• 17-01-2020, 10:22:49
    #19
    Üyeliği durduruldu
    Golsime adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yav arkadaş biz ne kadar masumuz ki onlardan masum olmasını istiyoruz ? sen kin güdersen onlarda kin güder, kaldı ki biz senelerdir kürtleri benimseyememiş insanlarız. Al buda Türkiyenin mazlum vatandaşı

    https://www.aksam.com.tr/yasam/sakar...i/haber-642097
  • 17-01-2020, 10:22:56
    #20
    gokhanpolat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Fazlasıyla açayım hocam. Sizler sürü psikilojisindesiniz sosyal medya veya çevreden etkilenerek aynı şeyleri yazıyorsunuz. Zamanında pkk ile olan çatışma dönemlerinden eski dönemden bahsediyorum bu arada... Pkk lıların içinde kürt var diye ankaradan sonrasını yak diyenlerle aynı familyasınız. Evet askerimiz şehit düşmüş olabilir bu çok üzücü ama buradaki 10 yaşındaki suriyelinin ne günahı var. Bir insana zorla vatanı savundurtamazsın. Orda askerimiz şehit düştü diye suçu ona atamazsın. Bakın pkk, daeş, ypg her ne örgüt olursa olsun evet içlerinde kürt var evet suriyelide var ama onlar hepsi piyon. Onlar hepsi ölüme gidecek kişiler başlarında devletler var israil var belkide amerika belkide almanya. Misal amerika terör örgütlerine destek çıkıyor hanginiz dedi amerikalılar ülkemizden gitsin diye ? Siz hep piyonlarla ilgilendiniz ve 1 yaralı parmak için 5 parmaklı eli kestiniz.
    Ben çocuklarından bahsetmiyorum SOKAKTA BAŞI BOŞ GEZEN GENÇLERİNDEN BAHSEDİYORUM. Eli nargile tutan ama vatan korumaya gelince ülkemize kaçan bu insanlardan bahsediyorum. Çocuklar kadınlar ve yaşlılar baş tacı sorun yok. Bende bir kürd'üm. Anlatmak istediğimi anlamadınız.
  • 17-01-2020, 10:34:34
    #21
    Suriyeden, Antepte, Kilise, ve sınıra yakın illere yağmur yağar gibi, mermi parçası, yağdı, kimi vatandaş öldü kimisi yaralandı, haberlerde artık olağan birşeymiş gibi hepimiz seyrettik.
    Sokakta oynayan bebek ve çocuklara kaç defa denk geldi, kaç kişi yaralandı yada öldü ?
    Herkez artık uyansın, benzer bir durum, Amerika,İsrail, Avrupa sınırında olsa, o kurşunun geldiği ülke, sadece birkaç gün içinde yerle bir olur.Kimseyi dinlemezler, yerle bir ederler o ülkeyi.

    Bak israile, gariban filistinliler eylem yapınca, gece vakti, yağdırıyor bombayı, artık o anda ne varsa, kimyasal , misket, biyolojik vesaire. Tv gösteriyor, gece aydınlanıyor.
    Türkiye neyazıkki böyle bir gücü sergileyemedi.

    Yok sivil ölmesin, yok çok hassas davranıyoruz. Hassas davranma kardeşim ! Bu resmen , Araplardan tek kişinin kılına bile zarar gelmesin, bizden giden gider mantığı, bırakın bu işleri yağdırın bombayı.
    Nedir bu Arap Sevgisi? Nereden Kaynaklanıyor ?
    Sen gücünü göster bir, bak bakalım ne Amerika, ne İsrail durabiliyormu karşında.

