• 13-07-2019, 19:54:07
    #1
    Geçen hafta muhabbet kuşu aldı abimgil. 5 gün boyunca baktık. Fakat çok yabani bir kuştu. 3 gün boyunca uğraştım ama bir türlü kafeste elime alışmadı. 5. gün de sabah kahvaltı yaparken yengem camekanlı odaya getirdi. Bende biraz elime alıştırayım derken hem tv sesinden hem de dayımın bağrış çağrış konuşmasından ürktü sanırım, nasıl olduysa kolumla kafesin o daracık arasından kaçtı. Kapıda açıktı o an. Yengeme kapıyı kapat dedim ama yengem kuşa bakakaldı ve tam kapatırken kuş arada kalıyordu kapının. Dolayısı ile kapatamadı ve kuş kaçtı. Aşağı indirmeye çalıştık ama beceremedik ve kuşu kaybettik.

    Yeğenim zırlamasın diye gidip yeni kuş aldım. Adı limon. Çok uysal ve öteki gibi ele aldığımda elimi parçalamıyor. Diğeri mavi renkti ve gagasının izi elime geçiyordu resmen. Bunun önüne de koysam elimi hiç umursamıyor. Ama bazen kafesten çıkmak için kafesi kemiriyor. Kuş sesleri açıyorum kafeste çıldırıyor. Kafesten çıkarıyorum bir oraya bir buraya uçuyor. Ama 3 gün oldu daha yem yemedi. Sadece bir kaç tane yem yedi oda güya kabın oradan çıkarım belki diye yanlışlıkla ağzına aldı Ben elimle götürüyorum yemiyor, marul getirdim ona bile bakmıyor. Sürekli uyku moduna giriyor. Ölecek diye korkuyorum. Acaba bu kadar gün yememesi normal mi? Ne alıp yedirmek lazım? Unutmadan, yem daha yeni alındı ve diğeri sadece bir gün yemedi, diğer günler bayağı yiyordu. Ama bu belki 5-10 tane bile yememiş. Kap olduğu gibi duruyor.

    Kuş besleyip de bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim.

    Şuraya da resim atayım.


  • 13-07-2019, 20:03:54
    #2
    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçen hafta muhabbet kuşu aldı abimgil. 5 gün boyunca baktık. Fakat çok yabani bir kuştu. 3 gün boyunca uğraştım ama bir türlü kafeste elime alışmadı. 5. gün de sabah kahvaltı yaparken yengem camekanlı odaya getirdi. Bende biraz elime alıştırayım derken hem tv sesinden hem de dayımın bağrış çağrış konuşmasından ürktü sanırım, nasıl olduysa kolumla kafesin o daracık arasından kaçtı. Kapıda açıktı o an. Yengeme kapıyı kapat dedim ama yengem kuşa bakakaldı ve tam kapatırken kuş arada kalıyordu kapının. Dolayısı ile kapatamadı ve kuş kaçtı. Aşağı indirmeye çalıştık ama beceremedik ve kuşu kaybettik.

    Yeğenim zırlamasın diye gidip yeni kuş aldım. Adı limon. Çok uysal ve öteki gibi ele aldığımda elimi parçalamıyor. Diğeri mavi renkti ve gagasının izi elime geçiyordu resmen. Bunun önüne de koysam elimi hiç umursamıyor. Ama bazen kafesten çıkmak için kafesi kemiriyor. Kuş sesleri açıyorum kafeste çıldırıyor. Kafesten çıkarıyorum bir oraya bir buraya uçuyor. Ama 3 gün oldu daha yem yemedi. Sadece bir kaç tane yem yedi oda güya kabın oradan çıkarım belki diye yanlışlıkla ağzına aldı Ben elimle götürüyorum yemiyor, marul getirdim ona bile bakmıyor. Sürekli uyku moduna giriyor. Ölecek diye korkuyorum. Acaba bu kadar gün yememesi normal mi? Ne alıp yedirmek lazım? Unutmadan, yem daha yeni alındı ve diğeri sadece bir gün yemedi, diğer günler bayağı yiyordu. Ama bu belki 5-10 tane bile yememiş. Kap olduğu gibi duruyor.

    Kuş besleyip de bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim.

    Şuraya da resim atayım.


