• 27-03-2018, 11:31:02
    #1
    Merhaba,

    Normalde daha çok piyanoya ilgim olmasına rağmen son 5-6 aydır Mozart konçertolarının violin versiyonlarını dinliyorum. Piyano pahalı olduğu ve 7 ay sonra başka yere taşınacağım için piyano öncesinde keman almak istiyorum. Piyasadaki fiyatları gördüğüm 50 TL - 300 TL arasında güzel kemanlar var.
    Hangisini almalıyım, öneri var mı ? Ayrıca sipariş verip eve geldiğinde telleri ayarlanmış şekilde mi geliyor ?
    Ve ses yalıtımı olan bir evde yaşıyorum, alt kata çok ses gider mi ?

    Mutlu günler.

    Edit : Yakınımda bulunan bir müzik mağazasına gittim ve öğrencilerin ilk çalmaya başladıklarında yoldaşı olduğu Valencia marka bir keman aldım, yarın ayarları yapılıp bana teslim edilecek. İnternetten okuduğum kadarıyla ilk başlayanlar için ortalama bir keman alınması tavsiye ediliyor ( Yani ne 50 TL'lik ne de 1000 TLlik keman almayın, 200 ila 500 600 liraya kıyın diyorlar ilk alırken, bende öyle yaptım 400 TL kadar ödedim. Yarın da akor ayarı yapılacak teslim alacağım. Hiç bilmediğim için saçma sorular da sordum arada güldük eğlendik, merak edenlere. Sevgiler.
  • 27-03-2018, 11:32:44
    #2
    Keman çalmak çok güzeldir diye düşünüyorum Şimdiden hayırlı olsun efendim
  • 27-03-2018, 11:37:47
    #3
    Birkaç bilgi vereyim,
    Bende 99 yılına kadar keman hasreti çekip, kırık bir gitarla (kuzenimin-abimin) kitaplarla 2000 yılında gitar çalmayı öğrenmiştim. İnternette akor sitesi bile bir iki tane yanlış olsada ancak vardı.
    Zamanla ilerlettim, bateri, bass gitar, yan flüt, piano ve geçtiğimiz dönemde FL studio aracılığı ile sanal olarak violin çalmaya başladım.
    İnş. ilerleyen zamanda bende alıp her enstrumanı çalarken asıl istediğime geçiş yapacağım.
    Kemanda ucuza kaçarsanız bozuk plak gibi sesler geliyor, iki türü vardı sanırım bir de.
    Akordu ayarlansa da bozulacaktır, sıcakta veya rüzgarda çok sık bozulur. Akord aletleri olur, teli sıkar gevşetir doğrusunu bulursunuz.
    Çalarken vs. böyle çamlardan çıkan macun gibi birşey aklıma gelmedi, bilindik birşey, onu yaya sürerek çalıyordular.
    Çok keman elledim ama boynuma koyup denemedim, zamanı gelecek.
    Odamda ses yalıtımı var ama alt kata ses geçireceğini sanmam. Saksafon biraz geçirebilir ama, 20-21 saatlerinde tv ler açık olan evde hele keman duyulmaz dert etmeyin.
    Umarım yapamıyorum diyerek bırakmazsınız.
  • 27-03-2018, 11:37:53
    #4
    Hocam keman saz calmasi zor bi de akort ayarı yapması da zor bir bilen bulmanız lazım eğer bu işe ilkdefa başlayacaksınız çok emek vermeniz lazım
  • 27-03-2018, 11:40:34
    #5
    Çok yakın bir arkadaşım çalıyor. 50-100 TL'lik kemanların işinizi göreceğini sanmıyorum. 250-300 TL'lik en azından 1 sene sizi idare edebilir. Ses problem olacaksa dijitalleri var onları tercih edebilirsiniz ama biraz pahalıdır.
    Telleri ayarlı geliyor mu bilmiyorum ama arkadaşım ilk internetten aldığında bir müzik marketine gidip ayarlatmıştı. Siz de o şekilde yapabilirsiniz.
    Ayrıca bu yaz bende piyano kurslarına başlayacağım. Bence hangisine ilginiz daha fazla ise onunla başlamanız daha iyi olacaktır.
    Bu arada bende buradan sorayım NEY üfleyen var mı? Birkaç şey sormak istiyorum
  • 27-03-2018, 11:47:12
    #6
    AlperDemircan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Birkaç bilgi vereyim,
    Bende 99 yılına kadar keman hasreti çekip, kırık bir gitarla (kuzenimin-abimin) kitaplarla 2000 yılında gitar çalmayı öğrenmiştim. İnternette akor sitesi bile bir iki tane yanlış olsada ancak vardı.
    Zamanla ilerlettim, bateri, bass gitar, yan flüt, piano ve geçtiğimiz dönemde FL studio aracılığı ile sanal olarak violin çalmaya başladım.
    İnş. ilerleyen zamanda bende alıp her enstrumanı çalarken asıl istediğime geçiş yapacağım.
    Kemanda ucuza kaçarsanız bozuk plak gibi sesler geliyor, iki türü vardı sanırım bir de.
    Akordu ayarlansa da bozulacaktır, sıcakta veya rüzgarda çok sık bozulur. Akord aletleri olur, teli sıkar gevşetir doğrusunu bulursunuz.
    Çalarken vs. böyle çamlardan çıkan macun gibi birşey aklıma gelmedi, bilindik birşey, onu yaya sürerek çalıyordular.
    Çok keman elledim ama boynuma koyup denemedim, zamanı gelecek.
    Odamda ses yalıtımı var ama alt kata ses geçireceğini sanmam. Saksafon biraz geçirebilir ama, 20-21 saatlerinde tv ler açık olan evde hele keman duyulmaz dert etmeyin.
    Umarım yapamıyorum diyerek bırakmazsınız.
    Ses konusunda özellikle içimi rahatlattınız, teşekkür ediyorum bilgileriniz için


