Merhaba,
Şahıs şirketi kuranlar hesabınıza yatan parayı nasıl ayırıyorsunuz?
Örnek vermek gerekirse hesabınıza babanızdan 500 TL geldi. Elbette bu para ticaret yaptığınız için gelmedi bu yüzden fatura kesmediniz.
İleride maliye çıkıp gelip bu paranın hesabını ver, vergisi nerede diyebilir mi? Bu tarz durumlarda ne yapıyorsunuz?
Gelirinizi Nasıl Ayırıyorsunuz?
16
●672
- 05-03-2020, 18:15:23Aslında bu tür durumlarda herzaman 2. bi kişisel hesabınız olması gerekli. Çünkü adı üstünde Şahıs şirketine özel bi hesap ve zorunlu verilen bi hesap. Giriş çıkışlarınızı kontrol etmeniz açısından. O yüzden 2. bi hesap herzaman önemli. Enpara gibi mesela
Maliye sorabilir elbette bu şahıs şirketi hesabına para nereden geldi diye haklı olarak.
- 05-03-2020, 18:30:58Şahıs şirketi kurduğunuzda bu benim şirket hesabımdır demiyorsunuz diye biliyorumwieRunjA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 05-03-2020, 18:32:03Arkadaşlar hangi dünyada yaşıyorsunuz şirketi kurduysaniz aylık ve yıllık rutin vergileri de ödüyorsaniz maliyenin asla sizinle işi olmaz. Maliyenin takip ettiği en önemli nokta kayıt dışı şu an. Sizin şirket hesabınıza gelen gidenle ilgilenmiyor maliye sizden zaten her ay bir şekilde vergisini alıyor.
- 05-03-2020, 18:32:04Vergi dairesine şahıs şirketi kurarken bu benim ticari hesabım diye bir şey belirtilmiyor diye biliyorum.OyunTECH adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 05-03-2020, 18:47:35Yani tüm hesaplara tüm gelen ödemelerin açıklamasını mı yapmak zorundayız ?wm_xfreex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Maliye sorabilir elbette bu şahıs şirketi hesabına para nereden geldi diye haklı olarak.