    Hocam bu arkadaş yaşını almış gibi duruyor. Vitaminler var suyuna damlatılıyor onlarla biraz takviye yapın.. Biraz balkonda havalandırın diğer kuşlarla sosyalleşsin Kendine gelir 1-2 güne
  • 13-07-2019, 20:04:27
    #3
    Kurumsal PLUS
    Hocam genelde dişi muhabbet kuşları daha çok ısırır. Resimde gördüğüm kadarıyla bu yetişkin bir muhabbet kuşu gagasının biraz kesilme zamanı gelmiş gibi ama yaz aylarında bunalmış olma ihtimalide var. Ayrıca 3 gün çok kısa bir zaman bizim evde muhabbet kuşumuz var ortalama 2 yıldır bizde hala ısırıyor. Kavga ediyor eline kafana geliyor ilgilenmediğine ısırıyor o derece yani. Muhtemelen diğer muhabbet kuşu genç bir dişiydi. Bu arkadaş beni bırakın modunda bir yetişkin olabilir.
  • 13-07-2019, 20:08:52
    #4
    Henüz alışmadığı ve kendini güvende hissetmediği için olabilir,sarsılan sallanan bir yere koymayın köşede sabit rüzgar almayan bir yere koyun .
    Bir anne babadan 97 yavru aldım , zor güvenen canlılardır .Güveni oluştuktan sonra ise konuşmaya bile başlarlar.Kuşlar için krakerler doğal yemişler satılmakta onunla alıştırabilirsiniz yemek yemeye hayır diyemeyecektir.
  • 13-07-2019, 20:09:58
    #5
    Büyük gibi duruyor ama daha yavru bu. Yavruların içinden aldık. Bir kaç aylık daha. Alnın ön kısmında çizgiler duruyor.

    Dışarıya çıkardık kafesle bugün biraz. Sonra telefondan kuş sesleri dinlettik. Sesleri dinleyince coşuyor resmen. Kafesi parçalayıp çıkacak sanki. Ama gel gelelim yemi yemiyor. Su içtiğini de görmedim.
  • 13-07-2019, 20:11:03
    #6
    Merhaba, arkadaşların dediğinin aksine genç bir kuşa benziyor. Size tavsiyem farklı bir yem daha denemeniz. Muhtemelen içeriğini beğenmedi ya da ortama henüz alışamadı.
  • 13-07-2019, 20:16:49
    #7
    Bu muhabbet kuşu daha yavru(kafasındaki çizgiler zamanla buyudukce kaybolur ve agız üstündeki mor kısım koyu renge dönüşür)
    Yapılması gerekenler:
    1 petshop a gidip Multivitamin ve B vitamini alın
    2 muhabbet kuşu krakeri alın
    3 aldığınız krakeri kafese takın ve sulugunu normal su ile iyice temizledikten sonra 10 damla multi vitamin damlatın. sonra suyunu eksiksiz doldurun. 3 gün sonra suluğu tekrar boşaltım 10 damla b vitamini damlatın bunu 2 hafta tekrarlayın. Kakası sulu ise ishal dir. eğer ishal olduğunu farkederseniz suluguna 1*2 damla elma sirkesi damlatın.
    4 muhabbet kusunuz yerde ise insan seviyesinden yükseğe koyun kafesini. 2-3 hafta da ortama alışır ortama alıştıktan sonra tekrar ilgi gösterebilirsiniz.
    5 muhabbet kusu temiz kafesi çok sever alt tabağı 2 güne bir değiştirin mutlu olur. (gazete kagıt havlu gibi birşeyler sererseniz alt kısma temizlik daha kolay olacaktır.)
    6 gaga taşı alın zamanla gagasını sürtecektir.
    7 ve son Muhabbet kuşları yavru iken bir bebekten farksızdır. çok fazla ilgi gösterilmemesi gerekir. biraz kendi haline bırakırsanız hem ortama alışacak hemde korkularını yenecektir. yüksekte olmasının sebebi de budur. çünkü durmadan etrafında devler geçip duracak hele birde evde kücük çocuk var ise o koşturdukca muhabbet kuşunuz korkudan ve mutsuzluktan yemek yemeyecektir.

    Dip Not: Tüm muhabbet kuşu besleyenler için yazıyorum: Muhabbet kuşları kendi tüyünü kopartıyor ve ağzında kök tarafını çeviriyorsa bilin ki muhabbet kusunuzun b vitamini eksikliği vardır. bu b vitaminini tüylerin kök kısmını emerek almaya çalışır. b vitamini eksikliğini gidermek için yukarıdaki 3. maddeyi uygulayın.
  • 13-07-2019, 20:20:20
    #8
    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçen hafta muhabbet kuşu aldı abimgil. 5 gün boyunca baktık. Fakat çok yabani bir kuştu. 3 gün boyunca uğraştım ama bir türlü kafeste elime alışmadı. 5. gün de sabah kahvaltı yaparken yengem camekanlı odaya getirdi. Bende biraz elime alıştırayım derken hem tv sesinden hem de dayımın bağrış çağrış konuşmasından ürktü sanırım, nasıl olduysa kolumla kafesin o daracık arasından kaçtı. Kapıda açıktı o an. Yengeme kapıyı kapat dedim ama yengem kuşa bakakaldı ve tam kapatırken kuş arada kalıyordu kapının. Dolayısı ile kapatamadı ve kuş kaçtı. Aşağı indirmeye çalıştık ama beceremedik ve kuşu kaybettik.

