• 05-03-2020, 19:07:39
    #10
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    ytibrahim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yani tüm hesaplara tüm gelen ödemelerin açıklamasını mı yapmak zorundayız ?
    İşte bu sorunun yanıtını arıyoruz

    Forumda mali müşavir arkadaşlar vardı onları biliyorsanız etiketleyebilir misiniz?
  • 05-03-2020, 19:09:36
    #11
    Şahıs şirketi aslında bir şirket değildir. Sadece alışverişlerini ticari boyutta yapabilmek için yapılmış birşey. Hatta şöyle düşünüyorum hükümet zamanında "ulan biz nasıl daha fazla vergi alabiliriz" diyip, normal insanlardan da vergi almanın yolunu Şahıs Şirketleri diye tuhaf birşey getirerek bulmuş olabilirler Tabi işin esprisi..
    Dolayısıyla Şahıs şirketleri için bildiğim kadarıyla bankalar şirket hesabı açmaz. Tümticaretini kişisel hesabınla yapabilirsin fakat açıklama kısmına fatura no, işin adı, veya müşteri adı gibi açıklayıcı bilgilerinden birini eklemen/ekletmen daha sağlıklı olabilir. Çünkü maliye denetime geldiğinde (olmaz olmaz ama çat diye gelirler) faturanın karşılığını göstermen icap edebilir veya gelen paranın karşılığı olan faturayı. Bu yüzden gelen para-faturanın karşılığı olması lazım.
    Şahır şirketim var 2 farklı sektörde iş yapıyorum. Ayrıca bir yandan da Freelancer olarak iş yapıyorum. Yani birbirinden farklı 3alanda para geliyor.Üstelik tek seferde 80.000 $ ı bulan rakamlar gelmekte.
    Şuana kadar denetimle alakalı bir sıkıntı yaşamadım. Sonuçta denetime gelseler de faturalarım mevcut. Bunların haricinde kişisel para transferleri için açıklamaya birşey yazmaya gerek yok ama yazılırsa daha sağlıklı olur. Ben yine de ne olur ne olmaz diye kişisel para transferlerimde açıklama kısmına "borç" yazarım hep Ayrıca şunu da unutmamak gerekir belli bir harcama limitimden sonra banka hesapları nadiren de olsa denetimde oluyor. Bu rakam yanlış bilmiyorsam 30.000 üstü sanırım. Bu rakam üstünde transfer gerçekleşirse denetlendiğini söylemişti mali müşavirim.

    Yani kısaca tediye makbuzu vs şeylerle uğraşmaya gerek yok. Kişisel para transferlerde açıklamaya bunu belli eden ibare koy, veya ticari işlemde bunu belli eden (fatura no, işin adı gibi) bir ibare koy başka birşey yapmaya gerek yok. Bu konuda da fazla kasmaya gerek yok, yukarıdaki arkadaşın dediği gibi maliye bu tip para transferlerine bakmıyor bile Aynı işhanında bulunan vergi kaçıran birine denetime geldiğinde belki rastgele size uğrarlar (%1) o zaman da faturalarınızı gösterin hemen giderler
  • 05-03-2020, 19:38:40
    #12
    puremoment adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şahıs şirketi aslında bir şirket değildir. Sadece alışverişlerini ticari boyutta yapabilmek için yapılmış birşey. Hatta şöyle düşünüyorum hükümet zamanında "ulan biz nasıl daha fazla vergi alabiliriz" diyip, normal insanlardan da vergi almanın yolunu Şahıs Şirketleri diye tuhaf birşey getirerek bulmuş olabilirler Tabi işin esprisi..
    Dolayısıyla Şahıs şirketleri için bildiğim kadarıyla bankalar şirket hesabı açmaz. Tümticaretini kişisel hesabınla yapabilirsin fakat açıklama kısmına fatura no, işin adı, veya müşteri adı gibi açıklayıcı bilgilerinden birini eklemen/ekletmen daha sağlıklı olabilir. Çünkü maliye denetime geldiğinde (olmaz olmaz ama çat diye gelirler) faturanın karşılığını göstermen icap edebilir veya gelen paranın karşılığı olan faturayı. Bu yüzden gelen para-faturanın karşılığı olması lazım.
    Şahır şirketim var 2 farklı sektörde iş yapıyorum. Ayrıca bir yandan da Freelancer olarak iş yapıyorum. Yani birbirinden farklı 3alanda para geliyor.Üstelik tek seferde 80.000 $ ı bulan rakamlar gelmekte.
    Şuana kadar denetimle alakalı bir sıkıntı yaşamadım. Sonuçta denetime gelseler de faturalarım mevcut. Bunların haricinde kişisel para transferleri için açıklamaya birşey yazmaya gerek yok ama yazılırsa daha sağlıklı olur. Ben yine de ne olur ne olmaz diye kişisel para transferlerimde açıklama kısmına "borç" yazarım hep Ayrıca şunu da unutmamak gerekir belli bir harcama limitimden sonra banka hesapları nadiren de olsa denetimde oluyor. Bu rakam yanlış bilmiyorsam 30.000 üstü sanırım. Bu rakam üstünde transfer gerçekleşirse denetlendiğini söylemişti mali müşavirim.

