• 21-02-2020, 09:56:37
    #19
    EdgeBear adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kitapların orijinalinden zaten toplandı. Hadislerin yanındaki referans numarasından kontrol edebilirsiniz.
    toplanan sahih bir kitap yok. bende bir dünya mevcut. sürekli okurum sürekli anlamaya çalışırım. bir tanesine rastlamadım. 19.org adlı saçma bir siteden kopyala yapıştır yaparak ve bunların yazdığı veya yayınladığı şeyleri inanarak bir yere varmazsın. ben yazımın en sonunda ne yazdım. islam dini araştırmacı dindir. araştırın yazdım kulakdan dolma onun bunun yayınladıkların bakmayın. al ben de sana bir tane uydurim o zaman

    insanların yüzde 80 i aptaldır. (Buhari 7 sayfa 152 bölüm) bitti. bu kadar. bak şimdi bunu bir yerde yasam sence bu hadis gerçekten var mı diye o kitabı alıp okuyacan mı yok. ne yapacan aa böyle de hadisler var mış deyip millete birşeyler söyleyecen belki fikrini değiştirecen değil mi? tersini iddia etsene bana. bu hadisleri bulup kanıtla...
  • 21-02-2020, 10:00:02
    #20
    EdgeBear adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teyit ettim de paylaştım burada, teyit edilmemiş olanları veya referansta farklı şeyler olanları paylaşmadım, arapça kaynaklardan siz de teyit edebilirsiniz.
    teyit ederek konuşuyorum. arkadaşım kitapları bul sahidir de. kanıtları ittifak ettikleri bu de tamam diyecek diyorum. arapcasını türkçesini bul resmini çek at. bende inanim böyleymiş deyim. yapamazsan tartışmaya girme. iddiayı atan sensen kantılamak zorundasın. neye göre kime göre
  • 21-02-2020, 10:40:28
    #21
    TahsinCetinkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kıyamet alametlerinden biri de insanların dini konularda yalan yanlış vaaz vermesidir. Kuran'ı Kerim dinimizin rehberi yol göstericisidir. İslam dini Arapça inmiş ve Arapça olarak dinin temelini oluşturur lakin her inanan kendi dilinde de okuması anlaması gerekir.
    Örnek olarak, Bazı kişiler çocuklarının isimlerine şeytanın ve çocuklarının isimlerini veriyor. Kuranda geçiyor diye! Bre ahmak, Dininin kitabını Arapça okuyorsun lakin Arapçayı anlayarak mı okuyorsun?
    Bunun gibi bir çok hata yapılıyor. Yani Dinimiz Arapça inmiş olabilir, Arapça üzerine ibadet yapıyor olabiliriz lakin kendi dilimize tefsir edilmiş Ve çevrilmiş şeklini okumamız lazım. İbadet yaparken okuduğumuz surelerin anlamını bilmeden okumak ile ibadet olmuş olmayacaktır. Ama okunan surelerin anlamlarını bilmek yapılan ibadetin zevkini ve uhuvetini arttırarak sevabı katlayacaktır.
    Müslümanlar olarak vaaz vermeyi, gereksiz şekilde dini yobazlaştırmayı, İslamiyeti yalan dolan şehvetle içiçe göstermeyi yanlışlıkla da olsa çok iyi yapıyoruz!

    İslam dini, kendini bilmezlerin gereksiz ve lakayt vaazları nedeniyle yanlış anlaşılıyor. İnanın şeytan bile yapamıyor bunların yaptıgını. Bilgisi olmadan bilirmişçesine yapılan sohbet ve vaazlar nedeniyle cehennemde yer kalmayacak! (cennet ve cehennem dünyadaki gibi mekan ve genişlik darlık gibi kavramlardan uzaktır.)

