• 21-07-2019, 13:52:16
    #19
    canatasever adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ikinci el piyasası inanılmaz sıkıştı. Son yıllarda gelen vergiler, vergi zamları ve enflasyon, sıfır araçların piyasasını bir hayli yukarı çekti. Bugün Icon paket (dolu) bir Clio neredeyse 150.000TL.
    Buna paralel olarak ikinci el piyasası da yukarı tırmanmaya çalışıyor ancak alım gücümüz düşük. İkinci el piyasası da sıfıra paralel olarak yukarı tırmansa, araç satılmaz, alıcı çıkmaz.

    Aslına bakarsanız, bende 2016 sonu çıkışlı Icon paket Clio var, satmak istiyorum, şu an 83.000 civarına falan alıcı mevcut. ama arabanın sıfırı 150.000. 3 senede 65.000TL değer kaybeder mi bir araba? Elbette kaybetmez. Ama ben bugün bu arabama çıkıp 110.000TL fiyat biçsem, alıcı çıkmaz. Çünkü Türkiye'de fiyatlar her geçen gün artarken, alım gücü her geçen gün düşüyor.

    Bu yüzden de ikinci el piyasası sıkışmış durumda. fiyatlar bize yüksek gelse de, senede %15-20 civarında enflasyon ve her sene enflasyona paralel olarak gelen vergi zamlarını falan hesaba katarsanız, bence şu an ikinci el piyasası ucuza bile gidiyor.

    Elbette bu benim görüşüm.
    söylediğiniz şey doğru fakat yeni araçlar için, arkadaş aslında biraz dikkati 15-20 yıllık araçlara çekmek istemiş 2000 model focusu 11-12 bin civarı satmıştım şimdi olmuş 20-25 bu tam bir rezillik bence, araç yaşlandıkça değerinin artması saçmalık, yurtdışında 5 yaşında ki aracın değer artışıyla 20 yıllık aracın arasında çok fark var laptop alır gibi araç alabiliyorsunuz, birilerinin bu işe bir el atması lazım, malum siteden de kaynaklı olabilir, geçende bir yazı gördüm, adamın biri aynı kategoride araç ilanı olan birine mesaj atıp "biz diğer ilan sahipleri ile konuştuk sizde fiyatı 5bin kadar yükseltirmisiniz" gibi şeyler yazıp piyasayı gereksiz yere şişiriyor.
  • 21-07-2019, 13:52:56
    #20
    Çalıştığım yerin yan tarafı. Türkiyede binemediğim arabaları burda kilo ile hurdacıya veriyolar. İçim acıyor.

  • 21-07-2019, 14:01:38
    #21
    vivalaserdar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    söylediğiniz şey doğru fakat yeni araçlar için, arkadaş aslında biraz dikkati 15-20 yıllık araçlara çekmek istemiş 2000 model focusu 11-12 bin civarı satmıştım şimdi olmuş 20-25 bu tam bir rezillik bence, araç yaşlandıkça değerinin artması saçmalık, yurtdışında 5 yaşında ki aracın değer artışıyla 20 yıllık aracın arasında çok fark var laptop alır gibi araç alabiliyorsunuz, birilerinin bu işe bir el atması lazım, malum siteden de kaynaklı olabilir, geçende bir yazı gördüm, adamın biri aynı kategoride araç ilanı olan birine mesaj atıp "biz diğer ilan sahipleri ile konuştuk sizde fiyatı 5bin kadar yükseltirmisiniz" gibi şeyler yazıp piyasayı gereksiz yere şişiriyor.
    Hocam son yıllarda enflasyon çok yüksek. Şuraya girip, Merkez Bankası verilerine göre, X yılındaki 10.000TL'nin bugünkü değeri ne kadar diye bakabilirsiniz: http://www3.tcmb.gov.tr/enflasyoncalc/enflasyonyeni.php

    Mesela, 2000 Focus'u 2015'te 11.000'e sattığınızı var sayalım, o paranın bugünkü değeri, TCMB verilerine göre 17.500TL. Eğer sıfır piyasasının yukarı doğru tırmanışını da hesaba katarsanız, aynı aracın ikinci el piyasasının bugün 20 bin civarında olması çok normal, çünkü ikinci el fiyatları da sıfır fiyatlarıyla birlikte artar her zaman.

    Anlatmak istediğim şey bu.
  • 21-07-2019, 14:23:05
    #22
    Bende araç alacağım için bakıyorum ama küfür edip edip çıkıyorum ağır hasar kayıtlımı dersin 300.000 km lerde arabamı dersin ne fiyatlar koymuş adam utanmasa sıfır fiyatının üstüne çıkarcak.
  • 21-07-2019, 14:31:41
    #23
    Onun arabası 60 ederse benimki 65 eder. Öbürü 70 eder. Farkettiyseniz aynı model arasındaki fiyatlarda bile uçurum var. Bu düşünce yapısı yüzünden.
  • 21-07-2019, 14:31:47
    #24
    Her şeyin fiyatı ikiye katladı ülkede, araba fiyatlarının da katlanması gayet normal ne yazık ki
  • 21-07-2019, 14:36:24
    #25
    Sıfır araç en ucuz ne kadar 100 bin üzeri değil mi ? EE o zaman piyasanın böyle olması normal değil mi ?
  • 21-07-2019, 14:36:30
    #26
    şuna bak ya
    cptyasir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    autopapa ile kıyaslayınca isyan ediyor insan
  • 21-07-2019, 14:37:32
    #27
    adamın biri var japonya taşınmış her ülkeye araba postalıyor japonic mi filanik mi çok itici birisi ama izleniyor youtube