    Yani kısaca tediye makbuzu vs şeylerle uğraşmaya gerek yok. Kişisel para transferlerde açıklamaya bunu belli eden ibare koy, veya ticari işlemde bunu belli eden (fatura no, işin adı gibi) bir ibare koy başka birşey yapmaya gerek yok. Bu konuda da fazla kasmaya gerek yok, yukarıdaki arkadaşın dediği gibi maliye bu tip para transferlerine bakmıyor bile Aynı işhanında bulunan vergi kaçıran birine denetime geldiğinde belki rastgele size uğrarlar (%1) o zaman da faturalarınızı gösterin hemen giderler
    Sorun zaten şu, bir kişi size ticaret harici bir para yolluyor. Ama o kişiye açıklama kısmına borç yazın diyemeyebilirsin. Bu tarz durumlarda ne yapılmalı.

    Sanırım bu konuda bizi @hakyil; ve @Vergiseldestek1; aydınlatır
  • 05-03-2020, 19:51:10
    #13
    wm_xfreex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sorun zaten şu, bir kişi size ticaret harici bir para yolluyor. Ama o kişiye açıklama kısmına borç yazın diyemeyebilirsin. Bu tarz durumlarda ne yapılmalı.

    Sanırım bu konuda bizi @hakyil; ve @Vergiseldestek1; aydınlatır
    Herhangi birşey yazmasına gerek yok. Eğer ticari işlem olsaydı müşteriye "açıklamada fatura no veya işin adını belirt" diye söylerdiniz. Ona göre ticari ve kişisel ayrımı yapabilirdiniz.
    Kişisel gelen paralarda herhangi birşey yazılmasına gerek yok.
    Hatta daha da iddialı olarak söylüyorum ki ticari gelen parada da birşey yazılmasına gerek yok yine de sıkıntı yaşamazsın sonuçta faturan mevcut. Ama yine de için rahatlasın dersen ticari gelen paralarda açıklama kısmına iş ile alakalı birşey yazmalarını istersin. Ki zaten az çok ticaretle uğraşan insanlar genelde eft olarak ödeme yaparken iş ile ilgili bir açıklama ekliyor.
  • 05-03-2020, 20:07:45
    #14
    puremoment adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şahıs şirketi aslında bir şirket değildir. Sadece alışverişlerini ticari boyutta yapabilmek için yapılmış birşey. Hatta şöyle düşünüyorum hükümet zamanında "ulan biz nasıl daha fazla vergi alabiliriz" diyip, normal insanlardan da vergi almanın yolunu Şahıs Şirketleri diye tuhaf birşey getirerek bulmuş olabilirler Tabi işin esprisi..
    Dolayısıyla Şahıs şirketleri için bildiğim kadarıyla bankalar şirket hesabı açmaz. Tümticaretini kişisel hesabınla yapabilirsin fakat açıklama kısmına fatura no, işin adı, veya müşteri adı gibi açıklayıcı bilgilerinden birini eklemen/ekletmen daha sağlıklı olabilir. Çünkü maliye denetime geldiğinde (olmaz olmaz ama çat diye gelirler) faturanın karşılığını göstermen icap edebilir veya gelen paranın karşılığı olan faturayı. Bu yüzden gelen para-faturanın karşılığı olması lazım.
    Şahır şirketim var 2 farklı sektörde iş yapıyorum. Ayrıca bir yandan da Freelancer olarak iş yapıyorum. Yani birbirinden farklı 3alanda para geliyor.Üstelik tek seferde 80.000 $ ı bulan rakamlar gelmekte.
    Şuana kadar denetimle alakalı bir sıkıntı yaşamadım. Sonuçta denetime gelseler de faturalarım mevcut. Bunların haricinde kişisel para transferleri için açıklamaya birşey yazmaya gerek yok ama yazılırsa daha sağlıklı olur. Ben yine de ne olur ne olmaz diye kişisel para transferlerimde açıklama kısmına "borç" yazarım hep Ayrıca şunu da unutmamak gerekir belli bir harcama limitimden sonra banka hesapları nadiren de olsa denetimde oluyor. Bu rakam yanlış bilmiyorsam 30.000 üstü sanırım. Bu rakam üstünde transfer gerçekleşirse denetlendiğini söylemişti mali müşavirim.

