varmış. Bu krize ne kadar dayanabileceksiniz? Var mı yeteri kadar önleminiz? 50 ve üzeri işçi çalıştıran firmalar var. Bunun gibi 100-200 tane firma kepenkleri indirdiği gün çözümünüz nedir?
    maske takmakla olay kapansa belki çözüm olabilirdi. N95 standartlarının altındaki maskelerin işlevinin olmadığı söyleniyor. Bu maskeyi sürekli kullanacak maddi gücü herkese sağlayabilecek misiniz? Virüsü taşıyan kişileri tespit ettikten sonra taksın maskeyi diyelim. Virüsü tespit etmeden yayılmasını nasıl engelleyeceğiz? Ayrıca haberlerde kızına teşhis konulan bir babanın, kızını hastaneden kaçırıldığını görmüştüm. Doğrulunu araştırmadım açıkçası vaktim olmadı. Fakat bu tarz olayların yaşanmasına kesin gözüyle bakıyorum. Eğitim seviyemiz yetersiz. İnsanlar hala boşa velvele diye söyleniyor. Bu düşüncedeki birine hangi hijyen kurallarını öğreteceğiz? Nasıl önlem aldıracağız? Okulların tatil edildiğini düşünen halkımıza amacın ne olduğunu nasıl anlatabiliriz? Bu soruların arkasına daha nicelerini ekleyebilirim. Hepsine çözüm bulamayacağımızı da biliyorum. O yüzden yeterli önlemle bile engellenemeyen virüsü, yetersiz önlemlerle atlatmayı düşünmek fazla iyimserlik...
  • 16-03-2020, 14:12:47
    #12
    Yukarıda ki mesajınızda ki "ahlaksız" ibaresini önce kendisini düşünenlere yönlendiriyorum.

    yetgin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    maske takmakla olay kapansa belki çözüm olabilirdi. N95 standartlarının altındaki maskelerin işlevinin olmadığı söyleniyor.
    N95 standartlarında maske taksınlar o halde.

    yetgin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu maskeyi sürekli kullanacak maddi gücü herkese sağlayabilecek misiniz?
    Ekonomiden hiç anlamadığınızı var sayarak anlatıyorum.
    3-4 çocuklu, evi kira olan on binlerce vatandaşımız var. Bu insanlar çoluğunu-çocuğunu nasıl geçindirecek işsiz kaldığında? N95 maske uzun süreli kullanılabilir. Bir ekmeği kaç defa yiyebilirsiniz? Virüsten değil de açlıktan ölsünler mi bunun mantığı?
    Hadi biz idare ettik. Her koyun kendi bacağından asılsın deyip bırakalım o halde oh ne güzel.

    yetgin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Virüsü taşıyan kişileri tespit ettikten sonra taksın maskeyi diyelim. Virüsü tespit etmeden yayılmasını nasıl engelleyeceğiz?
    Hasta olan olmayan herkes maske takmalı diyorum. Tespit ettikten sonra niye taksınlar?


    Bakın illa muhalefet olmak adına mesaj yazmayın. 2-3 ay bu şekilde devam etsin yüz binlerce insan aç kalır. Yağmalar başlar. Makro ve mikro ekonomi incelemenizi öneririm.
    • egepen
    egepen bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 16-03-2020, 14:22:24
    #13
    Yukarıda ki mesajınızda ki "ahlaksız" ibaresini önce kendisini düşünenlere yönlendiriyorum.
    Sizin için yazdığımı düşündürdüysem özür dilerim sizi kastetmedim.

    N95 standartlarında maske taksınlar o halde.
    N95 maske fiyatlarına bakarsanız ve tedariğini düşünürseniz, dışarı çıkıp alışveriş yapmamak daha mantıklı gelecektir. ayrıca https://www.aksam.com.tr/guncel/n95-.../haber-1048299

    Ekonomiden hiç anlamadığınızı var sayarak anlatıyorum.
    3-4 çocuklu, evi kira olan on binlerce vatandaşımız var. Bu insanlar çoluğunu-çocuğunu nasıl geçindirecek işsiz kaldığında? N95 maske uzun süreli kullanılabilir. Bir ekmeği kaç defa yiyebilirsiniz? Virüsten değil de açlıktan ölsünler mi bunun mantığı?
    Hadi biz idare ettik. Her koyun kendi bacağından asılsın deyip bırakalım o halde oh ne güzel.