    Davulun sesi uzaktan hoş gelir kulağa, İstanbuldan , Ankaradan. Bir düşünün içimizden birinin , çocuğu bebeği, yaralansa o memlekete düşen kör kurşunlar ile ?
  • 17-01-2020, 10:34:38
    #22
    cihadd13 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bi bitmediniz.
    Asıl senin gibileri bitmedi.Senin gibilerinin akıllanmasi için illa tanıdığın birinin Suriyede olması veyahut orada şehit olmasi gerekmekte...
  • 17-01-2020, 10:39:44
    #23
    Askerde Suriye'de operasyonlara katılan bir komutanla bu olayı konuşmuştum. Konu Suriye'nin güvenliği değil Türkiye'nin sınır güvenliği o yüzden orada duruyoruz demişti.
  • 17-01-2020, 10:40:27
    #24
    Suriyelilerin gitme ihtimalleri vardı, insanlar kalması yönünde kararlar verdi. Bir süre daha katlanacaksınız maalesef.
  • 17-01-2020, 10:44:27
    #25
    Bende suriyelilere bayılmıyorum ama 3-5 kişinin suçunu bütün halka mal etmek doğru olmaz. Doğduğumuz yeri seçemeyiz ailemizi seçemeyiz. Yaptıklarını doğru bulmuyorum, devletin suriyeliler karşısında sergilediği tutumu desteklemiyorum ama artık ülkemizdeler birlikte yaşamayı öğrenmeliyiz ya da herkesi kendi toprağına geri yollamalıyız böyle saldırgan tavırlarla kimse bir şey elde edemez
  • 17-01-2020, 11:02:50
    #26
    Olayı sadece bugün ülkedeki nüfus ile değerlendirmeyin, doğum oranlarını da hesaba katın! Çok değil 10 sene sonra ülkedeki değişen etnik yapı bugün akla dahi gelmeyen hak talepleri ile ortaya çıkınca bu kararın ne kadar büyük bir hata olduğunu anlayacak ahali...
  • 17-01-2020, 11:11:54
    #27
    Söylenecek konuşulacak o kadar çok şey var ki, şu açılan konuya yazılan bazı yorumlara bakıyorum da şurada konuşulan sözler 15-20 yıl önce halk içinde filan söyleseydi kesinlikle linç edilirlerdi. Bugün en basiti, ülkede artan işsizlik oranına bakabilirsiniz. Nasıl bir fırlama yaptığını, özellikle Suriyeliler geldikten sonra artan işsizlik oranına bakmak lazım. Şu bir gerçek ki, bu ülkeye Suriyeli sokularak Türklerin refah standartlarında ki yaşamını bilerek yarı yarıya indirildi. Bugün Avrupa da vs Türkiye'de geçim kıyaslaması yapılıyor ve yüzüne bakmayacağımız ülkeler bile yaşam standardı olarak bizi geçiyorsa, bunun temeli bu ülkeye yaptığı işte ''ne verirsen olur abi'' diyen Suriyeli yüzündendir. Açık ve net konuşmak gerekirse, benim babam müteahhit ve biz inşaat işi yaparken, babam tercihini çoğunlukla Suriyeliden yana kullanıyordu. 100 kişi çalışıyorsa bunun 85'i Suriyeliydi! Seçimler Suriyeliden yana kullanılıyor ki, inşaat sektöründe bulunan her firma çoğunlukla Suriyeli işçi alıyor. Neden peki? Öyle bir algı yaratıldı ki, Türkler tembel, Türkler Suriyelilerin istediği paranın 2 katını istiyor. Suriyeliler Türklerden daha çalışkan vs vs. Ama bu algı doğru değil. Bu ülkede gerekirse 100 lira daha indirimli diye Suriyeli çalıştırılmaması gerekiyor. Bugün bu ülkede Suriyeli olmasa, işsizlik oranı düşer, işsiz kaldığı için kendini ve ailesini hırsızlık yapmak istemediği için aç kaldığı için siyanür ile ailesini katleden olmaz. Dün arkadaşlarımla kafeteryada oturuyorum. Televizyonda bir bayan gülümsedi. Yan masada ki yetişkin bir birey, ''o nasıl gülüş hay senin ağzına sokayım'' dedi. İnsanlar öyle bir hale geldi ki artık bırak sağı solunda ki insana salça olmayı artık televizyonda ki, insanların gülüşüne dahi tahammül edemiyorlar. Bakın çok ciddi söylüyorum ülke olarak buhran içerisindeyiz. Her gün şehit haberleri almaktan artık insanlar alışır hale geldiler. Bu en büyük sorundur. Gelecekte de bu ülkeye çok büyük zararı dokunur. Bu ülkede refah standartlarında yaşayanların yüzdesini arttırmak istemeyenler, SURİYELİLERİ GÖNDERMEYECEK! Buda böyle bilinsin.