Şahıs şirketi aslında bir şirket değildir. Sadece alışverişlerini ticari boyutta yapabilmek için yapılmış birşey. Hatta şöyle düşünüyorum hükümet zamanında "ulan biz nasıl daha fazla vergi alabiliriz" diyip, normal insanlardan da vergi almanın yolunu Şahıs Şirketleri diye tuhaf birşey getirerek bulmuş olabilirler

Tabi işin esprisi..
Dolayısıyla Şahıs şirketleri için bildiğim kadarıyla bankalar şirket hesabı açmaz. Tümticaretini kişisel hesabınla yapabilirsin fakat açıklama kısmına fatura no, işin adı, veya müşteri adı gibi açıklayıcı bilgilerinden birini eklemen/ekletmen daha sağlıklı olabilir. Çünkü maliye denetime geldiğinde (olmaz olmaz ama çat diye gelirler) faturanın karşılığını göstermen icap edebilir veya gelen paranın karşılığı olan faturayı. Bu yüzden gelen para-faturanın karşılığı olması lazım.
Şahır şirketim var 2 farklı sektörde iş yapıyorum. Ayrıca bir yandan da Freelancer olarak iş yapıyorum. Yani birbirinden farklı 3alanda para geliyor.Üstelik tek seferde 80.000 $ ı bulan rakamlar gelmekte.
Şuana kadar denetimle alakalı bir sıkıntı yaşamadım. Sonuçta denetime gelseler de faturalarım mevcut. Bunların haricinde kişisel para transferleri için açıklamaya birşey yazmaya gerek yok ama yazılırsa daha sağlıklı olur. Ben yine de ne olur ne olmaz diye kişisel para transferlerimde açıklama kısmına "borç" yazarım hep

Ayrıca şunu da unutmamak gerekir belli bir harcama limitimden sonra banka hesapları nadiren de olsa denetimde oluyor. Bu rakam yanlış bilmiyorsam 30.000 üstü sanırım. Bu rakam üstünde transfer gerçekleşirse denetlendiğini söylemişti mali müşavirim.
Yani kısaca tediye makbuzu vs şeylerle uğraşmaya gerek yok. Kişisel para transferlerde açıklamaya bunu belli eden ibare koy, veya ticari işlemde bunu belli eden (fatura no, işin adı gibi) bir ibare koy başka birşey yapmaya gerek yok. Bu konuda da fazla kasmaya gerek yok, yukarıdaki arkadaşın dediği gibi maliye bu tip para transferlerine bakmıyor bile

Aynı işhanında bulunan vergi kaçıran birine denetime geldiğinde belki rastgele size uğrarlar (%1) o zaman da faturalarınızı gösterin hemen giderler