Maaş desteği diye bilinen işbaşı eğitim programından yararlanmak için en az iki calisaniniz olmasi gerekir. bu arada program 1 yildi 6 aya cektiler şimdi 3 ay olarak uygulaniyor. Bu üç ay içerisinde işçinin maaşını işkur karşılıyor tabi günlük asgari ücretten hesaplaniyor ve hafta tatiline maaş yazmiyorlar. Eğitim suresince sigorta primi de yatirmiyorsunuz işkur yatırıyor ancak uzun vadeli sigorta primi değil sadece kisa vadeli primler yatiriliyor, emeklilik günlerine sayılmıyor.
İşbaşı eğitim dışında farklı prim destekleri de mevcut
İŞKUR'dan eleman çalıştırmak (İŞKUR desteği) ?
13
●713
- 26-08-2018, 17:23:52
- 26-08-2018, 19:24:54Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Cevaplarınız için teşekkür ediyorum arkadaşlar.
Gıda sektörü üzerine işletme açacağım. Sektör hizmet sektörü olunca işler rayına oturana kadar desteklerden faydalanmak gerekiyor
Mesela İŞKUR'un destek süresi doldu, elemanla yollarımız ayrıldı. Yeni bir eleman gönderiyorlar mı, bunun bir sınırı var mı ? Ya da diyelim ki bir süre sonra elemandan istediğim verimi alamadım. İşten çıkarma gibi bir hakkım bulunuyor mu ? - 28-08-2018, 16:04:21İşkur desteğine ilişkin özel bilgim yok ama İş Kanunu "deneme süresi en fazla 2 ay olur" diyor. 2 aydan fazla çalıştırırsan ihbar süresi beklemen gerekir işten çıkarmadan önce. 1 yıldan fazla çalıştırırsan da kıdem tazminatı devreye girer.SLiM_BoY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 28-08-2018, 17:32:51İŞKUR desteği 78 fiili günü kapsıyormuş. Bunun 19 günü deneme süresi olarak geçerliymiş. Fakat yanlış anlamadıysam deneme süresi içerisinde elemanı çıkarırsam 78 günü tamamlayacak şekilde başka bir sigortalı eleman çalıştırmam gerekiyormuş.mener adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Dün gittim İŞKUR'a, yüzeysel özet bilgiler aldım. İŞKUR'dan gelen elaman 3 ay çalıştıktan sonra 3 ay da benim çalıştırmam gerekiyormuş. Sonrasında anlaşırsam yola devam, başka eleman istersem İŞKUR tekrar eleman gönderiyor.
Güzel bir olay aslında, yeni kurulan işletmeye faydası olacaktır. - 01-09-2018, 15:47:03Merhaba,SLiM_BoY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
İşbaşı Programı üzerinden aldığınız elemanından verim alamıyorsanız, İŞKUR'a taahhüt etmiş olduğunuz istihdam süresi bittiği zaman çıkarabilirsiniz.
Yeniden bir işbaşı programından faydalanabilirsiniz.
İşbaşı Eğitim Programı süresi mesleklere göre değişmekte; bilişim ve imalat sektörlerindeki işyeri ve mesleklerde en fazla 6 ay, diğer sektörlerde ise en fazla 3 ay olarak uygulanmaktadır.Vergiseldestek1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