    Ey İslamiyeti öğrenmek isteyen kardeşlerim, dostlarım. İslamiyeti öğrenmek istiyor ve tanımak istiyorsanız lütfen İslamiyeti gerçekten yaşamaya çalışan samimi insanlardan öğrenin. Medya veya sokakta insanları gereksiz ve degersiz sohbet veya vaazlarıyla akıllarını İslamiyet ekseninden saptıran şeytanın uşağı olmuş kişileri umursamayınız.
    Cumamız mübarek olsun. 😊
    Tahsin abi yazına yüzde 90 katılıyorum. Ama son kısmına katılmadığım gibi bence yazı içinde çelişiyorsun da. Dini öğrenilecek yer Kuranı Kerim ve Peygamberimizin hayatıdır.

    Bak mesela yukarıda verilen ve burada neredeyse hepimizin laf söylediği kişi aslında çevresine göre ve hatta kendisine göre dinimizi gerçekten yaşamaya çalışan bir insandır belki.

    Bu dediğin aslında yıllardır ülkemizin ve hatta ülkemizden de önceki yıllardan gelen toplumumuzun bir sorunu. Bu yorum tarzı ne yazık ki dini kullanan ve insanları yanlış yönlendiren kişilere açık kapı bırakıyor.

    Evet bazıları vardır gerçekten dini bilgisi (böyle mi denir artık bilmiyorum) hocalar, imamlar ve tek amaçları insanları doğru yola sokmaya çalışan. Ama ne yazıkki bu kişiler 1 ise 10 tanede din üzerinden maddi manevi kazanç sağlamaya çalışan var. Ve kimin ne amaçla yaptığını bilemezsin. Doğru mu yanlış mı bilemezsin. Sadece kendine göre bu yanlış bu doğru dersin. (ki bu da genelde mensubu olduğun veya inandığın hocaya göre diğerlerine yanlış demek oluyor)

    Dinimizi öğrenmek ve yaşamak için bence ne bir alime ne bir dervişe gerek var. Kuranı Kerim kaynak peygamberimizin hayatını önder kabul edersen zaten bence en iyisi odur.

    Sakız çiğnemek orucu bozar mı, afedersin taharet orucu bozar mı gibi soruları bir din aliminden öğrenmek yerine vicdani olarak sorgulamak ve ona göre hareket etmek benim düşüncemde yeterli. Bunun için gidip hocanın, şeyhin peşine düşmeye gerek yok. (Örnekler abartı gelebilir amacım sadece belirgin olmayan noktalarda vicdani yargıya gönderme)

    Ne yazık ki öteki türlü bu fetö gibi piçlere gün yüzü doğuyor. Sen daha iyi bilirsin yaşın benden büyük. 7 8 sene öncesine kadar bu fetö adlı piç ülkemizde birçok insan için dini önder gibi bir noktadaydı.

    Umarım demek istediklerimi, düşüncelerimi doğru anlatabilmişimdir. Mobilden yazıyorum hatam varsa kusura bakma/bakmayın.

    Yorumum sadece kendi düşüncelerimdir. Kimseyi kırmak istemem. Eğer istemeden birini kırdıysam özür dilerim. Herkese hayırlı cumalar dilerim.
  • 21-02-2020, 11:09:39
    #22
    🔥%100 WP Optimizasyon🔥
    Stores adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tahsin abi yazına yüzde 90 katılıyorum. Ama son kısmına katılmadığım gibi bence yazı içinde çelişiyorsun da. Dini öğrenilecek yer Kuranı Kerim ve Peygamberimizin hayatıdır.

    Bak mesela yukarıda verilen ve burada neredeyse hepimizin laf söylediği kişi aslında çevresine göre ve hatta kendisine göre dinimizi gerçekten yaşamaya çalışan bir insandır belki.

    Bu dediğin aslında yıllardır ülkemizin ve hatta ülkemizden de önceki yıllardan gelen toplumumuzun bir sorunu. Bu yorum tarzı ne yazık ki dini kullanan ve insanları yanlış yönlendiren kişilere açık kapı bırakıyor.