    Yeğenim zırlamasın diye gidip yeni kuş aldım. Adı limon. Çok uysal ve öteki gibi ele aldığımda elimi parçalamıyor. Diğeri mavi renkti ve gagasının izi elime geçiyordu resmen. Bunun önüne de koysam elimi hiç umursamıyor. Ama bazen kafesten çıkmak için kafesi kemiriyor. Kuş sesleri açıyorum kafeste çıldırıyor. Kafesten çıkarıyorum bir oraya bir buraya uçuyor. Ama 3 gün oldu daha yem yemedi. Sadece bir kaç tane yem yedi oda güya kabın oradan çıkarım belki diye yanlışlıkla ağzına aldı Ben elimle götürüyorum yemiyor, marul getirdim ona bile bakmıyor. Sürekli uyku moduna giriyor. Ölecek diye korkuyorum. Acaba bu kadar gün yememesi normal mi? Ne alıp yedirmek lazım? Unutmadan, yem daha yeni alındı ve diğeri sadece bir gün yemedi, diğer günler bayağı yiyordu. Ama bu belki 5-10 tane bile yememiş. Kap olduğu gibi duruyor.

    Kuş besleyip de bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim.

    Şuraya da resim atayım.


    Elinizle yulaf parçası verin hocam kuşlar yulafa hayır demez. Bir de o plastik tünekleri değiştirip tahta tünek alın plastik tünekler ayak sağlığına zararlı.
  • 13-07-2019, 21:58:33
    #9
    AyberSoft adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu muhabbet kuşu daha yavru(kafasındaki çizgiler zamanla buyudukce kaybolur ve agız üstündeki mor kısım koyu renge dönüşür)
    Yapılması gerekenler:
    1 petshop a gidip Multivitamin ve B vitamini alın
    2 muhabbet kuşu krakeri alın
    3 aldığınız krakeri kafese takın ve sulugunu normal su ile iyice temizledikten sonra 10 damla multi vitamin damlatın. sonra suyunu eksiksiz doldurun. 3 gün sonra suluğu tekrar boşaltım 10 damla b vitamini damlatın bunu 2 hafta tekrarlayın. Kakası sulu ise ishal dir. eğer ishal olduğunu farkederseniz suluguna 1*2 damla elma sirkesi damlatın.
    4 muhabbet kusunuz yerde ise insan seviyesinden yükseğe koyun kafesini. 2-3 hafta da ortama alışır ortama alıştıktan sonra tekrar ilgi gösterebilirsiniz.
    5 muhabbet kusu temiz kafesi çok sever alt tabağı 2 güne bir değiştirin mutlu olur. (gazete kagıt havlu gibi birşeyler sererseniz alt kısma temizlik daha kolay olacaktır.)
    6 gaga taşı alın zamanla gagasını sürtecektir.
    7 ve son Muhabbet kuşları yavru iken bir bebekten farksızdır. çok fazla ilgi gösterilmemesi gerekir. biraz kendi haline bırakırsanız hem ortama alışacak hemde korkularını yenecektir. yüksekte olmasının sebebi de budur. çünkü durmadan etrafında devler geçip duracak hele birde evde kücük çocuk var ise o koşturdukca muhabbet kuşunuz korkudan ve mutsuzluktan yemek yemeyecektir.

    Dip Not: Tüm muhabbet kuşu besleyenler için yazıyorum: Muhabbet kuşları kendi tüyünü kopartıyor ve ağzında kök tarafını çeviriyorsa bilin ki muhabbet kusunuzun b vitamini eksikliği vardır. bu b vitaminini tüylerin kök kısmını emerek almaya çalışır. b vitamini eksikliğini gidermek için yukarıdaki 3. maddeyi uygulayın.
    Eyvallah hocam dediklerinizi yapacağım.
    GraphicTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Elinizle yulaf parçası verin hocam kuşlar yulafa hayır demez. Bir de o plastik tünekleri değiştirip tahta tünek alın plastik tünekler ayak sağlığına zararlı.
    Birde onu deneyelim. Yulafı sevdiğini okumuştum. Bu plastik tüneklerin de zararlı olduğunu bir yerden duymuştum ama hatırlattığınız iyi oldu. Tahta alayım.