    Ahz19 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam keman saz calmasi zor bi de akort ayarı yapması da zor bir bilen bulmanız lazım eğer bu işe ilkdefa başlayacaksınız çok emek vermeniz lazım
    Çok emek verilmesi gerektiğini biliyorum hocam, haklısınız bu konuda. Evet asıl merak ettiğim internetten ayarlı geliyor mu ?


    ZaferUstun adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok yakın bir arkadaşım çalıyor. 50-100 TL'lik kemanların işinizi göreceğini sanmıyorum. 250-300 TL'lik en azından 1 sene sizi idare edebilir. Ses problem olacaksa dijitalleri var onları tercih edebilirsiniz ama biraz pahalıdır.
    Telleri ayarlı geliyor mu bilmiyorum ama arkadaşım ilk internetten aldığında bir müzik marketine gidip ayarlatmıştı. Siz de o şekilde yapabilirsiniz.
    Ayrıca bu yaz bende piyano kurslarına başlayacağım. Bence hangisine ilginiz daha fazla ise onunla başlamanız daha iyi olacaktır.
    Bu arada bende buradan sorayım NEY üfleyen var mı? Birkaç şey sormak istiyorum
    Piyano kursuna başlayacağınıza sevindim hocam, piyano maalesef ki dijitalleri de olmasına rağmen pahalı birşey. Piyano öncesi violin benim için bir test olacak, üstelik ikisini de seviyorum piyano daha ağır basıyor sadece
  • 27-03-2018, 12:08:59
    #7
    Bilmiyorum



    Ney uflemedim ama çok dinledim kaliteli neyden güzel ses çıkıyor kalitesiz ucuz nelerden güzel ses çıkmıyor malesef insanı dinlendiren güzel ses veren ney için en az 1000 tl yi gözden çıkarmalısıniz
  • 27-03-2018, 13:48:30
    #8
    Piyano daha iyidir.
    Kemana akord yaptırsanız da teller oturana kadar akord atar.
    Ayrıca teller metal olduğu için ısı değişimine de duyarlıdır akord atabilir.
    Bir enstrüman çalmaya niyetliyseniz müzik kulağınız olmalı, ve müzik kulağınız varsa akord yapmak çok zor değildir.
    Referans notayı dinleuyip kendi teliniz aynı notayı verene kadar sıkarsınız teli.
    Ben piyano ve keman arasında kalsam kesinlikle piyanoyu tercih ederdim.
    Hatta piyanoya da gerek yok eve kaliteli bir org alıp başlayabilirsiniz.
    Keman tek başına çalındığında piyano kadar tat vermez.
    Piyano da 2 elinizi beraber kullanır aynı anda 10 farklı ses kadar çıkartabilirsiniz.
    Kemanda aynı anda basabileceğiniz nota sayısı 2 dir.
    Ben eve org alıp piyanoya başlar ileride imkan bulunca bir piyano alırdım öğrendim dediğimde.
    Bir de Ukrayna'dan olduğunuz görünüyor profilinizde. Eğer öyleyse kesinlikle piyano. Orada hem piyanolar ucuz hem kaliteli piyano dersleri sudan ucuz.
  • 27-03-2018, 13:59:18
    #9
    Keman ve Piano demişken şurada bir link bırakayım, öneriler dışında karar vermeye yardımcı olabilir.
    Ama ikisi birlikte çok uyumlu bir ikili oluyor, etkili. Bence ikisini birden öğrenmeli.
    http://www.alperdemircan.com/alperde...erinicinde.mp3