    Evet bazıları vardır gerçekten dini bilgisi (böyle mi denir artık bilmiyorum) hocalar, imamlar ve tek amaçları insanları doğru yola sokmaya çalışan. Ama ne yazıkki bu kişiler 1 ise 10 tanede din üzerinden maddi manevi kazanç sağlamaya çalışan var. Ve kimin ne amaçla yaptığını bilemezsin. Doğru mu yanlış mı bilemezsin. Sadece kendine göre bu yanlış bu doğru dersin. (ki bu da genelde mensubu olduğun veya inandığın hocaya göre diğerlerine yanlış demek oluyor)

    Dinimizi öğrenmek ve yaşamak için bence ne bir alime ne bir dervişe gerek var. Kuranı Kerim kaynak peygamberimizin hayatını önder kabul edersen zaten bence en iyisi odur.

    Sakız çiğnemek orucu bozar mı, afedersin taharet orucu bozar mı gibi soruları bir din aliminden öğrenmek yerine vicdani olarak sorgulamak ve ona göre hareket etmek benim düşüncemde yeterli. Bunun için gidip hocanın, şeyhin peşine düşmeye gerek yok. (Örnekler abartı gelebilir amacım sadece belirgin olmayan noktalarda vicdani yargıya gönderme)

    Ne yazık ki öteki türlü bu fetö gibi piçlere gün yüzü doğuyor. Sen daha iyi bilirsin yaşın benden büyük. 7 8 sene öncesine kadar bu fetö adlı piç ülkemizde birçok insan için dini önder gibi bir noktadaydı.

    Umarım demek istediklerimi, düşüncelerimi doğru anlatabilmişimdir. Mobilden yazıyorum hatam varsa kusura bakma/bakmayın.

    Yorumum sadece kendi düşüncelerimdir. Kimseyi kırmak istemem. Eğer istemeden birini kırdıysam özür dilerim. Herkese hayırlı cumalar dilerim.
    Peygamber efendimiz aleyhisselatu vesselam, veda hutbesindebizlere bıraktıgı 3 şey, şuydu: 1. Kuranı Kremim, 2. Sünneti seniyyesi 3. Ashabı yani kendi izinden giden, Kuran ve Sünneti seniyyeye sarılan dostlarıdır. Zaten Kuran ve Sünneti seniyye bir bütündür, ayrılamaz Ashabı ise örnek alınacak kişilerdir..
    Güzel cümlelerin için teşekkürler
  • 21-02-2020, 15:25:27
    #23
    Üyeliği durduruldu
    mehdi ve isa aleyhisselam ın geleceğine inanmak itikadi bir husus değildir. kişi ister inanır ister inanmaz
    fakat ayetleri kırparak delil üretilmez
    örneğin
    Haram aylar çıkınca, müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün, esir alın, kuşatın ve onları her geçit yerinde gözetleyin. Şayet tövbe ederler, namazlarını kılarlar ve zekâtlarını verirlerse artık onları serbest bırakın. Allah yargılayıcıdır, bağışlayıcıdır. tevbe 5

    eğer ayetin mantığına,önceki ve sonraki ayetlere bakmazsak saçma sapan anlamlar çıkar.ayetleri kırpan arkadaşın mantığına göre bu ayet bize haram aylar bitince bulduğumuz bütün müşrikleri öldürmemizi emrediyor.
    bir de şunu demesi aşırı saçma
    anlattım ama kimse kabul etmedi. bir de ayetle kalplerin mühürlenmesinden bahsediyor kabul etmedikleri için 😀
    gülsem mi ağlasam mı
    tavsiyem Kuran dan ayet kırpmayı bırakarak bir bütün olarak okuman
  • 21-02-2020, 23:14:47
    #25
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Lütfen Ayetleri İnkar Etmeyiniz.

