• 21-01-2020, 23:03:00
    #10
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    carasar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam biz şarküteri markette açık tahin satıyorduk tarımdan geldi adamlar bastı cezayı. Neymiş, paketleme iznimiz var mıymış. 50 kiloluk teneke biz bunları küçük kavanozlara koymak için izin almak zorundaymışız. Yani her yapacağınız işlem izinli olacak değilse cezayı basıyorlar acımadan. Yapacağınız iş bu tarz işler gerektiriyorsa gerekli mercilerden izninizi alıp atılım yapın. Tutarsa küçük bir büfe tarzı bir yer açıp devam edersiniz.
    Hocam aynen öyle düşünüyorum ilk aşamada kira gideri karşılamak güç. 6 ay peşin istiyorlar bide
  • 21-01-2020, 23:37:25
    #11
    tavsiye etmem.
    hele ki fırında pişen ürün bayatlar doğru sekilde paketlenmez veya saklanmaz ise bozulur tüketici şikayet eder

    üretim izni alarak parti no lot no besin değerleri vs
    tamamı doğru olmalı üretim prosesleri sıkı takip edilmeli ambalajın bile direk gıda ile temas etmeye uygun olmalı.

    bir kaç konuda uzunca yazmıştım forumda cezası tatmin edicidir
  • 21-01-2020, 23:43:57
    #12
    Gıda ürünleri için sadece şirket kurulumu yeterli değildir. Gerekli belgeleri aldığınız koşullarda yasal olarak satış yapabilirsiniz aksi halde tespit edilmeniz durumunda nerden girdim bu işe diyeceğiniz cezalar ile karşılaşabilirsiniz.
  • 22-01-2020, 00:07:16
    #13
    Şahıs işletmesi kurabilirsiniz. Evden de satış yapabilirsiniz, yani resmi olarak öyle gözükebilir.
  • 22-01-2020, 00:30:54
    #14
    fikirdanis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tavsiye etmem.
    hele ki fırında pişen ürün bayatlar doğru sekilde paketlenmez veya saklanmaz ise bozulur tüketici şikayet eder

    üretim izni alarak parti no lot no besin değerleri vs
    tamamı doğru olmalı üretim prosesleri sıkı takip edilmeli ambalajın bile direk gıda ile temas etmeye uygun olmalı.

    bir kaç konuda uzunca yazmıştım forumda cezası tatmin edicidir
    Bu bahsettiğiniz şeyler yine evde yapılabilecek şeyler. Sipariş üsulu üretince bayatlama sorunu da olmuyor. Aslında sormak istediğim şuydu bu bütün şartlar evden karşılanabilir mi?



    ATKNU adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şahıs işletmesi kurabilirsiniz. Evden de satış yapabilirsiniz, yani resmi olarak öyle gözükebilir. Ancak...

    Gıda satışı için Tarım ve Orman Bakanlığı'ndan İşletme Kayıt Belgesi almanız gerekir. Bunun için de bir üretim yeriniz olması, etiketleme yönetmeliğine göre ürünlerinizi hazırlamanız, paketlemeniz ve denetime tabi olmanız gerekir.

    İşletme Kayıt Belgesi aldıktan sonra ise yükümlülükleriniz daha ciddidir ve en ufak bir hatada arkadaşların da dediği gibi cezaları oldukça ağırdır.

    Ekleme:

    Kurumsal anlamda ileriye yönelik planlarınız varsa adım atmaktan çekinmeyin. Bulunduğunuz yerdeki Tarım ve Orman Bakanlığı il müdürlüklerine gittiğinizde yardımcı olacak ve yönlendireceklerdir. Instagram'dan sayfa açıp merdiven altından satış yapan hesapların günden güne arttığını düşündüğümüzde, "düzgün" iş yapmak isteyenlere memnuniyetle yardımcı oluyorlar.
    Tabiki bu iki izini almam gerektiğini biliyorum. Bu iki izin evden alınabiliyor mu onu bilmiyorum. Müşterilerin hazır beklediği bir niş alan benimkisi. Değerlendirmek istiyorum ama dükkan kiralarına her ay katlanacak bütçem yok maalesef. Ve bu işi de tamamen yasal şartlara uyarak yapmak istiyorum.
  • 22-01-2020, 00:35:24
    #15
    drkfear adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tabiki bu iki izini almam gerektiğini biliyorum. Bu iki izin evden alınabiliyor mu onu bilmiyorum. Müşterilerin hazır beklediği bir niş alan benimkisi. Değerlendirmek istiyorum ama dükkan kiralarına her ay katlanacak bütçem yok maalesef. Ve bu işi de tamamen yasal şartlara uyarak yapmak istiyorum.
    Haklısınız, dükkan vs. ciddi masraf yüklüyor sırtınıza ne yazık ki.

