Kendi isteğiyle işten ayrılan, yani istifa eden birisinin tazminat almaya hakkı yok maalesef. Özel sektörde böyle. Sadece bazı şirketler sosyal politikaları gereği tazminat ödüyorlar. Onun dışında kişi mahkemeye giderek haklı bir istifa sebebi gösterirse mahkeme tazminata hükmedebilir.