    Allah buyurmuştu ki: ‘Ey İsa! Seni vefat ettireceğim, seni nezdime yükselteceğim, seni inkâr edenlerden arındıracağım ve sana uyanları kıyamete kadar kâfirlerden üstün kılacağım. Sonra dönüşünüz Bana olacak. İşte o zaman ayrılığa düştüğünüz şeyler hakkında aranızda hükmü Ben vereceğim.” (3/Âl-i İmrân, 55)


    “Biz onları (peygamberleri), yemek yemez birer (cansız) ceset olarak yaratmadık. Onlar (bu dünyada) ebedî de değillerdir.” (21/Enbiyâ, 8)
    “Her nefis/can, ölümü tadacaktır. Sonra da Bize döneceksiniz.” (29/Ankebût, 57; ayrıca bkz. 3/Âl-i İmrân, 185; 21/Enbiyâ, 35)


    Doğduğum gün, öleceğim gün ve diri olarak kabirden kaldırılacağım gün selâm/esenlik banadır.” (19/Meryem, 33)
    “Ben onlara, ancak bana emrettiğini söyledim: ‘Benim de Rabbim, sizin de Rabbiniz olan Allah'a kulluk edin’ dedim. İçlerinde bulunduğum müddetçe onlar üzerine kontrolcü idim. Beni vefat ettirince artık onlar üzerine gözetleyici yalnız Sen oldun. Sen her şeyi hakkıyla görensin.” (5/Mâide, 117)



    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

    "Selam üzerimedir; doğduğum gün, öleceğim gün ve diri olarak yeniden-kaldırılacağım gün de." (Meryem, 19/33)
    Ayrıca Ayetleri kırpıp kendinize uygun şekle getimenizde sizin nasıl birisi olduğunu gösterdi. Ayetin isanın tekrar doğmasıyla alakası yoktur


    meryem süresi 29. ayet- Bunun üzerine Meryem, eli ile oğlunu göstererek onunla konuşmalarını önerdi. Onlar da "Biz beşikteki çocukla nasıl konuşabiliriz?" dediler.

    meryem süresi 30. ayer- O sırada beşikteki çocuk dile gelerek dedi ki; "Ben ALLAH'ın kuluyum. O bana kitap vererek beni peygamber yaptı."

    meryem süresi 31. ayet- "Nerede olursam olayım, beni insanlara yararlı kıldı. Bana sağ oldukça namaz kılmamı ve oruç tutmamı emretti."

    meryem süresi 32.ayet- ."Beni anama düşkün bir evlat olarak yarattı; dik kafalı ve kötülük düşkünü biri olmaktan uzak tuttu. "

    meryem süresi 33.ayet- "Doğduğum gün, öleceğim gün ve tekrar diriltileceğim gün ALLAH'ın rahmeti ve bağı,sı benimle birliktedir."




    TahsinCetinkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peygamber efendimiz aleyhisselatu vesselam, veda hutbesindebizlere bıraktıgı 3 şey, şuydu: 1. Kuranı Kremim, 2. Sünneti seniyyesi 3. Ashabı yani kendi izinden giden, Kuran ve Sünneti seniyyeye sarılan dostlarıdır. Zaten Kuran ve Sünneti seniyye bir bütündür, ayrılamaz Ashabı ise örnek alınacak kişilerdir..
    Güzel cümlelerin için teşekkürler
    İsanın birdaha geri döneceğine dahil bir ayet bile yok ve Hesap gününde diyecekleri de çok ilginç:

    Allah, şöyle diyecek: “Ey Meryem oğlu İsa! Sen mi insanlara, Allah’ı bırakarak beni ve anamı iki ilâh edinin, dedin?” İsa da şöyle diyecek: “Seni bütün eksikliklerden uzak tutarım. Hakkım olmayan bir şeyi söylemem, benim için söz konusu olamaz. Eğer ben onu söylemiş olsaydım, elbette sen bunu bilirdin. Sen benim içimde olanı bilirsin, ama ben sende olanı bilemem. Şüphesiz ki yalnızca sen gaybları hakkıyla bilensin.”(5:116)

    “Ben onlara, sadece bana emrettiğin şeyi söyledim: Benim de Rabbim, sizin de Rabbiniz olan Allah’a kulluk edin (dedim.) Aralarında bulunduğum sürece onlara şahit (ve örnek) idim. Ama beni içlerinden aldığında, artık üzerlerine gözetleyici yalnız sen oldun. Sen, her şeye hakkıyla şahitsin.”(5:117)

