Geçen hafta muhabbet kuşu aldı abimgil. 5 gün boyunca baktık. Fakat çok yabani bir kuştu. 3 gün boyunca uğraştım ama bir türlü kafeste elime alışmadı. 5. gün de sabah kahvaltı yaparken yengem camekanlı odaya getirdi. Bende biraz elime alıştırayım derken hem tv sesinden hem de dayımın bağrış çağrış konuşmasından ürktü sanırım, nasıl olduysa kolumla kafesin o daracık arasından kaçtı. Kapıda açıktı o an. Yengeme kapıyı kapat dedim ama yengem kuşa bakakaldı ve tam kapatırken kuş arada kalıyordu kapının. Dolayısı ile kapatamadı ve kuş kaçtı. Aşağı indirmeye çalıştık ama beceremedik ve kuşu kaybettik.

Yeğenim zırlamasın diye gidip yeni kuş aldım. Adı limon. Çok uysal ve öteki gibi ele aldığımda elimi parçalamıyor. Diğeri mavi renkti ve gagasının izi elime geçiyordu resmen. Bunun önüne de koysam elimi hiç umursamıyor. Ama bazen kafesten çıkmak için kafesi kemiriyor. Kuş sesleri açıyorum kafeste çıldırıyor. Kafesten çıkarıyorum bir oraya bir buraya uçuyor. Ama 3 gün oldu daha yem yemedi. Sadece bir kaç tane yem yedi oda güya kabın oradan çıkarım belki diye yanlışlıkla ağzına aldı Ben elimle götürüyorum yemiyor, marul getirdim ona bile bakmıyor. Sürekli uyku moduna giriyor. Ölecek diye korkuyorum. Acaba bu kadar gün yememesi normal mi? Ne alıp yedirmek lazım? Unutmadan, yem daha yeni alındı ve diğeri sadece bir gün yemedi, diğer günler bayağı yiyordu. Ama bu belki 5-10 tane bile yememiş. Kap olduğu gibi duruyor.

Kuş besleyip de bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim.

Şuraya da resim atayım.