• 20-07-2018, 21:21:40
    #19
    PREMIUM SEO
    the_white adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anayasa maddeleri aşağıda Hocam:
    https://www.tbmm.gov.tr/anayasa/anayasa_2018.pdf

    Şu bedelli ile ilgili anayasa maddesini gösterseniz biz de aydınlansak.
    Ohoo ben kime ne anlatıyorum.Sırf muhalif olmak için yorum yapmaktan vazgeçin artık. Ben anayasal hak derken sizin anayasa maddelerini göstermeniz çok enteresan. Neyse iyi forumlar.
  • 20-07-2018, 23:13:00
    #20
    BigSEO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ohoo ben kime ne anlatıyorum.Sırf muhalif olmak için yorum yapmaktan vazgeçin artık. Ben anayasal hak derken sizin anayasa maddelerini göstermeniz çok enteresan. Neyse iyi forumlar.
    Bedelli kusura bakmayın ama anayasaya içinde yer almış bir hak olsa dahi adil olmayan bir uygulamadır. Anayasanın özüne yani zengin ve fakir kanunlar önünde eşittir ilkesine terstir. Parası olmayana ya ss ya ss yaptırılan askerlik için parası olana geç paşam takıl şurada 25-30 gün sonra bak keyfine uygulamasıdır. Bu kanunda sadece siyasilerin kendi yakınlarını koruma amacı ile çıkarılmaktadır. Arada da parası olan diğerleri bu haktan faydalanmaktadır. Adil mi? Bence kesinlikle değil. Adil olabilmesi için öncelikle vicdani retçilerin askerlikten muaf tutulmaları gerekirdi.. (Vicdani retçi değilim)

    + Not: Askerliğimi de 18 ay yaptım..
  • 20-07-2018, 23:14:50
    #21
    PREMIUM SEO
    Ajiba adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bedelli kusura bakmayın ama anayasaya içinde yer almış bir hak olsa dahi adil olmayan bir uygulamadır. Anayasanın özüne yani zengin ve fakir kanunlar önünde eşittir ilkesine terstir. Parası olmayana ya ss ya ss yaptırılan askerlik için parası olana geç paşam takıl şurada 25-30 gün sonra bak keyfine uygulamasıdır. Bu kanunda sadece siyasilerin kendi yakınlarını koruma amacı ile çıkarılmaktadır. Arada da parası olan diğerleri bu haktan faydalanmaktadır. Adil mi? Bence kesinlikle değil. Adil olabilmesi için öncelikle vicdani retçilerin askerlikten muaf tutulmaları gerekirdi.. (Vicdani retçi değilim)

    + Not: Askerliğimi de 18 ay yaptım..
    Hocam bunu bana değil devlet yetkililerine söylemelisiniz. Hak hukuk neyse biz ondan yanayız.
  • 20-07-2018, 23:16:20
    #22
    BigSEO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bunu bana değil devlet yetkililerine söylemelisiniz. Hak hukuk neyse biz ondan yanayız.
    Yok size karşı bir sitemim yok zaten genel olarak sohbet ediyoruz diye alıntı yapmıştım
  • 20-07-2018, 23:42:32
    #23
    Engin.ilicali adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ahh ahh Askerlikte alınan tecrübe gibisi varmı ya birdaha çağırsalar koşarak giderim, 83/4 yapdım bende. İnanın askerlik çok çok güzel ve çok şey katıyor.
    Ne mesela hocam çok merak ediyorum ?
    Bir çok dünya ülkesinde zorunlu askerlik uygulaması yok, o gençlerin burada ki gençlerden ne eksiği kalıyor bana biraz bahseder misiniz ?
    Ayrıca o dediğim gençlerin yaşam standartlarına, hayata bakış açılarına, insana ve doğaya saygılarına bakıp bizimkilerle karşılaştırdığımız zaman yine kafamızda deli soru işaretleri kalıyor ?

    Gerçekten çok merak ediyorum ne katıyor bu askerlik insana bu kadar ? Hayır çok şey katsa askere gidip gelen adamın şu az önce dediğim gavur arkadaşların özelliklerinden çok daha iyilerine sahip olması gerekmez mi ?

    Sanırım kattığı bir şey var oda ölümü gösterip sıtmaya razı etmek. 12 ay boyunca sıkıntılı bir süreç sonunda hayatına devam eden insanlar kötü yaşam koşullarına sahip olsalar bile şükrediyorlar, zaten bu bizim gibi ülkelerde çok önemli yoksa insanlar diğer ülkelerde ki gençler ile kendilerini karşılaştırıp daha iyi yaşam koşulları için isteklerini dile getirebilir.