    “Eğer onlara azap edersen, şüphe yok ki onlar senin kullarındır. Eğer onları bağışlarsan, yine şüphe yok ki sen mutlak güç sahibisin, hüküm ve hikmet sahibisin.(5:118)

    Allah, şöyle diyecek: “Bugün, doğrulara, doğruluklarının yarar sağlayacağı gündür.” Onlara içinden ırmaklar akan, içinde ebedî kalacakları cennetler vardır. Allah, onlardan razı olmuş, onlar da Allah’tan razı olmuşlardır. İşte bu büyük başarıdır.(5:119)
    Göklerin, yerin ve bunlardaki her şeyin hükümranlığı yalnızca Allah’ındır. O, her şeye hakkıyla gücü yetendir.(5:120)



    TahsinCetinkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peygamber efendimiz aleyhisselatu vesselam, veda hutbesindebizlere bıraktıgı 3 şey, şuydu: 1. Kuranı Kremim, 2. Sünneti seniyyesi 3. Ashabı yani kendi izinden giden, Kuran ve Sünneti seniyyeye sarılan dostlarıdır. Zaten Kuran ve Sünneti seniyye bir bütündür, ayrılamaz Ashabı ise örnek alınacak kişilerdir..
    Güzel cümlelerin için teşekkürler
    Sizin bahsettiğiniz veda hutbesindeki kısım için 3 farklı rivayet var
  • 22-02-2020, 01:35:18
    #26
    seviyeli ve imrendirici tartışmalar gördüm ya burada gerçekten mutlu oldum okurken. insanlar birbirini kırmadan bilgiyi bilgi ile artırmaya çalışmış ve bunu da birbirini dinsizlik veyahut yobazlık ile suçlamayarak yapmış konunun ben gibi bir çok takipçisi böyle düşünüyordur eminim. teşekkür ederim hepinize
  • 22-02-2020, 03:42:27
    #27
    Bir ara bir oyun oynuyorum ve dc grubu müslümanlıkla sürekli alay eden cinsler ile dolu bende ister istemez tavrımı koymak zorunda kaldım. AZ çok şükür yaradana fıkıh da olsa dini bilgim vardır severim dini ilmi. Ne sordu iseler o kadar mantıklı cevapladım ki ama onlar hala şuna inanıyor ve sayıklıyor İNKAR EDECEĞİM.

    Bak kardeşim inkar edebilirsiniz, inanmak zorunda değilsin bir yahudide olsa müslümanda olsa SAYGI duymak zorundasın.

    Bana diyor kuranda kadın kocasına surat asarsa erkek onu dovmesi şeraatte helalmiş. Dedim kardeşim kanıtın varmı mal gibi kadı. Ayeeti açtım okudum kadın istediği zaman boşanamazmış falan filin diyor hala.

    Dinimizde kadın bir problem yaşadığı zaman boşanacak kadar istediği zaman boşanabilir ve surat azdığı zamanda dayak yiyecek bir ayet yoktur. Kadın başkası ile zina eder ve kocası bunu kanıtlar ise cezası farklı şekilde verilir.

    Dedi kuranı Allah ap açık indirmiş düm düz okuyoruz b ben anladığımı sana diyorum sende bana o öyle değil yanlış anlamışsın deyince eeee kardeşim hani ap açıktı dedi. Çok basi bir örnek verdim. Matametik kitabını aç ap açık herşeyi anlatıyor ve bir soruyu 10 işlemde cevaplıyorsun ama öğretmenin sana onun ilmini verince 2 işlemde yapıyorsunuz. Kuranımızında öğretmeni görmeden sevdiğimiz PEYGAMBERİMİZDİR. O ilmi ile bize anlatı bizde sağda solda gezen din düşmanarımıza anlatmaya çalışıyoruz işte.

    BİR SÖZ VARDIR : CAHİL İLE KONUŞMA UZAKTAN İKİ CAHİL KAVGA EDİYOR ZANNEDERLER