• 05-03-2020, 18:13:25
    #1
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Merhaba,
    Şahıs şirketi kuranlar hesabınıza yatan parayı nasıl ayırıyorsunuz?
    Örnek vermek gerekirse hesabınıza babanızdan 500 TL geldi. Elbette bu para ticaret yaptığınız için gelmedi bu yüzden fatura kesmediniz.
    İleride maliye çıkıp gelip bu paranın hesabını ver, vergisi nerede diyebilir mi? Bu tarz durumlarda ne yapıyorsunuz?
  • 05-03-2020, 18:14:44
    #2
    Merak ettiğim bir konu takipteyim
  • 05-03-2020, 18:15:23
    #3
    Aslında bu tür durumlarda herzaman 2. bi kişisel hesabınız olması gerekli. Çünkü adı üstünde Şahıs şirketine özel bi hesap ve zorunlu verilen bi hesap. Giriş çıkışlarınızı kontrol etmeniz açısından. O yüzden 2. bi hesap herzaman önemli. Enpara gibi mesela Maliye sorabilir elbette bu şahıs şirketi hesabına para nereden geldi diye haklı olarak.
  • 05-03-2020, 18:16:21
    #4
    136 DİĞER ÇEŞİTLİ ALACAKLAR

    Tediye makbuzu ile bu işi çözebilirsiniz.
  • 05-03-2020, 18:24:13
    #5
    vergi dairesine belirttiğiniz hesaplarınız var resmi olan, birde sizin kendi işleriniz için kullandığınız hesaplarınız var. böylelikle kazanç ve özel durumları ayırma yapabiliyorsunuz
  • 05-03-2020, 18:30:58
    #6
    wieRunjA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aslında bu tür durumlarda herzaman 2. bi kişisel hesabınız olması gerekli. Çünkü adı üstünde Şahıs şirketine özel bi hesap ve zorunlu verilen bi hesap. Giriş çıkışlarınızı kontrol etmeniz açısından. O yüzden 2. bi hesap herzaman önemli. Enpara gibi mesela Maliye sorabilir elbette bu şahıs şirketi hesabına para nereden geldi diye haklı olarak.
    Şahıs şirketi kurduğunuzda bu benim şirket hesabımdır demiyorsunuz diye biliyorum
  • 05-03-2020, 18:32:03
    #7
    Arkadaşlar hangi dünyada yaşıyorsunuz şirketi kurduysaniz aylık ve yıllık rutin vergileri de ödüyorsaniz maliyenin asla sizinle işi olmaz. Maliyenin takip ettiği en önemli nokta kayıt dışı şu an. Sizin şirket hesabınıza gelen gidenle ilgilenmiyor maliye sizden zaten her ay bir şekilde vergisini alıyor.
  • 05-03-2020, 18:32:04
    #8
    OyunTECH adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    vergi dairesine belirttiğiniz hesaplarınız var resmi olan, birde sizin kendi işleriniz için kullandığınız hesaplarınız var. böylelikle kazanç ve özel durumları ayırma yapabiliyorsunuz
    Vergi dairesine şahıs şirketi kurarken bu benim ticari hesabım diye bir şey belirtilmiyor diye biliyorum.
  • 05-03-2020, 18:47:35
    #9
    wm_xfreex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Vergi dairesine şahıs şirketi kurarken bu benim ticari hesabım diye bir şey belirtilmiyor diye biliyorum.
    Yani tüm hesaplara tüm gelen ödemelerin açıklamasını mı yapmak zorundayız ?