• 16-07-2019, 20:35:03
    #1
    Misafir
    Edit.
  • 16-07-2019, 20:37:31
    #2
    Üyeliği durduruldu
    EdgeBear adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dataservis sitesinden ürün aldım, aldığım ürünü bir sebepten dolayı iade ettim. Kargo gönderim ücretini bana mal ettiler, ayrıca iade edilen tutardan da kargo gönderim ücretini kesintiye uğrattılar. Yani tüm kargo masrafını ben ödedim.

    Ürün fiyatı yanında kargo ücreti ufak bir meblağ, pek önemli bir tutar değil benim için. Ama benim asıl merak ettiğim, sitelerinde yazdıkları anlaşmada, İade işlemlerinde kargo ücretleri alıcıya aittir sözcüğü yasaya aykırı değil mi? Yani bunu yazmak yeterli oluyor mu?
    Yasaya aykırı, şikayet ederseniz fatura başı 10.000 TL ceza kesiyorlar diye hatırlıyorum.

    Zamanında bir satıcı arıza çıkartmıştı, araştırıp kanunu önüne koymuştum paşa paşa ürünü geri almak zorun da kalmıştı.
  • 16-07-2019, 20:38:29
    #3
    Yasaya aykırı ama satıcıları da düşünmek gerekiyor. Günde onlarca iade alıyorlardır belki bizler 5-10 lira zarar ediyorsak onlar iadeler yüzünden binlerce lira zarar ediyor. Eğer iadeniz satıcının bilgileri eksik girmesinden veya resimde görünen ürün dışında ürün göndermesinden kaynaklı değilse karşı taraftan ödeme talep etmemeniz daha etik olacaktır bana göre
  • 16-07-2019, 20:39:03
    #4
    Hocam bence firmalar bu konuda haksız değil. Muhasebeci fatura keser zaman ve kırtasiye masrafı ürünü kargo edilecek duruma getiriyor. Ürün de sorun yok iade ediyorsaniz iade ile uğraşıyor fatura iptali birde kargoyu ödesin bu da pek insaflı değil. Her türlü zarar
  • 16-07-2019, 21:51:49
    #5
    Ürün neydi ve iade sebebiniz neydi bunu yazarsanız daha sağlıklı yorumlar yapılır
  • 16-07-2019, 22:36:20
    #6
    Üyeliği durduruldu
    EdgeBear adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kendime göre haklı yanım var, ayrıca yasaya göre 14 gün koşulsuz iade süreci mevcut.



    Hocam şimdi böyle diyorsunuz da, şimdi buna şöyle de bakın lütfen. A satıcısı kargo masrafını tüketiciye kitliyor, B satıcısı kargo masrafını tüketiciye kitlemiyor, haliyle B satıcısı daha pahalıya ürün satmak zorunda, yasayı ve kargo masraflarını vb. düşünerek iş yapıyor. O zaman A satıcısı B satıcısının haksız rekabetle hakkına girmiş olmuyor mu?





    Bahsettiğiniz durum kargo ücreti için mi? Yoksa iade süreci için mi? İade süreci içinse ürünü iade ettim. Ama kargo ücretlerini benden kestiler.
    Kargo ücreti için de geçerli.
  • 16-07-2019, 23:27:23
    #7
    EdgeBear adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dataservis sitesinden ürün aldım, aldığım ürünü bir sebepten dolayı iade ettim. Kargo gönderim ücretini bana mal ettiler, ayrıca iade edilen tutardan da kargo gönderim ücretini kesintiye uğrattılar. Yani tüm kargo masrafını ben ödedim.

    Ürün fiyatı yanında kargo ücreti ufak bir meblağ, pek önemli bir tutar değil benim için. Ama benim asıl merak ettiğim, sitelerinde yazdıkları anlaşmada, İade işlemlerinde kargo ücretleri alıcıya aittir sözcüğü yasaya aykırı değil mi? Yani bunu yazmak yeterli oluyor mu?
    Kargoyu ödemek zorunda değilsiniz. Mesafeli satışlarda 14 gün iade mevcut. İade ürünlerde kargo her zaman satıcıya aittir. Haklarınızı kendilerine iletin. Kargo ücretini iade etmezlerse tüketici haklarına başvuracağınızı belirtin ve vermezlerse başvurun. Fazla acımasız olmuş olabilirim ama alıcı ödemeli kargoyu gönderiyor arkadaş içinden kargo parasını düşüp parasını öyle iade etmek doğru değil. Sonuna kadar git. E devlet üzerinden tüketici diye aratın çıkacaktır. Ordan bilgileri oluşturup kayıt açabilirsiniz. Ortalama 1 ay felan sürüyor sonuçlanması ama taş atıp kolunuz yorulmuyor. Yazarsınız detaylıca kanıtlarla beraber beklersiniz sonrasında arada bir bakarsınız çünkü orası güncelleniyor. İncelendi , satıcının savunması istendi gibi gibi...
  • 16-07-2019, 23:30:36
    #8
    Haklı yanınız var madem ürünü de kırılacak şekilde paketleyip yollasaydınız. (!)
    14 gün hakkınız var. Kargo ücretini de onlar ödemek zorunda.