    Not: Alt rütbesinden üst rütbesine bir çok asker ile tanıdık olan birisiyim ve askerlik kelimesinin sadece profosyonel olarak gerçekleştirilen kısımda geçerli olduğunu savunuyorum. Diğer 6 ay 12 ay gidenler zorunlu vatani görev kapsamında gerçek askerlerin vakit ayıramadığı ufak tefek işleri yaparlar bana göre(Sınır nöbetleri hariç).
    Not2: Askerliğin kattığı şeyler arasında okuma yazma bilmeyen insanlara öğretilmesi, hayatta 6 da hiç uyanmamış insanın hayatının bir nebze (geçici olarak) düzene sokulması, annesi çöp at dediğinde burun kıvıranların kendine ait görevi (yine geçici olarak) yapması gibi durumları askerlik kattı diye saymak yanlıştır çünkü askere gitmeden tüm bunları başarıyla yapan kişilerde vardır.
  • 21-07-2018, 01:02:37
    #24
    Kurumsal Üye
    Birde askerlik borçlanması kısmı var bu işin. 12 ay askerlik yapıp emeklilik sırasında askerliğini saydırmak isteyen vatandaş ortalama 7-8bin TL ödeme yapıyor. Bedellide otomatik olarak 7-8 bin kâra geçmiş oluyor.
  • 21-07-2018, 01:41:30
    #25
    KSyapim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne mesela hocam çok merak ediyorum ?
    Bir çok dünya ülkesinde zorunlu askerlik uygulaması yok, o gençlerin burada ki gençlerden ne eksiği kalıyor bana biraz bahseder misiniz ?
    Ayrıca o dediğim gençlerin yaşam standartlarına, hayata bakış açılarına, insana ve doğaya saygılarına bakıp bizimkilerle karşılaştırdığımız zaman yine kafamızda deli soru işaretleri kalıyor ?

    Gerçekten çok merak ediyorum ne katıyor bu askerlik insana bu kadar ? Hayır çok şey katsa askere gidip gelen adamın şu az önce dediğim gavur arkadaşların özelliklerinden çok daha iyilerine sahip olması gerekmez mi ?

    Sanırım kattığı bir şey var oda ölümü gösterip sıtmaya razı etmek. 12 ay boyunca sıkıntılı bir süreç sonunda hayatına devam eden insanlar kötü yaşam koşullarına sahip olsalar bile şükrediyorlar, zaten bu bizim gibi ülkelerde çok önemli yoksa insanlar diğer ülkelerde ki gençler ile kendilerini karşılaştırıp daha iyi yaşam koşulları için isteklerini dile getirebilir.

    Not: Alt rütbesinden üst rütbesine bir çok asker ile tanıdık olan birisiyim ve askerlik kelimesinin sadece profosyonel olarak gerçekleştirilen kısımda geçerli olduğunu savunuyorum. Diğer 6 ay 12 ay gidenler zorunlu vatani görev kapsamında gerçek askerlerin vakit ayıramadığı ufak tefek işleri yaparlar bana göre(Sınır nöbetleri hariç).
    Not2: Askerliğin kattığı şeyler arasında okuma yazma bilmeyen insanlara öğretilmesi, hayatta 6 da hiç uyanmamış insanın hayatının bir nebze (geçici olarak) düzene sokulması, annesi çöp at dediğinde burun kıvıranların kendine ait görevi (yine geçici olarak) yapması gibi durumları askerlik kattı diye saymak yanlıştır çünkü askere gitmeden tüm bunları başarıyla yapan kişilerde vardır.

    Kardeşim bize her türk ASKER doğar diye öğretildi elin gavurundan banane ? Ben bu VATAN MİLLET uğruna askerliğimi yaptım DİYARBAKIR ERGANİ de yaptım hemde hiçte pişman değilim ve yorumda yine çağırsınlar yaparım diyorum o üniformayı bile giydiğim zaman tüylerim kabarıyor benim bu VATAN MİLLET aşkı 2-3 yorumla anlatamayacağım sana sözlerine saygı duyuyorum düşüncene de saygı duyuyorum. Sende bu VATATın evladısın elbette bu başka birşey yani ben anlatamam sana. Ordaki dostluk yaşanmışlık çok başka sen ne yaşadın bilemiyorum.
  • 21-07-2018, 09:29:56
    #26
    Hocam tazminat kişinin özlük hakkıdır, bedelli parasını hakettiği tazminatıyla mı verecek, babasından kalan para ile mi verecek yoksa kredi mi çekecek tamamen kendi insiyatifindedir. Tazminatıda aldı bedavaya geldi gibi bir durum söz konusu değil, Kişi 3-5 yıllık v.s neyse tazminatından vazgeçmiş oluyor neticede. Tıpkı bedelli için arabasını satan adamın arabasından vazgeçtiği gibi, arabasından vazgeçip parayı ordan alınca bedelli bedavaya gelmiş olmuyor. Tazminat hakkıda aynı şekilde kişinin çalışıp kazandığı bir durum. Yasa vesaire çıkması çok mantıklı değil bence.

    Edit: Bende askerliğimi 366 KD olarak yaptım
  • 21-07-2018, 14:09:21
    #27
    Kendi isteğiyle işten ayrılan, yani istifa eden birisinin tazminat almaya hakkı yok maalesef. Özel sektörde böyle. Sadece bazı şirketler sosyal politikaları gereği tazminat ödüyorlar. Onun dışında kişi mahkemeye giderek haklı bir istifa sebebi gösterirse mahkeme tazminata hükmedebilir.