• 10-02-2018, 09:27:21
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Merhaba arkadaşlar orta büyüklükte 50 çalışanı olan bir şirket Bilgi İşlem desteği almak istedi. Sizlerin önerilerine ihtiyacım var.
    Öncelikle daha önce kurulmamış bir birim her şey yeni oturacağı için fikirlerinizi bekliyorum.
    Fortinet isimli bir firewall ımız var bu firewall modemden gelip switchlere dağılıyor. Yapı gayet güzel gibi. Sistem odamızda bir server bulunmakta ve server muhasebe gibi birimlerin yedeklerini alıyor.
    Şimdi sormak istediğim konu ağdaki serverdaki tüm bilgisayarları tanımak istiyorum bunun için hangi bilgileri almam gerekir arşiv kayıt oluşturmak adına ?
    Ve diğer bu tarz görevleri olan arkadaşlar bu işleri nasıl yürütüyor ?
    Önerilerinize açığım teşekkür ederim.
  • 10-02-2018, 09:45:23
    #2
    Hyper-v araştırın. Aynı sistemi kullanıyoruz.

    Server - Fortinet - Hyper-v -> Thinclient -> Terminal.
  • 10-02-2018, 09:50:22
    #3
    Üyeliği durduruldu
    scout adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hyper-v araştırın. Aynı sistemi kullanıyoruz.

    Server - Fortinet - Hyper-v -> Thinclient -> Terminal.
    Thinclient' i ilk kez siz söyleyince araştırdım ne amaçla kullanıyorsunuz ?
    Ağda bir iyileştirme mi yapıyor ?
    Hyper-v sanallaştırma'yı ne amaçla kullanıyorsunuz ?
    Tecrübem hiç yok malesef biraz bilgilerinizden faydalanmak isterim.
  • 10-02-2018, 09:54:48
    #4
    prodoxtr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Thinclient' i ilk kez siz söyleyince araştırdım ne amaçla kullanıyorsunuz ?
    Ağda bir iyileştirme mi yapıyor ?
    Hyper-v sanallaştırma'yı ne amaçla kullanıyorsunuz ?
    Tecrübem hiç yok malesef biraz bilgilerinizden faydalanmak isterim.
    Farklı sektörlerde olduğumuz için Hyper-v çeşitli amaçlar için kullanıyoruz. Thinclient ise personellerin kullandığı arabirim cihazdır. Servera bağlı çalışır, tek yerden müdahale edilir (server) bir kullanıcı oluşturulur ve Server yöneticisinin verdiği izin kadarıyla işlem yapılabilir üzerinde. Karışık işler..

    Böyle anlatıldığı kadar kolay değil. Siz konuya hakim değilseniz bence işi hiç almayın, sorun yaşarsınız.
  • 10-02-2018, 10:04:15
    #5
    Üyeliği durduruldu
    scout adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Farklı sektörlerde olduğumuz için Hyper-v çeşitli amaçlar için kullanıyoruz. Thinclient ise personellerin kullandığı arabirim cihazdır. Servera bağlı çalışır, tek yerden müdahale edilir (server) bir kullanıcı oluşturulur ve Server yöneticisinin verdiği izin kadarıyla işlem yapılabilir üzerinde. Karışık işler..

    Böyle anlatıldığı kadar kolay değil. Siz konuya hakim değilseniz bence işi hiç almayın, sorun yaşarsınız.
    Konuya hakimim bir miktar ama kullandığınız cihazları hiç kullanmadım bizde server bu işi yapıyor ortak dosyalar,izinler vs. her türlü veri orda saklanıyor.
  • 10-02-2018, 10:04:36
    #6
    Fiziksel sunucunuz varsa,
    Hyper-V kullanarak sanal uygulama sunucuları oluşturun.
    Domain yapınız vardır sanırım, kullanıcıların bilgisayarlarını thin client yaparsanız hangi bilgisayarda oturum açarsa açsın kendi masaüstü aynen gelecektir. Ayrıca kullanıcı dosyaları sunucuda olacağı için yedekleme işleminiz kolaylaşır.

    Domain yapınız olduğunu varsayarsak bilgisayarları domaine almanız yeterli olur. Domainde kullanıcıları gruplarsanız yönetimi daha kolay olur.

    Başka sormak istediğiniz birşey olursa sektörde 20 senedir çalışan bir sistemci olarak cevaplayabilirim.