    Yani kısaca tediye makbuzu vs şeylerle uğraşmaya gerek yok. Kişisel para transferlerde açıklamaya bunu belli eden ibare koy, veya ticari işlemde bunu belli eden (fatura no, işin adı gibi) bir ibare koy başka birşey yapmaya gerek yok. Bu konuda da fazla kasmaya gerek yok, yukarıdaki arkadaşın dediği gibi maliye bu tip para transferlerine bakmıyor bile Aynı işhanında bulunan vergi kaçıran birine denetime geldiğinde belki rastgele size uğrarlar (%1) o zaman da faturalarınızı gösterin hemen giderler
    Hocam peki bu vadeli hesaplarda kazanılan para için ne yapıyoruz bir yerde okumuştum sanki ondan sormak istedim var mı bilginiz ?
  • 05-03-2020, 20:27:56
    #15
    Şahıs şirketi kurarken herhangi bir banka hesabı bildirmiyorsunuz. Maliye sizin hesabınıza gelen her paranın peşine düşmez. Ama yüksek meblağlar gelmeye başlarsa şansa kadere ibraz etmenizi isteyebilir. Onun haricinde senelerce adsense den milyon liralar kazananlar oldu kaçı gitti vergi dairesine? Ha gerçi şu aralar biraz daha sıkı tutuyorlar ama öyle ticari işte yapsanız her kuruşun hesabını sormazlar.
  • 05-03-2020, 20:45:56
    #16
    ytibrahim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam peki bu vadeli hesaplarda kazanılan para için ne yapıyoruz bir yerde okumuştum sanki ondan sormak istedim var mı bilginiz ?
    Vadeli hesaplar için bir fikrim yok . Ama mantık olarak yine de sıkıntı olacağını zannetmiyorum. Sonuçta bir şirket değilsin sadece kişisel olarak ticaret yapma yetkisi verilmiş birisin, hesabın yine kişisel hesap statüsünde. Dolayısıyla kişisel hesabınla istediğin işlemi yapabilirsin. Sadece işin içine ticari transfer girince açıklama da şunun karşılığıdır diye belirtmek gerekir.
  • 05-03-2020, 21:00:14
    #17
    Devlet Ali den Veli den gelen parayi incelemiyor.
    Tabi eger sahisin hesaplari farkli yanlis islere bulasmissa o baska.
    Vergi daireleri paranin ticari olup olmamasina bakar.
    Ornegin adsense meselesinde bir suru kisi incelendi, ve sadece adsense icin vergilendirildi.
    Kimseye diger gelip giden paralar sorulmadi.
    Ancak bir firmadan, sirketten odeme alirsaniz onun hesabini sorarlar. Ki buda cok buyuk bir islem hacminiz yoksa kimsenin gozune batmaz.
    Yada adsense gibi gelir odakli bir firmayi tespit edip o firmanin para yolladigi kisileri inceliyorlar.

    Vergi almak icin o paranin ticari oldugunu kanitlamak zorundalar. Zaten bariz bir sekilde kanit yoksa ugrazmazlar. Eger kanit varsa da yine ornek adsense gibi cokerler ustumuze.

    Ufak tefek sahislardan gelen odemeleri cok takmayin sorun olacagini sanmiyorum.