    Ekonomik sıkıntımız yıllardır var. Bunun sorumlusu ben değilim. Sıkıntı yaşayacaklarının farkındayım. Fakat emin olun hastalıktan ölmekten iyidir. Bunun çözümü olarak destek sağlanabilir.

    Hasta olan olmayan herkes maske takmalı diyorum. Tespit ettikten sonra niye taksınlar?
    Ben de size hastalık çıktı diye çocuğunu hastaneden kaçıran babadan bahsediyorum. Bilinçsiz kısım oldukça fazla.

    Bakın illa muhalefet olmak adına mesaj yazmayın. 2-3 ay bu şekilde devam etsin yüz binlerce insan aç kalır. Yağmalar başlar. Makro ve mikro ekonomi incelemenizi öneririm.
    Ekonomiye çözümünüz gibi bir yöntemle, sağlığa da bir çözüm bulursanız ikna olacağım.
  • 16-03-2020, 14:35:04
    #14
    yetgin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yukarıda ki mesajınızda ki "ahlaksız" ibaresini önce kendisini düşünenlere yönlendiriyorum.
    Sizin için yazdığımı düşündürdüysem özür dilerim sizi kastetmedim.

    N95 standartlarında maske taksınlar o halde.
    N95 maske fiyatlarına bakarsanız ve tedariğini düşünürseniz, dışarı çıkıp alışveriş yapmamak daha mantıklı gelecektir. ayrıca https://www.aksam.com.tr/guncel/n95-.../haber-1048299

    Ekonomiden hiç anlamadığınızı var sayarak anlatıyorum.
    3-4 çocuklu, evi kira olan on binlerce vatandaşımız var. Bu insanlar çoluğunu-çocuğunu nasıl geçindirecek işsiz kaldığında? N95 maske uzun süreli kullanılabilir. Bir ekmeği kaç defa yiyebilirsiniz? Virüsten değil de açlıktan ölsünler mi bunun mantığı?
    Hadi biz idare ettik. Her koyun kendi bacağından asılsın deyip bırakalım o halde oh ne güzel.

    Ekonomik sıkıntımız yıllardır var. Bunun sorumlusu ben değilim. Sıkıntı yaşayacaklarının farkındayım. Fakat emin olun hastalıktan ölmekten iyidir. Bunun çözümü olarak destek sağlanabilir.

    Hasta olan olmayan herkes maske takmalı diyorum. Tespit ettikten sonra niye taksınlar?
    Ben de size hastalık çıktı diye çocuğunu hastaneden kaçıran babadan bahsediyorum. Bilinçsiz kısım oldukça fazla.

    Bakın illa muhalefet olmak adına mesaj yazmayın. 2-3 ay bu şekilde devam etsin yüz binlerce insan aç kalır. Yağmalar başlar. Makro ve mikro ekonomi incelemenizi öneririm.
    Ekonomiye çözümünüz gibi bir yöntemle, sağlığa da bir çözüm bulursanız ikna olacağım.

    Değerli hocam, bakın sizi kırdıysam özür dilerim. Ekonomi ve sağlık aynı şekilde tedbirle ilerlemelidir. Burada ticaret durursa hayat durur. Herkes bizim gibi değil, en basitinden garson olarak yevmiye ile çalışan vatandaşlarımız var. Bu vatandaşlarımızın çalıştığı yerler ekonomik nedenlerle kapandığında ne olur ?
    Bizim ekonomimiz güçlü bir yapıda değil. Durağan döneme geçtiğinde intiharların-yağmaların önü ardı kesilmez.