İnsan Mı Doğaya Hakimdir Doğa Mı İnsana
16
●1.399
- 08-12-2019, 17:21:41İnsanoğlu olarak doğuştan kibirli bir yapımız mevcut diye düşünüyorum. O yüzden doğaya hakimiz gibi görünüyor, gösteriliyor veya öyle hissediyoruz.
Ama ne olursa olsun insanın doğaya hükmetme gibi bir şansı olamaz benim bakış açıma göre. "Su akar yolunu bulur" cümlesini çok anlamlı buluyorum o açıdan
Senin o suyun aktığı yolu belirlemiş olman, ona hükmettiğini göstermez aslında. Suyu buharlaştırsan dahi, yinede bir doğa kanunu dahilinde gerçekleştirmiş oluyoruz. Aynı şekilde ağacı kesmen veya ateşi kontol altına alman..vs de buna dahil. Ağacı kestiğin zaman doğa senden kat kat fazlasıyla öcünü alıyor mesela
E hani hükmediyordun doğaya?
Doğaya "hükmetmek" başka, onun nimetlerinden faydalanmak veya zarar vermek başka konu aslında. - 08-12-2019, 18:22:43Siz hiç heyelan gördünüz mü, hani koca dağın yarısı kopar ve aşağı doğru iner. O zaman bu soruyu tekrar sorarsınız 🙂
- 08-12-2019, 22:11:16Genel hakimiyet doğaya ait
Kısmi geçici hakimiyet insana aittir.
Doğa ara ara kendini resetler. Eğer insanlık olarak hızlı bir şekil'de gelişemezsek doğa tarafından tekrar yok edilebiliriz.
Ama şahsi düşüncem 100 yıl içinde doğa tarafından yok edilmezsek eğer 100 yıl sonra doğanın bizi durdurma şansı pek kalmayacak. Uzay ve gelişen teknoloji ile dünya dışına dahi gitme ve yayılma şansımız olacak. - 26-09-2020, 10:14:01Tamda bu konuyla ilgili hazır bir yazı varken
https://www.bibakbence.com/doga-mi-insana-h -dogaya-hakimdir/

Senin o suyun aktığı yolu belirlemiş olman, ona hükmettiğini göstermez aslında. Suyu buharlaştırsan dahi, yinede bir doğa kanunu dahilinde gerçekleştirmiş oluyoruz. Aynı şekilde ağacı kesmen veya ateşi kontol altına alman..vs de buna dahil. Ağacı kestiğin zaman doğa senden kat kat fazlasıyla öcünü alıyor mesela