Hocam tazminat kişinin özlük hakkıdır, bedelli parasını hakettiği tazminatıyla mı verecek, babasından kalan para ile mi verecek yoksa kredi mi çekecek tamamen kendi insiyatifindedir. Tazminatıda aldı bedavaya geldi gibi bir durum söz konusu değil, Kişi 3-5 yıllık v.s neyse tazminatından vazgeçmiş oluyor neticede. Tıpkı bedelli için arabasını satan adamın arabasından vazgeçtiği gibi, arabasından vazgeçip parayı ordan alınca bedelli bedavaya gelmiş olmuyor. Tazminat hakkıda aynı şekilde kişinin çalışıp kazandığı bir durum. Yasa vesaire çıkması çok mantıklı değil bence.

Edit: Bende askerliğimi 366 KD olarak yaptım