• 20-07-2018, 18:47:59
    #10
    PREMIUM SEO
    Bedelli anayasal bir hakken farklı kafalara girenleri hiç anlamıyorum.
  • 20-07-2018, 18:59:27
    #11
    Vergiseldestek1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    28 günlük askerlik olursa ozel sektör tazminatını alacak ve dönüşte işe iade garantisi olacak.

    memur tarafından bakılacak olursa 28 gün ücretsiz izinli sayilacak yani 15 askerlik 5 de maastan düşecek 20 bin tl
    5 bin maaştan mı düşecek 5 bin alan memur varmı ya
  • 20-07-2018, 19:58:38
    #12
    2 olay vat 1. sigortslı calısan 1 ay ucretsiz izin hakkına sahip oluyor.
    2. eger işten ayrılırken tazminatınızı alırsanız işe geri dönemezsiniz cıkısınız yapılmış oluyor.
    yani ben askerden gelince eski isimde calısıcam diyorsan 1 ay adam sana para vermicek parasız izin oluyr. ama yok bana tazminatımı verin dersen işden cıkıs istemiş oluyorsun
  • 20-07-2018, 20:09:38
    #13
    nerazzurri adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    5 bin maaştan mı düşecek 5 bin alan memur varmı ya
    Yaklaşık 3500-3800 alan bi adamın işverene maliyeti (sgk, gelir vergisi, işsizlik primi, damga vergisi vb) 5500 TL felan olmalı.
  • 20-07-2018, 20:16:41
    #14
    the_white adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1 aylık askerlikten sonra işe devam edebilir eleman. Çoğu patron tazminat ödemektense 1 ay ücretsiz izine çıkarmayı tercih edecektir. Eleman illa ayrılmak istiyorsa istifa etmesi gerekir. Patron ücretsiz izne çıkarmasına rağmen istifa ederek tazminat alabileceğini sanmıyorum elemanın. Ama tabiki burası Türkiye, her şey mümkün olabilir.

    Bildiğim kadarıyla çalıştığı her bir yıl için 1 maaş kıdem tazminatı alabiliyor personel. Bu hesapla 3 yıl çalışan ve 5000tl maaşı olan elamana patron tazminat verirse bedelli bedavaya gelmiş olacak.

    Son olarak bu ülkede maalesef fakir her zaman ezildi ve ezilmeye devam ediyor. Para ve iktidar sahiplerinin fakirin hakkını korumasını beklemek büyük saflık.

    Aklıma gelmişken dün gördüğüm bir manzarayı da ekleyeyim. Bildiğiniz üzere imar affı çıkarıldı. Dün imar affı ile ilgili bilgilendirme yapılan bir devlet kurumunun yanından geçtim. Binanın kendi otoparkı, çevredeki caddeler, alt ve üst paralel caddelerin hepsi araba doluydu. Ben orayı hiç bu kadar kalabalık görmemiştim. Kısacası kaçak imar yapanın haddi hesabı yokmuş bunu anladım. Bu kafa ile bu ülke düzelmez.
    Bir not daha ekleyelim askerlik nedeni ile isten ayrilma da ihbar tazminatı alınamıyor sadece kıdem tazminati. kıdem tazminatı ise brüt ücret üzerinden hesaplanir alacak arkadaş varsa yanilmasi. bugün asgari ücret 1600tl iken brüt ücret 2029tl kidem 2029 dan hesaplanir
  • 20-07-2018, 20:22:54
    #15
    Anayasa maddeleri aşağıda Hocam:
    https://www.tbmm.gov.tr/anayasa/anayasa_2018.pdf

    Şu bedelli ile ilgili anayasa maddesini gösterseniz biz de aydınlansak.

    BigSEO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bedelli anayasal bir hakken farklı kafalara girenleri hiç anlamıyorum.
  • 20-07-2018, 20:27:04
    #16
    Üyeliği durduruldu
    akafo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,

    Son günlerde çıkan bedelli askerlik haberleri ile ilgili arkadaşımla konuşuyorduk. Aklımıza şu durum takıldı, bildiğiniz gibi 15 bin bedel, 25 yaş sınırı ve 25 gün askerlik yapma şartı belirtilmekte.

    Sigortalı çalışan birisi 1 yıl doldurduktan sonra askere giderken tazminatını alabiliyor ( sevk belgesini ( sülüs ) ibraz ederek )

    Bedelliyi bekleyen, sigortalı bir işte çalışan biri olduğunuzu düşünürsek askere gideceğini belgeleyen biri işyerinden tazminat alarak bedelli parasını çıkarabilir. ( çalışılan yıla göre değişir elbet )

    Konu ile ilgili bir yasa çıkartılır mı tazminat alınmaması için veya düşünceleriniz nelerdir?

    dipnot: askerliğimi 12 ay yaptım
    bence yapılması gereken en mantıklı çözüm " 27 gün yapilicaksa askerliği işyeri dondurma yapar bittikten sonra devam eder en etkili çözüm budur ."
  • 20-07-2018, 20:33:46
    #17
    Bilgilendirme için teşekkürler Hocam. Muhtemelen askere gitme durumu 15 günden daha önce belli olacağı ve son gün işten ayrılma gibi bir durum oluşmayacağı için ihbar tazminatı hakkı tanınmıyor olabilir. Normal askerlik için kıdem tazminatı uygulanan bir durum ancak 1 aylık bedelli için de geçerli mi? Bu konuda bilginiz var mı?

    Vergiseldestek1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir not daha ekleyelim askerlik nedeni ile isten ayrilma da ihbar tazminatı alınamıyor sadece kıdem tazminati. kıdem tazminatı ise brüt ücret üzerinden hesaplanir alacak arkadaş varsa yanilmasi. bugün asgari ücret 1600tl iken brüt ücret 2029tl kidem 2029 dan hesaplanir
  • 20-07-2018, 20:39:12
    #18
    the_white adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bilgilendirme için teşekkürler Hocam. Muhtemelen askere gitme durumu 15 günden daha önce belli olacağı ve son gün işten ayrılma gibi bir durum oluşmayacağı için ihbar tazminatı hakkı tanınmıyor olabilir. Normal askerlik için kıdem tazminatı uygulanan bir durum ancak 1 aylık bedelli için de geçerli mi? Bu konuda bilginiz var mı?
    meclisten aksine bir karar çıkmadıkça bugünkü yasalar ile kıdem tazminatı alinabilir. 28gun olayı kalkarsa alinamaz yalniz