• 13-07-2019, 22:02:35
    #10
    Yer değişikliğinde böyle dururlar, detayları okuyamadım ama normal.
    Oda da bile yer değişmeyin, sessiz bir oda seçin, çok üstelemeyin ve mümkünse bir eş alın yoksa, size alışmazsa böyle keyifsiz bir kuş olur.
    Çift olursa mutlu olur.
  • 13-07-2019, 22:06:27
    #11
    AlperDemircan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yer değişikliğinde böyle dururlar, detayları okuyamadım ama normal.
    Oda da bile yer değişmeyin, sessiz bir oda seçin, çok üstelemeyin ve mümkünse bir eş alın yoksa, size alışmazsa böyle keyifsiz bir kuş olur.
    Çift olursa mutlu olur.
    Odasını değiştirdik bugün. Diğer oda çok pisleniyordu. Şimdi yüksek sessiz bir yere koydum. Bakalım eğer böyle giderse 1-2 güne dişi kuş getireceğim.
  • 13-07-2019, 22:06:30
    #12
    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçen hafta muhabbet kuşu aldı abimgil. 5 gün boyunca baktık. Fakat çok yabani bir kuştu. 3 gün boyunca uğraştım ama bir türlü kafeste elime alışmadı. 5. gün de sabah kahvaltı yaparken yengem camekanlı odaya getirdi. Bende biraz elime alıştırayım derken hem tv sesinden hem de dayımın bağrış çağrış konuşmasından ürktü sanırım, nasıl olduysa kolumla kafesin o daracık arasından kaçtı. Kapıda açıktı o an. Yengeme kapıyı kapat dedim ama yengem kuşa bakakaldı ve tam kapatırken kuş arada kalıyordu kapının. Dolayısı ile kapatamadı ve kuş kaçtı. Aşağı indirmeye çalıştık ama beceremedik ve kuşu kaybettik.

    Yeğenim zırlamasın diye gidip yeni kuş aldım. Adı limon. Çok uysal ve öteki gibi ele aldığımda elimi parçalamıyor. Diğeri mavi renkti ve gagasının izi elime geçiyordu resmen. Bunun önüne de koysam elimi hiç umursamıyor. Ama bazen kafesten çıkmak için kafesi kemiriyor. Kuş sesleri açıyorum kafeste çıldırıyor. Kafesten çıkarıyorum bir oraya bir buraya uçuyor. Ama 3 gün oldu daha yem yemedi. Sadece bir kaç tane yem yedi oda güya kabın oradan çıkarım belki diye yanlışlıkla ağzına aldı Ben elimle götürüyorum yemiyor, marul getirdim ona bile bakmıyor. Sürekli uyku moduna giriyor. Ölecek diye korkuyorum. Acaba bu kadar gün yememesi normal mi? Ne alıp yedirmek lazım? Unutmadan, yem daha yeni alındı ve diğeri sadece bir gün yemedi, diğer günler bayağı yiyordu. Ama bu belki 5-10 tane bile yememiş. Kap olduğu gibi duruyor.

    Kuş besleyip de bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim.

    Şuraya da resim atayım.


    yazdıklarımın içinde en önemlisi yüksekte biryerde dursun kafes ve vitaminler 2 hafta kullanılsın. yulaf kusu şişmanlatır önermem. kraker i de her zaman kullanmanıza gerek yok şu krizi atlatana kadar kullanmanız yeterli.
  • 13-07-2019, 22:19:51
    #13
    (yulaf için kudururlar ama sadece ele alıştırmak için kullanın derim. Kuş yağlanıyor ve uçamamaya başlıyor.)

    Odaya alışınca 5-6 gün sonra yavaş yavaş sakince elinizi kafese koyup bekleyin bir süre. 1 hafta 10 gün sabredin, sonra yulafla kandırırsınız yavaş yavaş.

    Eğer alışırsa diğer kuş için acele etmezsiniz, ama alışmazsa kesin alın. Tüy dökmeye başlar yoksa ve strese giriyorlar.
  • 13-07-2019, 22:23:46
    #14
    AyberSoft adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yazdıklarımın içinde en önemlisi yüksekte biryerde dursun kafes ve vitaminler 2 hafta kullanılsın. yulaf kusu şişmanlatır önermem. kraker i de her zaman kullanmanıza gerek yok şu krizi atlatana kadar kullanmanız yeterli.
    Yarın gidip alayım vitamini. Yulafı bende fazla verme taraftarı değilim. Bayağı bir video izledim o konuda Ama yemeyince bir şey korktum.

    AlperDemircan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    (yulaf için kudururlar ama sadece ele alıştırmak için kullanın derim. Kuş yağlanıyor ve uçamamaya başlıyor.)

    Odaya alışınca 5-6 gün sonra yavaş yavaş sakince elinizi kafese koyup bekleyin bir süre. 1 hafta 10 gün sabredin, sonra yulafla kandırırsınız yavaş yavaş.

    Eğer alışırsa diğer kuş için acele etmezsiniz, ama alışmazsa kesin alın. Tüy dökmeye başlar yoksa ve strese giriyorlar.
    Dediğiniz gibi bende ödül olarak kullanmayı düşünüyorum. Ama yemeyince dedim acaba ondan yer de biraz kendine gelir mi. Ele gelme konusunda sıkıntı yok. Elimi uzatınca hemen üstüne gelmiyor ama itince mecbur çıkıyor. Bakalım inşallah düzelir. Zaten öteki kaçtı gitti vicdan azabı oldu bana en azından buna bir şey olmaz umarım.