İnsanoğlu olarak doğuştan kibirli bir yapımız mevcut diye düşünüyorum. O yüzden doğaya hakimiz gibi görünüyor, gösteriliyor veya öyle hissediyoruz.
Ama ne olursa olsun insanın doğaya hükmetme gibi bir şansı olamaz benim bakış açıma göre. "Su akar yolunu bulur" cümlesini çok anlamlı buluyorum o açıdan

Senin o suyun aktığı yolu belirlemiş olman, ona hükmettiğini göstermez aslında. Suyu buharlaştırsan dahi, yinede bir doğa kanunu dahilinde gerçekleştirmiş oluyoruz. Aynı şekilde ağacı kesmen veya ateşi kontol altına alman..vs de buna dahil. Ağacı kestiğin zaman doğa senden kat kat fazlasıyla öcünü alıyor mesela

E hani hükmediyordun doğaya?
Doğaya "hükmetmek" başka, onun nimetlerinden faydalanmak veya zarar vermek başka konu aslında.