Dataservis sitesinden ürün aldım, aldığım ürünü bir sebepten dolayı iade ettim. Kargo gönderim ücretini bana mal ettiler, ayrıca iade edilen tutardan da kargo gönderim ücretini kesintiye uğrattılar. Yani tüm kargo masrafını ben ödedim.
Ürün fiyatı yanında kargo ücreti ufak bir meblağ, pek önemli bir tutar değil benim için. Ama benim asıl merak ettiğim, sitelerinde yazdıkları anlaşmada, İade işlemlerinde kargo ücretleri alıcıya aittir sözcüğü yasaya aykırı değil mi? Yani bunu yazmak yeterli oluyor mu?
Kargoyu ödemek zorunda değilsiniz. Mesafeli satışlarda 14 gün iade mevcut. İade ürünlerde kargo her zaman satıcıya aittir. Haklarınızı kendilerine iletin. Kargo ücretini iade etmezlerse tüketici haklarına başvuracağınızı belirtin ve vermezlerse başvurun. Fazla acımasız olmuş olabilirim ama alıcı ödemeli kargoyu gönderiyor arkadaş içinden kargo parasını düşüp parasını öyle iade etmek doğru değil. Sonuna kadar git. E devlet üzerinden tüketici diye aratın çıkacaktır. Ordan bilgileri oluşturup kayıt açabilirsiniz. Ortalama 1 ay felan sürüyor sonuçlanması ama taş atıp kolunuz yorulmuyor. Yazarsınız detaylıca kanıtlarla beraber beklersiniz sonrasında arada bir bakarsınız çünkü orası güncelleniyor. İncelendi , satıcının savunması istendi gibi gibi...