Yer değişikliğinde böyle dururlar, detayları okuyamadım ama normal.
Oda da bile yer değişmeyin, sessiz bir oda seçin, çok üstelemeyin ve mümkünse bir eş alın yoksa, size alışmazsa böyle keyifsiz bir kuş olur.
Çift olursa mutlu olur.
Kuşum ölecek diye korkuyorum yardım lütfen.
13
●534
- 13-07-2019, 22:02:35
- 13-07-2019, 22:06:27Odasını değiştirdik bugün. Diğer oda çok pisleniyordu. Şimdi yüksek sessiz bir yere koydum. Bakalım eğer böyle giderse 1-2 güne dişi kuş getireceğim.AlperDemircan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 13-07-2019, 22:06:30yazdıklarımın içinde en önemlisi yüksekte biryerde dursun kafes ve vitaminler 2 hafta kullanılsın. yulaf kusu şişmanlatır önermem. kraker i de her zaman kullanmanıza gerek yok şu krizi atlatana kadar kullanmanız yeterli.constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 13-07-2019, 22:19:51(yulaf için kudururlar ama sadece ele alıştırmak için kullanın derim. Kuş yağlanıyor ve uçamamaya başlıyor.)
Odaya alışınca 5-6 gün sonra yavaş yavaş sakince elinizi kafese koyup bekleyin bir süre. 1 hafta 10 gün sabredin, sonra yulafla kandırırsınız yavaş yavaş.
Eğer alışırsa diğer kuş için acele etmezsiniz, ama alışmazsa kesin alın. Tüy dökmeye başlar yoksa ve strese giriyorlar. - 13-07-2019, 22:23:46Yarın gidip alayım vitamini. Yulafı bende fazla verme taraftarı değilim. Bayağı bir video izledim o konudaAyberSoft adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ama yemeyince bir şey korktum.
Dediğiniz gibi bende ödül olarak kullanmayı düşünüyorum. Ama yemeyince dedim acaba ondan yer de biraz kendine gelir mi. Ele gelme konusunda sıkıntı yok. Elimi uzatınca hemen üstüne gelmiyor ama itince mecbur çıkıyor. Bakalım inşallah düzelir. Zaten öteki kaçtı gitti vicdan azabı oldu bana en azından buna bir şey olmaz umarım.AlperDemircan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
diye gidip yeni kuş aldım. Adı limon. Çok uysal ve öteki gibi ele aldığımda elimi parçalamıyor. Diğeri mavi renkti ve gagasının izi elime geçiyordu resmen. Bunun önüne de koysam elimi hiç umursamıyor. Ama bazen kafesten çıkmak için kafesi kemiriyor. Kuş sesleri açıyorum kafeste çıldırıyor. Kafesten çıkarıyorum bir oraya bir buraya uçuyor. Ama 3 gün oldu daha yem yemedi. Sadece bir kaç tane yem yedi oda güya kabın oradan çıkarım belki diye yanlışlıkla ağzına aldı
Ben elimle götürüyorum yemiyor, marul getirdim ona bile bakmıyor. Sürekli uyku moduna giriyor. Ölecek diye korkuyorum. Acaba bu kadar gün yememesi normal mi? Ne alıp yedirmek lazım? Unutmadan, yem daha yeni alındı ve diğeri sadece bir gün yemedi, diğer günler bayağı yiyordu. Ama bu belki 5-10 tane bile yememiş. Kap olduğu gibi duruyor.