    Ancak söz konusu olan bir gıda satışı ise kesinlikle bu belgeyi almanız gerekiyor hocam. Almayan var mı? Var ve her geçen gün artıyor. Yetkililer bunlara yetişebiliyor mu? Maalesef.

    Yine de olası bir şikayette vs. sıkıntı yaşamak istemiyorsanız resmi olarak bu belge olmalı ve bunun için ise bir üretim yeriniz olması gerekiyor ifade ettiğim gibi. İşletme/şirket adresiniz eviniz olsa dahi Tarım ve Orman Bakanlığı bunu kabul etmiyor. Çünkü eviniz sizin kişisel bir alanınız. Denetime gelemiyorlar. Bu şekilde özetleyebilirim.

    İlk önce vergi mükellefi olarak evden başlayın isterseniz.
    Bir durum olursa en kötü ihtimalle sizi "tanışmaya" çağıracaklar ve bilgilendireceklerdir. Sonraki aşama olarak yer işini halledersiniz.
  • 22-01-2020, 00:43:30
    #16
    ATKNU adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Haklısınız, dükkan vs. ciddi masraf yüklüyor sırtınıza ne yazık ki.

    Ancak söz konusu olan bir gıda satışı ise kesinlikle bu belgeyi almanız gerekiyor hocam. Almayan var mı? Var ve her geçen gün artıyor. Yetkililer bunlara yetişebiliyor mu? Maalesef.

    Yine de olası bir şikayette vs. sıkıntı yaşamak istemiyorsanız resmi olarak bu belge olmalı ve bunun için ise bir üretim yeriniz olması gerekiyor ifade ettiğim gibi. İşletme/şirket adresiniz eviniz olsa dahi Tarım ve Orman Bakanlığı bunu kabul etmiyor. Çünkü eviniz sizin kişisel bir alanınız. Denetime gelemiyorlar. Bu şekilde özetleyebilirim.

    İlk önce vergi mükellefi olarak evden başlayın isterseniz.
    Bir durum olursa en kötü ihtimalle sizi "tanışmaya" çağıracaklar ve bilgilendireceklerdir. Sonraki aşama olarak yer işini halledersiniz.
    Peki vergi mükellefi olmak için şahıs şirketi açmamız gerekiyor sanırım öncelikli olarak. Şahıs şirketinde de adres ev gösterilecek galiba. Ama bu şirketi açarken bana sormayacaklar mı bu işi evden yapamazsın diye?

    Bu arada detaylı cevaplarınız ve ayırdığınız değerli zamanınız için size ve diğer arkadaşlara teşekkür ederim.
  • 22-01-2020, 00:46:46
    #17
    drkfear adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki vergi mükellefi olmak için şahıs şirketi açmamız gerekiyor sanırım öncelikli olarak. Şahıs şirketinde de adres ev gösterilecek galiba. Ama bu şirketi açarken bana sormayacaklar mı bu işi evden yapamazsın diye?

    Bu arada detaylı cevaplarınız ve ayırdığınız değerli zamanınız için size ve diğer arkadaşlara teşekkür ederim.
    Teşekkürler bizden, ne demek Biz de hayal ederek başladık. Aklımızda bir şeyler var, ancak teknik konularından tutun da tüm resmi aşamalarına kadar nasıl olacağını bilmiyorduk...

    Evet, şahıs işletmesi açılışı yaparak ve evinizi işletme adresi göstererek vergi mükellefi olabilirsiniz. Yani bu şekilde başlayabilirsiniz. Bu işletmeyi/şirketi açarken size sormazlar. Vergi mükellefi mi olacaksınız? Vergi dairesi buna bakar. Ancak gıda satışı söz konusu ise bu konu ve denetlemek Tarım ve Orman Bakanlığı'nın işidir.