• 06-09-2018, 11:08:45
    #1
    Merhabalar kendim de bir alışkanlığımı fark ettim. Hatta bir sorun da diyebilirim. Üniversite Öğrencisiyim Okul döneminde ay sonunu kredi kartları ile getiriyordum Kyk da nakit avans ekside olduğu için kyk yatınca altın alıp bozdurup kredi kartına yatırıyordum Sonra tekrar kredi kartından harcıyordum bu şekilde bir kısır döngü vardı. Yaklaşık 1500 TL bir borcum vardı. Yaz dönemi borçları kapatmak için işe girdim Allah'a Şükür borçların tamamını kapattım.Bir köşeye de biraz para attım. Sorun şu ki cebimde para olmasına rağmen hala ödemeyi kredi kartından yapmak geliyor. Yada yakıt alırken kredi kartından alırken 50 60 TL gözüme gözükmezken Nakit ile alınca 30 TL çok geliyor. Sanki karttan çekince param gitmiyormuş gibi bir psikolojiye bürünüyor insan, Nakit ile harcama alışkanlığı kazanıp ekonomimi ona göre yapmam gerektiğini fark ettim. Bu şekilde isteyip te bu huydan kurtulamayan var mı ?
  • 06-09-2018, 11:11:07
    #2
    Kredi kartını üzerinde taşıma, her yere nakit ile gittiğinde çok güzel eksiye düşmeden hayatını devam ettirirsin. Kredi kartı parayı sana göstermediği için taksitlendirmeyle sanki daha ucuza algısı yaratıyor buda seni alışveriş yapmaya teşvik ediyor. Kartını evde bırak mutlu huzurlu borçsuz yaşa...
  • 06-09-2018, 11:20:43
    #3
    Bağımlılık olmuş
  • 06-09-2018, 11:29:45
    #4
    pixeel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kredi kartını üzerinde taşıma, her yere nakit ile gittiğinde çok güzel eksiye düşmeden hayatını devam ettirirsin. Kredi kartı parayı sana göstermediği için taksitlendirmeyle sanki daha ucuza algısı yaratıyor buda seni alışveriş yapmaya teşvik ediyor. Kartını evde bırak mutlu huzurlu borçsuz yaşa...
    Kesinlikle haklısın hocamn İki kart var birini kırıp atayım diyorum sonra lazım olur diye tekrar vazgeçiyorum ama evde bırakma işini deneyeceğim
  • 06-09-2018, 11:32:19
    #5
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    hocam beni tarif etmişsiniz cebimde 5000 tl de olsa o an para vermek koyuyor. Kredi kartı ile hiç koymuyor. Ay sonu ödüyorum geçiyorum. Alışkanlık.
  • 06-09-2018, 11:39:31
    #6
    iyisite.NET
    Kesinlikle bizlere kendi yüzünü daha sonra borçlar arttıktan sonra gösteren lanet birşey. Eğer kendini durduramıyorsan çok sıkıntılı bir olay. Bazıları bu dengeyi sağlayabiliyor ama ben hiç sağlayamadım.
  • 06-09-2018, 15:03:26
    #7
    GrafikLazim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam beni tarif etmişsiniz cebimde 5000 tl de olsa o an para vermek koyuyor. Kredi kartı ile hiç koymuyor. Ay sonu ödüyorum geçiyorum. Alışkanlık.
    kesinlikle hocam sanki karttan gidince para gitmiyormuş gibi oluyor ay sonundada kredi kartına toplu yatırırkende nasıl olsa limit açılacak diye yine koymuyor

    Linux adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kesinlikle bizlere kendi yüzünü daha sonra borçlar arttıktan sonra gösteren lanet birşey. Eğer kendini durduramıyorsan çok sıkıntılı bir olay. Bazıları bu dengeyi sağlayabiliyor ama ben hiç sağlayamadım.
    sağlamyamıyorum , ama bu sefer kararlıyım hocam bir kartımı kırcam , birini evde bırakcam , bir de şunu farkettim nakit harcayınca daha az harcama yapıyorum
  • 06-09-2018, 15:05:25
    #8
    autorun1212 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kesinlikle hocam sanki karttan gidince para gitmiyormuş gibi oluyor ay sonundada kredi kartına toplu yatırırkende nasıl olsa limit açılacak diye yine koymuyor

    sağlamyamıyorum , ama bu sefer kararlıyım hocam bir kartımı kırcam , birini evde bırakcam , bir de şunu farkettim nakit harcayınca daha az harcama yapıyorum

    hocam aynen de öyle oluyor böylelikle çok harcıyoruz
  • 06-09-2018, 16:52:02
    #9
    Kredi kartından cazır cuzur pizza sipariş verirken birgün 20 TL nakit verdim. Boğazımdan geçmedi O gün bugündür nakite döndüm, para harcayamama hastalığı geldi Baktım para birikiyor araba niyetine girdim Ey kağıt para sen nelere kadirsin