Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
En basitinden virüsü taşıyan-taşımayan herkes maske takmalı. Burada oturup, el yıkaması vs gibi şeylerden bahsedecek değilim herkes kişisel hijyenine olabilecek en üst seviyede dikkat etmeli. Toplu ortamlarda bulunanlar daha dikkat etmeli.

Perakende firmanız varmış. Bu krize ne kadar dayanabileceksiniz? Var mı yeteri kadar önleminiz? 50 ve üzeri işçi çalıştıran firmalar var. Bunun gibi 100-200 tane firma kepenkleri indirdiği gün çözümünüz nedir?
maske takmakla olay kapansa belki çözüm olabilirdi. N95 standartlarının altındaki maskelerin işlevinin olmadığı söyleniyor. Bu maskeyi sürekli kullanacak maddi gücü herkese sağlayabilecek misiniz? Virüsü taşıyan kişileri tespit ettikten sonra taksın maskeyi diyelim. Virüsü tespit etmeden yayılmasını nasıl engelleyeceğiz? Ayrıca haberlerde kızına teşhis konulan bir babanın, kızını hastaneden kaçırıldığını görmüştüm. Doğrulunu araştırmadım açıkçası vaktim olmadı. Fakat bu tarz olayların yaşanmasına kesin gözüyle bakıyorum. Eğitim seviyemiz yetersiz. İnsanlar hala boşa velvele diye söyleniyor. Bu düşüncedeki birine hangi hijyen kurallarını öğreteceğiz? Nasıl önlem aldıracağız? Okulların tatil edildiğini düşünen halkımıza amacın ne olduğunu nasıl anlatabiliriz? Bu soruların arkasına daha nicelerini ekleyebilirim. Hepsine çözüm bulamayacağımızı da biliyorum. O yüzden yeterli önlemle bile engellenemeyen virüsü, yetersiz önlemlerle atlatmayı düşünmek fazla iyimserlik...