tavsiye etmem.
hele ki fırında pişen ürün bayatlar doğru sekilde paketlenmez veya saklanmaz ise bozulur tüketici şikayet eder
üretim izni alarak parti no lot no besin değerleri vs
tamamı doğru olmalı üretim prosesleri sıkı takip edilmeli ambalajın bile direk gıda ile temas etmeye uygun olmalı.
bir kaç konuda uzunca yazmıştım forumda cezası tatmin edicidir
Bu bahsettiğiniz şeyler yine evde yapılabilecek şeyler. Sipariş üsulu üretince bayatlama sorunu da olmuyor. Aslında sormak istediğim şuydu bu bütün şartlar evden karşılanabilir mi?
Şahıs işletmesi kurabilirsiniz. Evden de satış yapabilirsiniz, yani resmi olarak öyle gözükebilir. Ancak...
Gıda satışı için
Tarım ve Orman Bakanlığı'ndan
İşletme Kayıt Belgesi almanız gerekir. Bunun için de bir üretim yeriniz olması, etiketleme yönetmeliğine göre ürünlerinizi hazırlamanız, paketlemeniz ve denetime tabi olmanız gerekir.
İşletme Kayıt Belgesi aldıktan sonra ise yükümlülükleriniz daha ciddidir ve en ufak bir hatada arkadaşların da dediği gibi cezaları oldukça ağırdır.
Ekleme:
Kurumsal anlamda ileriye yönelik planlarınız varsa adım atmaktan çekinmeyin. Bulunduğunuz yerdeki Tarım ve Orman Bakanlığı il müdürlüklerine gittiğinizde yardımcı olacak ve yönlendireceklerdir. Instagram'dan sayfa açıp merdiven altından satış yapan hesapların günden güne arttığını düşündüğümüzde, "düzgün" iş yapmak isteyenlere memnuniyetle yardımcı oluyorlar.
Tabiki bu iki izini almam gerektiğini biliyorum. Bu iki izin evden alınabiliyor mu onu bilmiyorum. Müşterilerin hazır beklediği bir niş alan benimkisi. Değerlendirmek istiyorum ama dükkan kiralarına her ay katlanacak bütçem yok maalesef. Ve bu işi de tamamen yasal şartlara uyarak yapmak istiyorum.