Varoluşçuların düşüncelerinden özetle Doğa insana hakimdir. İslama göre Allah doğaya hakimdir. Yani genelde felsefist düşüncelerin ve dinlerin hiç birinde insanın doğaya hakim olduğunu göremeyiz.